• Hemlig2009

    23 maj 2009

    Halloj!

    Jag tyckte att vi var en hel del som gifter oss den 23 maj 2009. Är det fel att ha en egen tråd kanske?

    Vore skoj att kunna följas åt den tiden som är kvar, lite nedräkning och hålla koll på varandra. Vad tycker ni?

  • Svar på tråden 23 maj 2009
  • Marrajja

    Vi har bokat kyrka, vigselförättare och festlokal. Klänning kommer att sys upp så det är under kontroll. Vi har kollat upp ett ställe inför bröllopsnatten och kommer förmodligen att boka på fredag. Då ska vi även kolla vilken fotograf vi vill anlita och förhoppningsvis boka även detta. Sist men inte minst ska vi sätta oss och slutgiltigt se över gästlistan... Det landar i vilket fall på ca 80 gäster. Skulle egentligen vilja ha ett mindre bröllop men alla är ju sådana som vi vill ha med på vår bröllopsdag. Svårt att välja bort någon.

    Inbjudningskorten är uppskissade på ett ungefär, men än så länge bara i huvudet. Har tänkt skicka dem i början eller i mitten av februari. Jag vill ha OSA 1 maj, medan de runtomkring mig tycker att man ska ha OSA tidigare. Vad tycker ni? Jag tänker att de svar man får är säkrare desto senare man får dem. Och många OSAr väl i alla fall i god tid?

    De tycker att det blir mycket som ska ordnas i sista sekund, typ beräkning av hur mycket mat som går åt, bordsplacering... Vad är det mer som blir svårt att hinna på tre veckor? Som sagt, vad tycker ni?

  • brud i maj 09

    Jag ansluter till 23e-maj-brudarna!

    Vi ska gifta oss utomhus (med fint väder) vid vattnet på Rockelstad slott. Om om om det skulle regna så kan vi vara inne på slottet.

    Jag har nu knåpat klart inbjudningarna! Upptäckte när ALLA var klara att det smygit in sig ett stavfel :( Bara att skita i eftersom jag vägrar att göra om dem!

    Klänningen är inhandlad och det som står näst på listan är att få ut inbjudningarna (eftersom det är en resa-bort-helg). Vi har satt OSA till sista feb, lite tidigt kanske, men vi ska husera alla gäster också och behöver planera för det. Det känns som att man inte behöver mer än en månad på sig för att veta om man ska komma, eller?

    Jag var inne på att ha ljusgrönt (typ lime) och rosa som tema, men nu tror jag att jag skippar rosa, det blir renare och snyggare med bara vitt och grönt. Eller behöver man lite "färg"?

  • brud i maj 09

    Var ska ni åka på smekmånad? Vi var först inne på Kap Verde, men funderar nu på Thailand istället. Andra tips?

  • Daniels B2B

    brud i maj 09 :
    tycker inte att du behöver ha ngn ytterligare färg...
    det är väldigt vackert med syrenlila till lime annars =)

  • Guntan

    Känns som att vi har rätt mycket klart nu. Frisörtider uppbokade för både mig och min blivande man. Blommor beställda. Hotell bokat för bröllopsnatten. Vigselsamtal med prästen utfört. Alla lokaler bokade och meny bestämd. Inbjudningskorten håller jag på med. Gör egna i scrapbookingstil. Kläderna är i det närmaste klara. Min mamma syr för fullt på hembygdsdräkten jag ska ha. Inte så mycket kvar att göra på den.

    Ring till mig har jag däremot bara funderat lite på än så länge.

  • Moninan

    Vi ska ha en solist under vigseln men vår sång som vi hade tänkt från början är för svårt att sjunga. Men vet inte om någon annan. Tips?

  • fröken sjunfors

    Våran solist ska sjunga den svenska versionen av "From this moment on" - "Den här stunden". Den är så vacker så jag smälter!

    Sen finns det en tjej som sjunger en svensk version utav "Hallelujah" på youtube.

    - man dör ju när man hör henne sjunga!!

  • Bröllloppan

    Bröllloppan ansluter till 23:e maj-brudarna!

    Att det är en långhelg såg vi som en bra sak eftersom en del gäster har långt att åka, det blir lättare då för de slipper ta semester eller hur? Men vi passade ändå på att informera om datumet när vi skickade ut julkorten. (fick genast en massa svar från folk som kommer)Skadar inte att folk bokar dagen långt i förväg tänkte jag. Men jag ska såklart ändå sätta mej och göra mina inbjudningskort ganska snart...

