• pandis81

    Bröllop 2010 nr 5

    Då tjejer.
    Vi trippar snart in på 2009 och det är vårat sista år som ogifta. Sen är det våran tur.
    Vi fortsätter att diskutera allt mellan himmel och jord kring våra bröllop här på tråden.

    Dom som hänger här och delar sina meningar är följande:
    Missmijah: 26 år Partille 15092009
    Pandis81: 27 år Huddinge 24042010
    Mysifer: 21 år Jönköping 08052010
    Tinzi: Sandared 08052010
    Brudgummarna: 30 års åldern Umeå xx052010
    Kenttjej: Göteborg xx052010
    Aprikos: 24 år Höör 05062010
    Enmidsommarnattsdröm: Gävle 23062010
    Fenixx: 26 år hemlig ort 03072010
    Superstarfia: 17072010
    Emmeli o markus: 22 år Borlänge 24072010
    Evasdottir10: 28 år Bjärrum 31072010
    Haennish: 07082010
    Makupala: 24 år Trosa 21082010
    LindaCecilia: 21082010
    Fruhögstadius: 20 år Morgongåva 25092010
    Svartvitabruden: 25 år Stockholm 27112010

    Inga bestämda datum
    Starfish: 24 år Gävle Sommaren 2010
    Justmeandmylove: Sommaren 2010
    Rosesarered: 23 år Stockholm Sensommaren 2010
    Ullis33: 33 år Göteborg Sensommaren 2010
    Hummlan66: Sensommaren 2010
    Diz: 26 år Ekeby Sep/okt 2010
    Lillamaa: 22 år Kalix Vinter 2010
    Paradisfågel: 20 år Borlänge 201x
    Sockersmulan:

    Våra tidigare trådar:
    www.brollopstorget.se/Forum-1-69/m2661995.html
    www.brollopstorget.se/Forum-1-9/m2981596.html
    www.brollopstorget.se/Forum-1-9/m3097930.html

    Kram kram

  • Svar på tråden Bröllop 2010 nr 5
  • sockersmulan

    Pandis: Usch va tråkigt att höra med din mamma och katten! Håller tummar och tår för att det ordnar sig! Skönt att din mamma kan komma och hälsa på dig iaf. Det hjälper säkert. Då är hon ju inte ensam iaf.

    Ang kostymen: Tror inte d borde vara ngt problem med en beige kostym. Har du köpt din klänning? Isf kanske ni kan köpa kostymen på öppet köp och så kan du typ lägga den jämte klänningen för att se om färgerna ser fina ut tillsammans? :_)

    Hoppas också ni kan ha festen på det där underbara stället du hittat, och att du hittar ett jobb!

    Kram på dig!

  • pandis81

    Ja det var ju smart tänkt ni har min klänning i galleriet och ja jag har köpt den.
    Jag tror inte att det kommer att bli så fel. Och jag kan inte tänka mig att det blir fel så länge som han trivs i vad han har på sig och han känner sig stilig så är det ju det som kommer att synas utåt i alla fall. Och sen vad alla andra tycker om färgerna det ska man väl kanske skita i.. Men jag ville bara höra lite åsikter just om det skulle passa ihop.
    Men det märktes på honom att han gillar den.

    Jo hon ville komma bort lite hemifrån så hon fick tänka på annat så det är ju skönt att hon kan åka hit ett par dagar och mormor betalade biljetten åt henne.

    Tack för all peppning. Jag hoppas också att det löser sig.


    sockersmulan skrev 2009-01-11 22:59:54 följande:
    Pandis: Usch va tråkigt att höra med din mamma och katten! Håller tummar och tår för att det ordnar sig! Skönt att din mamma kan komma och hälsa på dig iaf. Det hjälper säkert. Då är hon ju inte ensam iaf.Ang kostymen: Tror inte d borde vara ngt problem med en beige kostym. Har du köpt din klänning? Isf kanske ni kan köpa kostymen på öppet köp och så kan du typ lägga den jämte klänningen för att se om färgerna ser fina ut tillsammans? :_)Hoppas också ni kan ha festen på det där underbara stället du hittat, och att du hittar ett jobb!Kram på dig!
  • sarahkka76
    fromheretoeternity skrev 2009-01-11 21:57:45 följande:
    Åååh vad hungrig jag blev nu!! Låter verkligen suuupergott!
    MUMS!
  • makupala

    har äntligen hittat underkläder i min storlek!! har hittat 2 st bustier hos Dreambride, det tråkiga är bara att de kostar ca 1000-1500 kr..

    Det suger.. Har iofs hittat underkläder i utländska webbshoppar, men känns som om man inte ska behöva importera underkläder bara för att få rätt storlek..

    Dagens i-lands problem, jag vet..

