• Svar på tråden September 2009 del 2
  • MyochErlend

    så kul att läsa om allas nyinköp och planeringar som går frammåt...
    H¨r går det också frammåt men i lite andra baner..
    våra föräldrar träffades för första gången i helgen på en liten kort skidweekend...
    Men det gick bra..om än lite språkmissförståelser ibland ;)
    Just nu sitter jag här i soffan och känner mig inte som ngn vacker bruk.. har precis opererat ut en visdomstand...hela huvudet värker och hela vänster sidan är uppsvullnad..ingen vacker syn...

    Men snart kommer mina käre till mig med mat som går att äta...mjukglass :) mmmm :) han är bara så bra :)

    Hoppas ni alla får en fin tisdagskväll!!

    My

  • Igia

    Stackare! Vet hur det känns med tanden...
    Vad spännande att de mötts för första gången. Gillade de varandra?


    MyochErlend skrev 2009-02-17 18:28:45 följande:
    så kul att läsa om allas nyinköp och planeringar som går frammåt...H¨r går det också frammåt men i lite andra baner..våra föräldrar träffades för första gången i helgen på en liten kort skidweekend...Men det gick bra..om än lite språkmissförståelser ibland ;)Just nu sitter jag här i soffan och känner mig inte som ngn vacker bruk.. har precis opererat ut en visdomstand...hela huvudet värker och hela vänster sidan är uppsvullnad..ingen vacker syn...Men snart kommer mina käre till mig med mat som går att äta...mjukglass :) mmmm :) han är bara så bra :)Hoppas ni alla får en fin tisdagskväll!!My
  • TesshjärtaFred

    Stackare med tanden. Hoppas att det känns bättre i dag.
    Jag har nog bestämt mig för var jag ska beställa min klänning nu. Fick pris på 5500 av ett ställe i Sundbyberg, som är mellanhand till kinafabrik. Då är det min drömklänning (den med svart band under starka bilder i mitt galleri) och i sidentyg som jag vill ha den.
    Millys gör den för 369 dollar inkl frakt, men eftersom dollarn är så hög nu (högsta nivån på 6 år!!!!) och så får man ju räkna med att den ev fastnar i tullen, så blir det inte såå stor skillnad till slut.
    Sen vet man ju inte om jag måste ändra något och då kostar det extra. Om jag måste ändra något så ingår det om jag beställer från dem i Sundbyberg (Matildas fest). Dessutom kan jag åka dit och prata med dem och förklara exakt hur jag vill ha, eftersom jag bor i Solna. Så det känns som det bästa och tryggaste alternativet, och när allt kommer omkring blir Millys kanske dyrare i slutändan...

  • thildamy

    tror du dom fastnar i tullen nu?
    Jag väntar ju på min klänning... ska komma nu i mars


    TesshjärtaFred skrev 2009-02-18 16:36:44 följande:
    Stackare med tanden. Hoppas att det känns bättre i dag. Jag har nog bestämt mig för var jag ska beställa min klänning nu. Fick pris på 5500 av ett ställe i Sundbyberg, som är mellanhand till kinafabrik. Då är det min drömklänning (den med svart band under starka bilder i mitt galleri) och i sidentyg som jag vill ha den. Millys gör den för 369 dollar inkl frakt, men eftersom dollarn är så hög nu (högsta nivån på 6 år!!!!) och så får man ju räkna med att den ev fastnar i tullen, så blir det inte såå stor skillnad till slut. Sen vet man ju inte om jag måste ändra något och då kostar det extra. Om jag måste ändra något så ingår det om jag beställer från dem i Sundbyberg (Matildas fest). Dessutom kan jag åka dit och prata med dem och förklara exakt hur jag vill ha, eftersom jag bor i Solna. Så det känns som det bästa och tryggaste alternativet, och när allt kommer omkring blir Millys kanske dyrare i slutändan...
  • TesshjärtaFred

    Det får man alltid räkna med. Enligt lag ska man ju betala tull när man shippar in saker från utlandet. typ 25 procent av varans värde har jag för mig.

  • TesshjärtaFred

    I bland har man tur, det är många som har sluppit, men jag tycker ändå att man ska räkna med det så att det inte blir en obehaglig överraskning.

  • thildamy

    ok men 25 % är ju inte så farligt för mig ... jag har gett
    70 sek för klänning men frakten gick på 1100 typ.
    min totala kostnad 1228:-

    Vilken del går på "tullavg" hela summan eller. endast varan.???

  • Igia

    Det känns som det står still nu... Kommer liksom ingen vart och jag vet heller inte vad vi borde göra.

    Men jag blev moster för två dgr sedan så nu är det bara att räkna ner tills vi ska måtta och beställa klänningarna iaf

  • Trudilutt

    Hej på er!

    Nu har jag vart och handlat, ikväll ska vi ge våra föräldrar vetskapen att vi ska gifta oss!

    Nån som har ett förslag på hur man ska berätta det?

    Hur har ni gjort?

    Nu börjar vi bli nervösa här

Svar på tråden September 2009 del 2