• Svar på tråden September 2009 del 2
  • MyochErlend
    gosbruden skrev 2009-01-22 22:48:53 följande:
    Det känns lite som ett för offentligt rum för det! :) vi är 3 stycken som heter det nu (mamma, syster och jag), och blir 4 stycken efter september (när alla papper är klara vill säga efter bröllopet)
    det förstår jag :)
    men nu så tror jag att jag säger godnatt till er kära seotemberbrudar..
    vi ses snart igen :)
  • carolaj83

    namn ja, kommer nog inte byta, barnen har fått sambons efternamn, men jag känner mig inte som jag om ja skulle byta o vill absolut inte ha dubbel efternamn, men samtidigt vore de ju kul om hela familjen hade samma efternamn

  • TesshjärtaFred

    Men jäklar vad ni är aktiva! Här är man borta ett dygn och det har skrivits nästan 8 sidor. Voj voj voj. =)

  • TesshjärtaFred

    Men namnfrågan ja. Vi har faktiskt inte bestämt oss än. Jag heter ett son-namn precis som honom. Så det känns lite trist att byta från ett till ett annat, då kan jag lika gärna behålla mitt. Jag har varit lite kluven, för som journalist är mitt namn ganska stor del av mitt varumärke och identitet, men å andra sidan så är det ju ganska lång tid kvar av mitt arbetsliv, så alla får väl vänja sig.
    Nu funderar vi på att ta ett namn. Antingen hans mammas flicknamn, eller ett nytt.

  • MyochErlend

    hoppas ni har en fin lördag tjejer

    Sen tänkte jag på.. när ska ni skicka ut era inbjudningskort och när ska ni ha OSA??

  • TesshjärtaFred

    1 år sen i dag som han friade, men här sitter jag på jobbet. Tur att vi fick fira i tisdags då vi hade varit tillsammans i 10 år!

    Inbjudan. Jag hade tänkt att vi skulle skicka ut dem till midsommar typ, men älsklingen tycker att månadsskiftet maj/juni är bättre. Och så sätter vi osa-datum den sista juli. Vi gifter oss den 5 september så man vill ju ha en månad på att göra bordsplacering, festprogrammen klara, sovrumsplacering etc.

  • thildamy

    vi har redan skickat den 2 januari kom det i allas brevlåda..
    osa har vi redan 31 mars
    just för all planering med mat och övernattning och att alla ska kunna planera deras ledighet ...

  • TesshjärtaFred

    Oj vad tidigt! Men ni gifter er ju iofs en vardag.

  • carolaj83

    vi kommer nog skicka våra i mitten på april o sen osa 1 aug

    nu har vi valt musik

    in: trollens brudmarck
    ut: what a wounderful world

    en tjej som ska sjunga sonja aldens-du är allt

    o sen blir de psalm du vet väl om att du är värdefull, till vår dotter, e ju dop också

  • Igia

    Vi håller på att leta namn som finns i släkten, så vi har inte bestämt oss.

    Inbjudningarna går ut i maj förmodligen och osa blir i början av aug. Korten ska vara klara i april så de bara är att lägga på lådan är tanken.

    Nu har vi äntligen tagit tag i hotelljakten och hoppas på ngr svar i veckan.

    My: Kommer du ihåg att vi pratade förut om vals och musik? Tänkte kolla med dig om det är så forfarande att man kunde få ta del av alla låtarna ni hittat??
    Jag ska börja träna med sambon nu så han är i toppform för vals till september

Svar på tråden September 2009 del 2