• pandis81

Bröllop 2010 nr 5

Då tjejer.
    Vi trippar snart in på 2009 och det är vårat sista år som ogifta. Sen är det våran tur.
    Vi fortsätter att diskutera allt mellan himmel och jord kring våra bröllop här på tråden.

Dom som hänger här och delar sina meningar är följande:
    Missmijah: 26 år Partille 15092009
    Pandis81: 27 år Huddinge 24042010
    Mysifer: 21 år Jönköping 08052010
    Tinzi: Sandared 08052010
    Brudgummarna: 30 års åldern Umeå xx052010
    Kenttjej: Göteborg xx052010
    Aprikos: 24 år Höör 05062010
    Enmidsommarnattsdröm: Gävle 23062010
    Fenixx: 26 år hemlig ort 03072010
    Superstarfia: 17072010
    Emmeli o markus: 22 år Borlänge 24072010
    Evasdottir10: 28 år Bjärrum 31072010
    Haennish: 07082010
    Makupala: 24 år Trosa 21082010
    LindaCecilia: 21082010
    Fruhögstadius: 20 år Morgongåva 25092010
    Svartvitabruden: 25 år Stockholm 27112010

Inga bestämda datum
    Starfish: 24 år Gävle Sommaren 2010
    Justmeandmylove: Sommaren 2010
    Rosesarered: 23 år Stockholm Sensommaren 2010
    Ullis33: 33 år Göteborg Sensommaren 2010
    Hummlan66: Sensommaren 2010
    Diz: 26 år Ekeby Sep/okt 2010
    Lillamaa: 22 år Kalix Vinter 2010
    Paradisfågel: 20 år Borlänge 201x
    Sockersmulan:

Våra tidigare trådar:
    www.brollopstorget.se/Forum-1-69/m2661995.html
    www.brollopstorget.se/Forum-1-9/m2981596.html
    www.brollopstorget.se/Forum-1-9/m3097930.html

Kram kram

• Svar på tråden Bröllop 2010 nr 5
  • paradisfågel

Hej och välkomna till er nya!

Pandis, först och främst, så tråkigt att båda gått bort! Hoppas din mamma repar sig! Är alltid tungt att mista ett husdjur - de blir ju som en i familjen! Tror de kommer passa fint med kostymen till din kläning!

Fenixx, jag måste nog också säga den med 3 stenar, även om den med en sten också var väldigt fin!

Haennish, eftersom både jag och min sambo är gottegrisar så skulle nog vi skicka lite godis (i en liten påse lr nåt).. Lr varför inte en rispåse om ni har tänkt tillhandahålla de (o kyrkan tillåter riskastning)?

Igår fyndade jag{#lang_emotions_tongue_out} Känns de som iaf.. Var inne en sväng på Tiimari och där hittade jag förpackningar med kuvert.. Så har köpt 2 förpackningar (20 st i en förp) med vita kuvert och röda rosor på. Ska lägga in bild i galleriet/bloggen vid ett senare tillfälle..

• MissMijah
    Fenixx skrev 2009-01-11 21:07:40 följande:
    nää?? haha där ser man, bra smak. har du sett den i verkligheten?
    ja den är hur snygg som helst. ska ha den i vitt guld nej har inte sett den i verkligheten. den är från smyckenet va?
  • MissMijah

therese: fy vad tråkigt att höra gumman! jag vet inte vad jag ska säga. vad finns det att säga liksom? man känner sig alltid så maktlös i sådana här situationer.
    jag hoppas verkligen att ni kommer på fötter snart igen hela familjen. och även om det öåter som en klyscha så säger jag att, det kommer ordna sig, det gör det på ett eller annat sätt.

skönt att få ha mamsen hos sig ett par dagar då, då får ni rå om varandra ordentligt.

du vet var jag finns om det är något gumman. hälsa de andra och krama från oss. kramis!

• rosesarered

Men vad tråkigt pandis81.. Förstår att allt känns tungt just nu. Hoppas det blir bättre för er snart!

Angående kostymen så ser jag inga problem med att ha beige och gammelrosa. Låter fint till ett vårbröllop tycker jag.

