• pandis81

    Bröllop 2010 nr 5

    Då tjejer.
    Vi trippar snart in på 2009 och det är vårat sista år som ogifta. Sen är det våran tur.
    Vi fortsätter att diskutera allt mellan himmel och jord kring våra bröllop här på tråden.

    Dom som hänger här och delar sina meningar är följande:
    Missmijah: 26 år Partille 15092009
    Pandis81: 27 år Huddinge 24042010
    Mysifer: 21 år Jönköping 08052010
    Tinzi: Sandared 08052010
    Brudgummarna: 30 års åldern Umeå xx052010
    Kenttjej: Göteborg xx052010
    Aprikos: 24 år Höör 05062010
    Enmidsommarnattsdröm: Gävle 23062010
    Fenixx: 26 år hemlig ort 03072010
    Superstarfia: 17072010
    Emmeli o markus: 22 år Borlänge 24072010
    Evasdottir10: 28 år Bjärrum 31072010
    Haennish: 07082010
    Makupala: 24 år Trosa 21082010
    LindaCecilia: 21082010
    Fruhögstadius: 20 år Morgongåva 25092010
    Svartvitabruden: 25 år Stockholm 27112010

    Inga bestämda datum
    Starfish: 24 år Gävle Sommaren 2010
    Justmeandmylove: Sommaren 2010
    Rosesarered: 23 år Stockholm Sensommaren 2010
    Ullis33: 33 år Göteborg Sensommaren 2010
    Hummlan66: Sensommaren 2010
    Diz: 26 år Ekeby Sep/okt 2010
    Lillamaa: 22 år Kalix Vinter 2010
    Paradisfågel: 20 år Borlänge 201x
    Sockersmulan:

    Våra tidigare trådar:
    www.brollopstorget.se/Forum-1-69/m2661995.html
    www.brollopstorget.se/Forum-1-9/m2981596.html
    www.brollopstorget.se/Forum-1-9/m3097930.html

    Kram kram

  • Svar på tråden Bröllop 2010 nr 5
  • Evasdottir10

    Hej tjejer!
    Håller på att titta på inbjudningskort och har svårt att bestämma mig..hade först tänkt att göra dom själv, men kom snabbt fram till att jag inte har tålamod till det . Var ska ni beställa dom i från, eller ni gör egna?
    Kram på er

  • mysifer

    vi kommer att göra egna inbjudningskort men det blir en enkel variant. bättre att de är enkla och fina än att man ger sig på nåt svårt som ser hemmagjort ut. behöver ju inte alls bli avancerat egentligen. vad är det du inte har tålamod till?

  • berglinlindström

     


    Evasdottir10 skrev 2009-01-11 12:12:05 följande:
    Hej tjejer!Håller på att titta på inbjudningskort och har svårt att bestämma mig..hade först tänkt att göra dom själv, men kom snabbt fram till att jag inte har tålamod till det . Var ska ni beställa dom i från, eller ni gör egna?Kram på er

    vi kommer at beställa från http://www.romance.se/index.aspx?&Lang=sweden 

  • Fenixx

    jag är egentligen ingen pysselmänniska, men känner ändå att jag vill göra egna inbjudningskort, känns mer personligt. mina kommer ändå vara enkla, då temat som vi har även passar bäst att ha enkelt tycker jag.
    däremot kanske jag köper färdiga kuvert.

  • slottsbröllop2010

    Vi kommer få välja mellan några olika alternativ och jag gillar verkligen det jag sett bild på så det är inte det som är problemet..

    verkar så mysigt med själva planerandet. vi kommer lämna en lista på bordsplacering och namn och så fixar de resten.

    Jag får lägga ner min pysslarlusta på inbjudan och dekoration av vigselplatsen istället. Tror det kommer vara skönt precis tiden innan bröllopet att slippa oroa sig för att saker ska komma bort och dyl..

  • Fenixx

    ja men tänk så bra..ni bara pekar och får det så fint och du kan slappna av och pyssla med inbjudningarna och dig själv istället.
    tänk sen när vi andra skriver här i tråden sönderstressade, då kan du ta det lugnt och ta ett fotbad istället.

  • rosesarered

    beglinlindström,

    måste hålla med dom andra, mysigare om ni tar på er ringarna när det bara är ni två.
    Vi skickade sms och ringde til våra föräldrar när vi förlovade oss.
    Det var en härlig, pirrig känsla! nästan lite avis att ni har det framför er

    Vi har också schalins förlovningsringar och även jag har fastnat för solvind. Varför ska man sluta sälja dom på nätet för?

    inbjudningskorten har vi tänkt göra själva. visst är det mycket jobbigare och och man blir säkert stressad av allt pysslande men jag är ganska kreativ av mig så jag vill inte missa chansen att göra egna kort. Det blir lite av den ultimata utmaningen med bröllopsinbjudningar.
    Vill gärna ha en bild på oss i inbjudan och då har jag en plan om att låta någon vän knäppa lite somriga kort på oss med vår systemkamera. sen är det bara att go crazy i photoshop

  • Fenixx

    detta fick jag mailat när jag frågade en återförsäljare...

    Den 1 feb. 2009 kommer möjligheten att köpa Schalins ringar över nätet att tas bort. Detta sker efter krav från Schalins ringar att deras ringar ej ska gå att beställa direkt över internet.

    andra affärer osv har ju blivit sura vad jag förstått över att dessa ringar kunnat säljas så mycket billigare över nätet och även schalins då deras märke blir "billighets-stämplat" vad jag förstått...

    värsta är att då blir ju ringarna säkert några tusen dyrare i affärerna, men samtidigt kan man med och köpa nu redan? haha..håller ringen sig fräsch och fin i asken i ett år?? eller tänk om man ångrar sig närmare på haha...svårt.

Svar på tråden Bröllop 2010 nr 5