• nennesjuttioåtta

    Lös biljett till barnkarusellen!

    Välkomna nya som gamla tivolibesökare!

    Nu drar en ny tur av barnkarusellen igång! Kliv på och du får uppleva en galet snurrig tid: Att bli illamående, spy, klämma ut vattenmeloner genom små hål och vinna högsta vinst på Tombolan och efteråt tycka att det var en jäkla häftig upplevelse och direkt efter det sätta sig i den familjevänliga berg- och dalbanan. En del tycker den är hysteriskt rolig, även om vissa bitar av turen kan kännas lite jobbiga. Men hur vanligt är det att få sova när man är på nöjesfält - EGENTLIGEN? Det är bara att gilla läget, och har du väl klivit på kommer du aldrig av!

    Vissa av oss har, enligt lagen om all tings jävlighet, ställt oss i fel kö och väntar fortfarande på att få kliva på...

    Men i väntan på att det ska bli dags för nästa tur så finns ju förstås Flumride som alla får åka med gratis (även de som redan sitter på bergbanan får respit för en tur då och då, utan att passera Gå). En helt fantastisk skapelse där vi glada i hågen får åka stock, bli våta och få en hisnande avslutning som killar rejält i magen, förhoppningsvis med en hel del sprut och om det känns bra så får vi åka ett varv till.

    Nu åker vi!

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-11-02 17:37
    Attans, jag glömde ju nämna att vi som står i fel kö såklart hamnar av misstag i kön till Fritt fall ibland. Otäck upplevelse men vet inte om väntan innan nedsläpp är värst eller själva nedfärden. *ryser* Dock landar vi med fötterna på jorden till slut, mycket tack vare alla ni andra som tar emot oss så vi landar mjukt.

  • Svar på tråden Lös biljett till barnkarusellen!
  • Fru E

    Nenne-ja kort tant ar toppen! Om jag bara visste att denna tanten var som den skulle dvs att pergon kan knasa den lite. Vissa gyn verkar rekommendera att man ater Pergo varannan manad eftersom hormoneffekterna hanger med manad efter med dvs Pergon verkar i tva manader. Men jag stallde anda fragan till gyn om jag skulle borja en ny kur direkt efter den andra om vi inte pratats vid innan iom julen och det skulle jag. S verkar vara olika liksom allt annat. Vissa ater ju pergokurerer manad efter manad . Men funderar pa att inte ata den sista nu utan lata kroppen vara en manad och sen ta den sista nasta cykel istallet. Far se vad den andra gyn gar att rada om de har telefontid eller liknande. Har inte lust att boka in ett mote bara for att fa svar pa mina snabba fragor. Kostar ju anda 300 att boka en tid.........

  • Fru E

    Nenne-mina spottings holl bara pa i 1 1/2 dag denna manaden innan tanten kom mot 4 dar innan vilket ar valdigt skont!!!!! Kanns sa ofrascht nar man forst har spottingsen sa lange och sen tant pa det

  • viktualia
    nennesjuttioåtta skrev 2009-01-31 20:20:00 följande:
    Vickan*kramar om länge*Vad skönt ändå att ni pratar om det, om framtid och om tankar och känslor runt hela karusellen. Vet inte hur ni ska göra med era föräldrar, vet de om förra missfallet? (dina svärisar vet ju, eller hur?) Då kanske det kan vara läge att säga igen så att de inte kväker några grodor i onödan, eftersom de säkret hoppas och tror att det är saker på gång.
    japp båda föräldrarparen vet om förra missfallet. Och jag lär prata med mina den här gången också... men det känns lite mysko att ringa mamsen och säga "hej, jag har fått missfall igen"... men men.. det blir väl så så småningom....

    och sväronen... tjaaa eftersom de är helt efter vad gäller att prata känslor så lär inte jag göra nåt försök....
  • Fru E

    Vickan-bertta bara for de ni kanner for att beratta for, ar ju inget man bara hasplar ur sig och som alla behover tvunget veta om tyker jag iaf.

    Kangu-ja visst blir man sugen , ska nog se till att charma maken sa jag far min ring.........ska bara komma pa ett tillfalle med men kanske 1 arig brollopsdag eller nar forsta barnet behagar komma som plus???

  • Fru E

    Nenne-de senaste gangerna har jag bara fatt lite ont i brosten ett par dar innan tanten kommer och sen gar det over pa lika kort tid. Innan hade jag ont fran AL till BIM sa det verkar som det kan variera. Kanske proggen som spokar men skont att den tog bort spottingsarna

  • Fru E

    Tjohooo nu ar vi snart ratt i tiden i inlaggen med sa man inte blir helt knapp av att scrolla for att se vem som skrev sist vad

  • start september

    Vickan, tycker absolut du ska gå och kolla om det känns rätt. Det är nog väldigt bra att vara påläst innan dock, det är lätt att bli avfärdad annars. Detta med acetylsalicylsyra verkar vara ganska nytt och inte alla läkare känner till det. ttp://boras.expressen.se/nyheter/1.930136/ny-behandling-rena-miraklet. Fördelen är ju att det går att prova helt själv utan recept. Den benägenheten som a-syra hjälper mot finns vad jag förstått inga tester som kan visa på.

    Hoppas att kvällen kan bli bra, mys med film och maken låter helt rätt som Izzie föreslår.

  • nennesjuttioåtta

    NejnejnejnejnejnejnejNEEEEJ Vickan liten!!!! *kramar om* Blev helt paff och det kan fanimej inte vara SANT att du får ett MF nu igen! Usch och fy. Jag tycker du kan göra en undersökning, mest för att kolla hur du ser ut och fråga lite. De behöver kanske inte starta en utredning eftersom det inte varit 3 ggr, men skönt för dig att veta. Och kanske undvika att det blir ett tredje öht. En kompis hade hjärtformad livmoder och då fastnade det på fel ställe ibland. En annan sak jag har läst om här i lokalpressen var brist på protein C (??), hon hade haft 15 (!!!) missfall innan det upptäcktes vad det var. Med tanke på att de tär mitt landsting så är jag inte förvånad att de (på KK) inte orkade kolla upp alla möjligheter utan det letade hon upp själv.

    tågjäntan
    tack! Och välkommen! Jag tänkte lämna över stafettpinnen i sann demokratisk anda. Jag vet nämligen inte vad jag ska skriva så någon annan kan göra det bättre.

    Egoinlägg.
    Fortfarande 36,8 grader imorse och jag har svettats som en maratonlöpare inatt. Så när jag gick på toa tidigt imorse kunde jag inte lägga mig på min sida igen för den var alldeles kall och fuktig så vi trängdes på makens halva. Tills han trilade ur och fick lägga sig på min sida... Mensen är så gott som slut (!), idag har jag bara haft trosskydd. Men jag har blödit väldigt mycket (bra koll med menskoppen, den är ju graderad med ml) och på det ett minus så jag tror ingenting. Bara att det är knas.

  • BrudSommar2006

    Hjälp, vilken röra med inläggen! Men nu har jag väntat tills vi är förbi 20:56 som Nennes inlägg verkar vara låst på så vi får väl se om det hjälper?

    Nenne, tänker du inte starta ny tråd!! Hallå, vem startar vår nästa tråd? Jag blir helt nervööös. Nenne, är du riktigt säker? Lapinette? Vickan? AM? Annan? Vi kan ju inte vara utan tråd, det begriper väl vem som helst, aaahhh.

Svar på tråden Lös biljett till barnkarusellen!