Haennish,

jag har också sett såna inbjudningar och tycker själv att det är jättefint med en blomma som en orchide eller rosenblad kanske? man får nog använda sig av oäkta rispåsar var också en bra idé tycker jag.

• berglinlindström

Nu var kyrkan bokad ´tur det för det var 1 till det datumet och vi slipper den prästen som vi hade på dopet hon slutar om 1 år.
    Catringen är bokad och klar ska träffa våran kontakt persson i agusti detta år för att gå genom maten dukningen blommorna färgtemat ja allt.Det enda vi måste handla är drickan.
    Priset kommaer att ändras för oss pga vi har hyrt retsurangen/kaffet som till hör speedwayen och det finns porslin dukar ja allt så vi får se vad vi kommer att landa på.

Är det nån som vet och har en bild eller sida på nätet på ishavsblå och kristalvit färger? Läste det på catringens sida om färgtema och vi ligger på höst/vinter.

• Humlan66

Är det någon utav er som har reggat eran bröllopssida på nån svensk site ?? var och varaannan har ju på weddingannoucer

• pandis81

finns det svenska sidor??
    har bara hört talas om weddingannouncer.
    tar gärna och reggar mig på en svensk sida en där.. tyckte den var lite krånlig.
    annars kan man ju starta en vanlig blogg.

Humlan66 skrev 2009-01-12 12:26:31 följande:
    Är det någon utav er som har reggat eran bröllopssida på nån svensk site ?? var och varaannan har ju på weddingannoucer
  • sockersmulan

Åh vilken fin klänning! Spontant tror jag inte det skulle vara några problem att matcha den med beige. Som du säger är det ju oxå viktigt att han trivs i det han har på sig och känner sig stilig, så jag tycker absolut ni ska köpa den om han tyckte den kändes så bra.

Va bra din mormor betalade biljetten så hon kunde åka! Just att komma iväg och tänka på annat tycker jag själv hjälpte mkt när min vovve blev avlivad för ett tag sen.. Det är liksom lättare att förströ tankarna när man inte är hemma på nåt sätt. Speciellt de första dagarna när det är som allra värst.

pandis81 skrev 2009-01-11 23:08:58 följande:
    Ja det var ju smart tänkt ni har min klänning i galleriet och ja jag har köpt den. Jag tror inte att det kommer att bli så fel. Och jag kan inte tänka mig att det blir fel så länge som han trivs i vad han har på sig och han känner sig stilig så är det ju det som kommer att synas utåt i alla fall. Och sen vad alla andra tycker om färgerna det ska man väl kanske skita i.. Men jag ville bara höra lite åsikter just om det skulle passa ihop. Men det märktes på honom att han gillar den. Jo hon ville komma bort lite hemifrån så hon fick tänka på annat så det är ju skönt att hon kan åka hit ett par dagar och mormor betalade biljetten åt henne. Tack för all peppning. Jag hoppas också att det löser sig.
  • ninni84r
    maj2010 skrev 2009-01-11 11:19:12 följande:
    Hej på er! Här är en till som planerar bröllop 2010. Har inte kommit så långt i planeringen än, men har börjat spara pengar i alla fall. Största frågetecknen just nu är lokal och gästlista. Hyra lokal och fixa catering eller köpa en färdig paketlösning? Bjuda släkten eller inte? Bjuder man en kusin måste man ju bjuda alla, eller? Allt det andra känns roligare att fundera på, som klänning, blommor, ring, sånger...
    jag tycker inte du behöver bjuda alla. vi tänker inte bjuda massa folk som vi inte umgås med i vanliga fall. bjuder bara de vi gillar :)
  • sockersmulan

Tyvärr har jag inte hört talas om ngn svensk motsvarande sida..
    Däremot fixade ett kompispar till oss en blogg när de skulle gifta sig för 2 år sen. Där fanns info om allt som hörde till bröllopet. Funkade hur bra som helst.

Humlan66 skrev 2009-01-12 12:26:31 följande:
Svar på tråden Bröllop 2010 nr 5