• Hemlig2009

    23 maj 2009

    Halloj!

    Jag tyckte att vi var en hel del som gifter oss den 23 maj 2009. Är det fel att ha en egen tråd kanske?

    Vore skoj att kunna följas åt den tiden som är kvar, lite nedräkning och hålla koll på varandra. Vad tycker ni?

  • Svar på tråden 23 maj 2009
  • Hemlig2009

    Hur går det för er?

    Vi har avslöjat vår hemlighet för min syster och hennes man, jättekul! Och idag beställde vi alla ringar, förlovningsringar och vigselring. Känns så spännande!

  • lolca

    Jag har hittat klänningen med stort K nu! Trodde det skulle ta längre tid, men det gjorde det inte.


    Hemlig2009 skrev 2008-11-25 22:56:44 följande:
    Hur går det för er?
  • fröken sjunfors

    lolca: vad roligt! jag hittar tyvärr ingenting har varit inne i två butiker, men har inte ens provat någon..

  • Hemlig2009

    Det bästa är att prova, de ser så annorlunda ut på än när de hänger på galgen.

    Jag har nu hittat en klänning jag vill ha, men jag beställer den i så fall i Kina. Dock ska jag då beställa i riktig sidentaft och det blir lite dyrare men ändå billigare än många klänningar i butik.

  • Marrajja

    Vi bestämde oss för 23 maj (och själklart kommer vi ha vackert väder), kyrka, vigselförättare och festlokal är bokat. Resten av planeringen finns till stor del i våra huvuden men vi lugnar oss nog till efter nyår med att sätta igång ordentligt. Kommer ha ett ganska stort bröllop med kanske 80 gäster men känner samtidigt att vi vill göra det enkelt för oss, välplanerat men ändå enkelt, lantligt och avslappnat.

    När tänker ni skicka inbjudningar och när kommer ni ha sista OSA?

  • Hemlig2009

    Planerat är att skicka ut inbjudan lagom i mitten på februari, alla hjärtans dag kanske? OSA skrev vi 15 april, men skulle nog lika gärna kunna ha sista april.

  • Emmet99

    oj, hej! Vad roligt med fler 23e majare =) Vi hade tänkt gifta oss den åttonde augusti egentligen, men var såklart för sent ute, så fick veta i förrgår att det blir den 23e maj. Jättestressigt tills jag insåg att vi inte alls låg efter i planeringen =) Vi tänkte nog skicka ut våra inbjudningskort snuskigt tidigt, i januari, eftersom vi har många gäster som kommer dels från andra sidan av sverige (vi bor i skåne) och dels utomlands ifrån. Så de är förvarnade i god tid.

    Är jag den enda som får höjda ögonbryn när jag vill prova brudklänningar? Alla verkar tycka jag är så tidig?

    Maj brukar i stort sett vara enda fina månaden härnere, så hoppas på varmt och fint. Peppar peppar!!!

  • Hemlig2009

    Tidig? När jag provade ville hon helst att jag skulle ha bestämt mig innan jul. De flesta har ju 3-4 månaders leveranstid, ja förutsatt att du inte hittar en perfekt klänning i butiken.

    Jag spånar väligt mycket på inbjudningskorten, velar fram coh tillbaka hur de ska se ut. Min sambo tycker allt jag gör är fint så han är ingen hjälp. Vill ha något elegant och modernt utan lull-lull. Svårt att få till det så att det inte blir för stramt. Det är ju ändå kärlekens dag.

  • Ögonfröjd

    Hej på er alla som delar min bröllopsdag, då det givitvis blir strålande sol. Vi har bokat kyrka och lokal, samt köpt klänning(halva priset) och vann på en auktion en bröllopstårta för halva priset. Skall imorgon köpa materialet till inbjudningskorten som jag skall göra själv. Hjälp vad man längtar!!!!!

  • kph

    Vi gifter oss oxå 23 maj 2009 i Kisa kyrka,Östergötland.Så spännande.

Svar på tråden 23 maj 2009