• nennesjuttioåtta

Lös biljett till barnkarusellen!

Välkomna nya som gamla tivolibesökare!

Nu drar en ny tur av barnkarusellen igång! Kliv på och du får uppleva en galet snurrig tid: Att bli illamående, spy, klämma ut vattenmeloner genom små hål och vinna högsta vinst på Tombolan och efteråt tycka att det var en jäkla häftig upplevelse och direkt efter det sätta sig i den familjevänliga berg- och dalbanan. En del tycker den är hysteriskt rolig, även om vissa bitar av turen kan kännas lite jobbiga. Men hur vanligt är det att få sova när man är på nöjesfält - EGENTLIGEN? Det är bara att gilla läget, och har du väl klivit på kommer du aldrig av!

Vissa av oss har, enligt lagen om all tings jävlighet, ställt oss i fel kö och väntar fortfarande på att få kliva på...

Men i väntan på att det ska bli dags för nästa tur så finns ju förstås Flumride som alla får åka med gratis (även de som redan sitter på bergbanan får respit för en tur då och då, utan att passera Gå). En helt fantastisk skapelse där vi glada i hågen får åka stock, bli våta och få en hisnande avslutning som killar rejält i magen, förhoppningsvis med en hel del sprut och om det känns bra så får vi åka ett varv till.

Nu åker vi!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-11-02 17:37
    Attans, jag glömde ju nämna att vi som står i fel kö såklart hamnar av misstag i kön till Fritt fall ibland. Otäck upplevelse men vet inte om väntan innan nedsläpp är värst eller själva nedfärden. *ryser* Dock landar vi med fötterna på jorden till slut, mycket tack vare alla ni andra som tar emot oss så vi landar mjukt.

• Svar på tråden Lös biljett till barnkarusellen!
  • Mrs  B

BS
    Än så länge har vi klarat oss från magsjukan iaf. Hoppas också på att vi är immuna.

Göteborgsvarvet
    Söndagen den 17/5 passar mig också bäst för då kan maken hjälpa till med barnen, så slipper EA`s make passa mina busiga barn.

Tinga, Mrs B, EA, Kängu, Muggles, Grodan 12, Izzie
    Nenne (?), MSW (?),Cicci (?), Frejis (?)

Frullan
    Jag känner så väl igen mig i dina tankar om att vilja ha en tjej. Jag trodde verkligen att Malte var en tjej ända tills UL, då det visade sig vara en kille igen (för tredje gången). Jag tyckte det var skönt att få veta det då så jag kunde komma över att det inte var en tjej och vänja mig vid att få en tredje pojke. Kanske något för dig också?????

• BrudSommar2006

Nej det finns nog inget att göra för att få det att stanna dessvärre. Däremot verkar det ju finnas hjälp i form av hormoner för att hjälpa till att undvika mf från början. Jag har också hört att man utreder först efter tre. Chansa en gång till eller säga att man haft tre, det är frågan. Vad jag inte förstår är att det ska behöva göra så ont, det borde ju inte ha hunnit bildas så mycket. Synd att det ska vara så krångligt att ta sig till gyn Vickan.

• Page

Vickan...liten...vad är det för konstigheter som händer?! Jag finns i hålan, som vanligt. Kom över så ska jag pyssla dig...eller så pratar vi strunt i evigheter. /A

• BrudSommar2006

Mrs B, fjärde gången gillt?!

• viktualia
    Page skrev 2009-01-30 22:08:27 följande:
    Vickan...liten...vad är det för konstigheter som händer?! Jag finns i hålan, som vanligt. Kom över så ska jag pyssla dig...eller så pratar vi strunt i evigheter. /A
    åååå du är så bra!!! jag tror jag skuttar ner för trappen, kör ut bilen ur garaget och rymmer hem till dig!!! eller så fortsätter jag ligga i makens famn och gömma mig för världen...

[img]us.i1.yimg.com/us.yimg.com/i/mesg/emoticons/60.gif[/img]Hug 2 Tack för stödet - Pagegumman!!

nu är jag ÄNNU mer laddad att träffa er för brunch den 15:e.... ni är ju de enda som vetat om att jag varit gravid....
  • Fru E

Frejis-jag har inga forhoppningar om att testa positivt eftersom det kandes som tanten.......blev mer lite konfunderad nar hon inte ens holl pa i tva dagar......har en omgang Pergo kvar som jag hamtade ut idag men nu vet jag inte om jag ska ata dem direkt eller vanta en manad sa att inte kroppen kajkar ur helt........ska se om inte kvinnokliniken i min jobbort kan komma med lite kloka ord pa mandag nar jag i sa fall ska borja med dem igen. Vill mer fa svart pa vitt att Pergo kan paverka tanten och att det inte ar nagon fara med det.......vi vet velig som jag ar

Na sangen var det!

Imorgon blir det brollopsmassa med tva tjejkompisar, kul!!

• Mrs  B

BS
    Maken tvekar om en fjärde och jag velar. Har alltid velat ha tre barn och det har jag, men just nu inte tre levande barn.
    Vi har sagt att vi ska diskutera mer allvar om det om ett år, nu skojar vi mest om det.

• viktualia
    Frejis skrev 2009-01-30 21:55:26 följande:
    Vickan, megastora tröstkramar till dig, fy vad tråkigt att det inte vill stanna. Det låter klokt att titta på det; vad jag kommer på spontant är att gyn i regel gör missfallsutredningar först efter tre missfall (har nämligen fört den diskussionen själv). Varför just tre, har jag ingen aning om, men det är kanske bra att veta ifall du vill lägga till något Kramisar!
    Intressant! Bra att vara beredd på det! Tack!

*kram tillbaka*
  • kängu

Vickan, neeej fy vad ledsamt. Skickar massa kramar och tankar till dig och maken!

• Page

Vickan, synd att du befinner dig en bit bort...sovrummet är ditt när du behöver det! Eller soffan! (har köpt en ny bäddsoffa)

Svar på tråden Lös biljett till barnkarusellen!