• pandis81

Bröllop 2010 nr 5

Då tjejer.
    Vi trippar snart in på 2009 och det är vårat sista år som ogifta. Sen är det våran tur.
    Vi fortsätter att diskutera allt mellan himmel och jord kring våra bröllop här på tråden.

Dom som hänger här och delar sina meningar är följande:
    Missmijah: 26 år Partille 15092009
    Pandis81: 27 år Huddinge 24042010
    Mysifer: 21 år Jönköping 08052010
    Tinzi: Sandared 08052010
    Brudgummarna: 30 års åldern Umeå xx052010
    Kenttjej: Göteborg xx052010
    Aprikos: 24 år Höör 05062010
    Enmidsommarnattsdröm: Gävle 23062010
    Fenixx: 26 år hemlig ort 03072010
    Superstarfia: 17072010
    Emmeli o markus: 22 år Borlänge 24072010
    Evasdottir10: 28 år Bjärrum 31072010
    Haennish: 07082010
    Makupala: 24 år Trosa 21082010
    LindaCecilia: 21082010
    Fruhögstadius: 20 år Morgongåva 25092010
    Svartvitabruden: 25 år Stockholm 27112010

Inga bestämda datum
    Starfish: 24 år Gävle Sommaren 2010
    Justmeandmylove: Sommaren 2010
    Rosesarered: 23 år Stockholm Sensommaren 2010
    Ullis33: 33 år Göteborg Sensommaren 2010
    Hummlan66: Sensommaren 2010
    Diz: 26 år Ekeby Sep/okt 2010
    Lillamaa: 22 år Kalix Vinter 2010
    Paradisfågel: 20 år Borlänge 201x
    Sockersmulan:

Våra tidigare trådar:
    www.brollopstorget.se/Forum-1-69/m2661995.html
    www.brollopstorget.se/Forum-1-9/m2981596.html
    www.brollopstorget.se/Forum-1-9/m3097930.html

Kram kram

• Svar på tråden Bröllop 2010 nr 5
  • Humlan66

Fenixx

jag kommer att kopiera ringen från scarlins med att göra en egen likadan men inte ta diamanterna så man får ned kostnaden.

Jag frågade om man ser stor skillnad på stenarna och dom att bara experter ser sånt där, så då så
    soo bee it hihi

• Fenixx

humlan>> smart tänkt! kan bli väldiga skillnader med kostnader så.
    jag hade ju tänkt att köpa från en internetbutik med bra priser, men nu när det verkar bli stopp med det med schalins-ringar så får jag se hur vi ska göra. (är bara jag som ska ha ring) sambon vill bara ha sin förlovningsring, men då får vi putsa upp den åtminstone hehe.

• maj2010

Hej på er! Här är en till som planerar bröllop 2010. Har inte kommit så långt i planeringen än, men har börjat spara pengar i alla fall.

Största frågetecknen just nu är lokal och gästlista. Hyra lokal och fixa catering eller köpa en färdig paketlösning? Bjuda släkten eller inte? Bjuder man en kusin måste man ju bjuda alla, eller? Allt det andra känns roligare att fundera på, som klänning, blommor, ring, sånger...

• Humlan66

välkommen maj2010

Ja det är svårt det där med gästlistan ,det håller jag med om
    men jag tycker ändå att sånna man nästan aldrig träffar känns fel att bjuda på bröllopet med

Vi sa idag att nånstan mellan 40-45 gäster sätter vi gränsen på

• Fenixx

maj2010>> välkommen till oss.

ja viss av planeringen är svår. just med gäster har vi några "kanske". tex hans bror´s fru´s föräldrar...har stått min sambos familj väldigt nära länge..då hans bror och fru blev ihop som väldigt unga. och hennes föräldrar är väldigt trevliga och sociala, perfekt på fest. jag har nämligen bara min mamma, mormor och mofar, som alla 3 är ganska tysta och "torrbollar" av sig. så hennes föräldrar hade ju varit välkommet till det "äldre" bordet. men vi träffar dem ju inte såå ofta och bjuder vi dem kanske vi måste bjuda hennes enda bror som är med ibland och är singel. uch blir invecklat med en gång...vet inte alls??

• maj2010

Ja, precis så tönker jag. Det ser ut som om det blir närmaste familjen och en massa vänner. Ca 60 gäster som det ser ut i nuläget, om alla kommer. Många bor utomlands, så det är långt ifrån säkert. Att sätta en maxgräns kan nog vara smart, om inte annat med tanke på budgeten. Varken han eller jag har rika föräldrar som kan bidra...

• Fenixx

ja vi kommer nog också sätta en maxgräns på gäster, som det ser ut nu så ligger den på max 40gäster.

• Leilani

välkommen maj2010. Jag tycker inte alls du måste bjuda alla kusiner för att du bjuder en. det är din dag så dels måste man ju tänka på ekonomin för de flesta har ju ett begränsat antal för att det kostar desto fler man är tyvärr. sen så måste du och din m2b bara bjuda dem som ni faktiskt absolut vill ha där. Jag har tex valt att välja bort några av mina ingifta syskon då jag inte umgås med dem trots att de funnits i mitt liv i 20 år medan jag väljer att bjuda min ingifta systers mamma och för mig räknas hon till familjen.... Jag har absolut ingen lust att bjuda folk som jag känner är ansträngande för mig att umgås med då jag vill ha så lite press på mig som möjligt på min bröllopsdag

• berglinlindström

fromheretoeternity skrev 2009-01-11 10:36:25 följande:
    Är det inte mysigare att smita iväg själva, kanske ute på däck eller nåt? Även om man vet om det innan så är det ju mycket känslor som kommer vid en sån tidpunkt, och jag hade inte velat ha folk omkring mig, jag ville ha fullt fokus på min sambo Sen får ni se hur lång tid det tar innan någon märker det

tack det ska vi göra  daniel sa direkt när han läste at det gör vi.Ingen hade tänkt på däck men nu blir det så.
    Jag mistänker att minna barn kommer upptäka det först helst casper och madelene för vi ska fira dom i förskott (dom fyller den 1 och 7 mars och detta är på sportlovet)dom vet knapt nåt det enda är att vi ska ut på resa.

maj2010- vi kommer att bjuda släkt/vänner/kusiner som man umgås mest med så alla kommer inte till oss.
    Vi gjorde så för jag har inga föräldrar alls har bara släkten och dom börjar ta avstånd oxså efter 2003 händelse så är jag inte vatten värd så vi kommer ta dom som är vi mest umgås med medans daniels sida kommer alla vi kommer at bli 45-50.

lokalen kommer bli speedwayparkens resturang/lokal sen kommer vi att hyra perssonal som lagar och dukar fixar ja allt dom till och med är med när det gjäller blomster på bordet.

• maj2010

Jag kanske bjuder en faster med familj som jag faktiskt tycker om och skiter i om de andra blir sura. Eller så blir det ingen släkt alls. Min m2b har nästan ingen släkt alls, så då blir det rättvist... Blir bara några få "gamlingar" och resten ungefär jämnåriga med oss. Inga torrbollar på min bröllopsdag :)

Appropå nåt helt annat, min m2b fyller 30 snart och jag vill ge honom nåt speciellt, kanske en upplevelse i present. Nån som har tips?

Svar på tråden Bröllop 2010 nr 5