    Skönt att få skriva av mig.. Tack för att ni orkar lyssna! Kram

  • Humlan66
    makupala skrev 2009-01-11 23:49:50 följande:
    har äntligen hittat underkläder i min storlek!! har hittat 2 st bustier hos Dreambride, det tråkiga är bara att de kostar ca 1000-1500 kr.. Det suger.. Har iofs hittat underkläder i utländska webbshoppar, men känns som om man inte ska behöva importera underkläder bara för att få rätt storlek..Dagens i-lands problem, jag vet.. Skönt att få skriva av mig.. Tack för att ni orkar lyssna! Kram
    testa E-bay.com där hittar man allt möjligt och jag har köpt mycket så och det funkar bra .. bara ett tips
  • fromheretoeternity

    Det var verkligen tråkigt att höra att saker inte riktigt går vägen för dig just nu. Hoppas det vänder snart!

    Jag tycker i alla fall att det låter jättesnyggt med beige och gammelrosa. Varför skulle det skära sig? Kör på!


    pandis81 skrev 2009-01-11 22:51:16 följande:
    Hej Nya. Och välkomnaFenixx: vad svårt det var med ringarna tyckte båda var väldigt fina. Men om jag hade valt till mig själv så hade jag nog valt nummer två. Det var lite mer jag. Men båda var väldigt fina. Idag när vi var och handlade så gick vi förbi dressman och kollade på kostymer och vad m2b hade för storlek bara lite för att man skulle veta. Jag har alltid sagt att hans egna kläder får han välja helt själv eftersom det ändå är han som ska trivas i dom och ha dom på sig en hel dag. Han hittade en kostym som ska komma in i butik i dagarna eller närmaste veckan. Den är beige eller ljus. Såg beige ut i katalogen. Med väst och så vit skjorta är jättesnygg på bilden i katalogen. Men så på hem resan så vart han lite fundersam hur den skulle funka till min klänning. Vad tror ni??? tror ni ljus kostym Ev beige skär sig mot klänningen med gammelrosa band.??? Han kommer ju ha gammelrosa plastrong och likadan blomma som jag har. Vi gifter oss i april är det kostigt med ljus kostym då?? Annars så har jag ju hittat ringen så den kommer vi nog köpa i höst tror jag. jag har inte varit så aktiv sista dagarna, det är bara för att vi fick avliva även katt nummer två här i slutet på veckan så nu har vi ingen katt kvar och mamma har mått dåligt så hon kommer hit från linköping imorgon och ska stanna i några dagar för att hon mår dåligt. Hon har haft psykiska problem hela mitt liv så jag är livrädd för att hon ska göra återfall i det nu när hon inte har katterna längre som har varit som en medicin för henne i många år. Men nu är hon helt ensam igen och det är oroande. det gör ju inte saken bättre att man inte har något jobb för tillfället så nu känns allt ganska meningslöst och jag försöker kämpa på med bröllopsplanerna men det går liksom inte framåt direkt. Jag börjar även tvivla på om vi får ihop pengar nu till våran dröm om att ha festen på ett underbart ställa som jag har hittat där vi inte behöver tänka på något. Bara koppla av och känna oss fina för en dag. dom tar hand om allt från dukning,mat,dricka,tårta ja allt. Det ända vi gör är att åka dit kvällen innan när dukningen är klar och sätter ut bordsplaceringen och det känns jätteskönt. Men jag vet nu som sagt inte om pengarna kommer att gå ihop.. allt känns bara jobbigt för tillfället. Men det var kul att se sambons leende när han hittade den ljusa kostymen.
  • haennish

    Jag kan inte sova så håller på med lite bröllopsbestyr... Inbjudningarna ska vi skicka i små typ askar och nu funderar jag på om man ska lägga nåt i asken förutom ibjudan. Har sett bilder på allt från en orchide till godis. Men en blomma borde väl inte hålla sig fin i en ask särskilt länge... Vi får se vad jag hittar på. Nån som har nåt förslag?

    Har nog bestämt mig för vad jag ska ge tärnorna i present också. En tjej här i trakterna gör jättefina silversmycken, bl.a. halsband med en bricka med text på. Så tänkte kanske ge tärnorna ett sånt halsband som det ska stå underbar, älskad eller ängel eller nåt sånt på. Och ett litet tack på baksidan. :) Vad tror ni om den idéen? Har ni andra förslag på nåt fint ord man kan skriva? :)

    Här har det inte hänt särskilt mycket förutom badrumsrenovering i helgen... Vi har valt toastmaster och filat på gästlistan bara. Imorgon ska jag försöka åka o kolla på två av lokalerna vi väljer mellan. :)

  • loppmyran

    hej på er allihopa . e ny tänke fråga om de e ok om ja hoppar med . jag hade oxå tänkt gifta mig 2010.

  • Leilani

    Fenixx: Jag skulle valt den ringen med tre stenar. Jag tyckte den va snyggast även om jag itne är så överförtjust i guld :P

    pandis81: gud vad tråkigt att höra :( Jag hoppas verkligen din mamma mår lite bättre av miljöombytet. Jag är själv en väldigt stor katt älskare så trots att mitt psyke är stabilt skulle jag bli väldigt upprörd om vi var tvungen att avliva några utav våra katter.

    loppmyran: välkommen hit!

Svar på tråden Bröllop 2010 nr 5