    Klänningar till mej och tärnan är klart.
    Festlokal och övernattning för alla gästerna.
    Fotograf ska vi träffa i eftermiddag.
    M2B tittat på band och bröllopsresa...
    (Han har ansvar för allt tekniskt, jag för allt estetikst)

    Vigseln kommer vara ute vid vattnet i stockholms skärgård så självklart kommer vädret att vare enastående. Jag täner inte ens ha ett alternativ för regn (förutom vita gummistövlar och vitt paraply!)

    Temat/färgtemat är lite fornnordiskt (klänningen och ringarn)och pastell (tärnor, näbbar, blommor, inbjudningar mm)rosa, lila, ljusblå, ljusgrönt...

    Det blir inget jättebrölop, ca 40 - 45 personer. Vi tänkta ha osa 1:a maj. Bordsplaceringen bör inte ta mer än 3 veckor va?

    Lite komiskt ändå att så många gifter sej den 23:e maj, min syrra gifte sej 080808 och det var ju också väldigt många som gifte sej det datumet.

    (Det blir två dyra år för föräldrarna! Tack så mycket för att ni ställer upp med ekonomiskt stöd)

  • Tillde

    Hejhej har letat efter en sånhär tråd men hittade ingen och gjorde en själv, fick då tipset om denna tråd och konverterar därför hit istället.

    Vi gifter oss då den 23:e maj på en terass vid havet på mitt älskade Västkusten (bor inte där längre men längtar alltid till havet) Vi har hamnmagasinet som alternativ för vigseln (där festen ska vara) om vi inte nöjer oss med partytält eller vitt paraply och vita gummistövlar som Brölloppan sa, det lät ju urromantiskt Man får väl hålla koll på vädret strax innan och hålla tummarna för att kommande maj ska bli lika urhärlig som de som varit sista åren!

    Skulle vilja fixa klart ALLT men det går ju inte, de stora sakerna är klara och det som är kvar är sånt som inte kan fixas riktigt än.

    Plats för vigsel + festlokal är bokad

    Inbjudningarna kom ut igår (OSA 1mars för det är en del trix och fix runtomkring)

    Bröllopssvit bokad

    Frisör bokad

    Övernattning för gäster finns och fixas när de OSA:r

    Klänning ska sys upp av en kompis, tärnklänningen+bestmans kläder klara, kvar är brudgummens och ev. vår 9-månaders)

    Har hittat ringen jag vill ha men är på väg ner i vikt (fick barn för 5mån sen) och vill inte köpa den än då mina fingrar lär smalna av, dumt?? Tips?? Ska jag ta en kvarts storlek större än förlovningsringen bara? (eftersom ringen sitter lite längre ut och jag är lite tjockare om fingret där)

    Ska boka in en helg och åka till Tyskland och köpa drickat till middagen

    Toastmaster är fixad och telenr har lämnats ut

    Musik bestämt. Min svägerska sjunger och mina bröder spelar, ska ha Utan dina andetag (Kent) och It must be love (Madness), i samband med vigseln ska vi ha barnvälsignelse för vår son, min pappa håller i det och vår svägerska sjunger de två första verserna av "Du är det finaste"

    Har börjat greja lite med bröllopshäftet

    Bröllopstårta bokad

    Det som stressar mig lite är:

    Personal till middagen (toastmastern är köksmästare och har kontakter så det kommer säkert ordna sig men jag känner att jag inte har riktigt kontrollen)

    Vigselförättare: Försökte boka redan i oktober, då fick jag flummiga "kan inte svara nu på det-svar" av alla jag ringde (finns typ 5 kvar på listan men inte de jag skulle vlja ha) Ska försöka lite längre fram tänkte jag. För sent?

    Sen så är maten inte helt spikad, har fått offert men diskuterar menyn

    Jaja har nog kommit rätt långt ändå nu när jag läser det jag skrivit Låter som om vi ligger rätt lika de flesta av oss, än är det ju faktiskt ingen stress!
    Vi blir nog runt 70pers och säger som Bröllloppan tack till fantastiska föräldrar som är med och hjälper till MASSOR!!!)

  • lussebulle

    Jag ska också gifta mig den 23 maj och vi har bokat stadshuset i stockholm "som reserv". Egentligen vill vi ha en utomhusvigsel men just nu har vi ingen vigselförrättare. Hur gjorde ni när ni valde er vigselförättare.Det finns massa trådar om detta men väldigt få svar.

Svar på tråden 23 maj 2009