• nennesjuttioåtta

    Lös biljett till barnkarusellen!

    Välkomna nya som gamla tivolibesökare!

    Nu drar en ny tur av barnkarusellen igång! Kliv på och du får uppleva en galet snurrig tid: Att bli illamående, spy, klämma ut vattenmeloner genom små hål och vinna högsta vinst på Tombolan och efteråt tycka att det var en jäkla häftig upplevelse och direkt efter det sätta sig i den familjevänliga berg- och dalbanan. En del tycker den är hysteriskt rolig, även om vissa bitar av turen kan kännas lite jobbiga. Men hur vanligt är det att få sova när man är på nöjesfält - EGENTLIGEN? Det är bara att gilla läget, och har du väl klivit på kommer du aldrig av!

    Vissa av oss har, enligt lagen om all tings jävlighet, ställt oss i fel kö och väntar fortfarande på att få kliva på...

    Men i väntan på att det ska bli dags för nästa tur så finns ju förstås Flumride som alla får åka med gratis (även de som redan sitter på bergbanan får respit för en tur då och då, utan att passera Gå). En helt fantastisk skapelse där vi glada i hågen får åka stock, bli våta och få en hisnande avslutning som killar rejält i magen, förhoppningsvis med en hel del sprut och om det känns bra så får vi åka ett varv till.

    Nu åker vi!

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-11-02 17:37
    Attans, jag glömde ju nämna att vi som står i fel kö såklart hamnar av misstag i kön till Fritt fall ibland. Otäck upplevelse men vet inte om väntan innan nedsläpp är värst eller själva nedfärden. *ryser* Dock landar vi med fötterna på jorden till slut, mycket tack vare alla ni andra som tar emot oss så vi landar mjukt.

  • Svar på tråden Lös biljett till barnkarusellen!
  • nennesjuttioåtta

    nehej, ska man ta och klä på sig och cykla iväg till jobbet...? Kanske borsta håret också. Det kan ju se trevligt ut.

    vi ses under dagen, hoppas jag!

  • Lapinette

    Frejis - vad spännande! Håller tummarna och skiter det sig så innebär det ju bara att vi kommer att ruva närmare varandra än tidigare (om din kommer sent och min tidigt).

    Hur i hela fridens namn har du orkat läsna på denna galna tråd EA&MJ? förresten, vi har samma skostorlek .

    I övrigt så trodde jag att jag var gravid igår men inte idag m a o allt är preeeecis som vanligt!!! Önskar så att jag kunde stänga av de där små grå. Satt faktiskt på bussen till jobbet imorse och funderade på när, NÄR, detta kommer att gå över. Jag menar kommer jag någon gång i framtiden sitta där precis innan BIM och vara nonchalant, inte ens veta om att snart är det dags? Åhhh, vad jag önskar och längtar efter det.

  • _koko_

    nenne - ja, bäst du kammar dig!

    frejis - Trist att papsen inte förstår, men det måste ju vara skitsvårt att acceptera att man inte är ung längre, och dessutom kanske måste ändra hela sitt liv för att leva längre... Många ser det ju som att avstå från allt det goda i livet, speciellt när man levt på ett sätt i 50-60 år...

    muggles - Jag och sambon fick varsin check också, men jag har nog betat av de flesta julklappar redan (fasen att bo i ett område med så företagsamma barn, de ringer på hela tiden och ska sälja strumpor, jultidningar, ljus, handdukar, blomlökar, you name it!)... Dessutom har vi rationaliserat bort rätt många presenter (lite mot min vilja, men det är sambons släkt och då får de bestämma).
    Dvs om någon vill ha en cdon-check på 50kr är det bara att skrika till (om den fortfarande gäller förstås).

  • muggles

    koko: min gällde tom 30/11 tror jag.

    Vi fick 4 julklappar avklarade (plus lite ny film till Moa) och det blev 654 spänn, rabatt på 50 kr och då hamnade vi ändå över 600 kr vilket betydde fraktfritt. Najs!

    Vi kör väldigt odyra julklappar, målet är max 200 kr per person men det hamnar vi sällan på (det brukar bli lite mer). Förutom för barnen för där går vi loss totalt. Och i år har vi ju 2 barn att köpa till! Kul kul!

    Moa har börjat kolla på barnprogram! Dvs hon reagerar på dem, tidigare sket hon totalt i alla program på tv. Men det började med Teletubbies (är man skadad om man kan rabbla "Tinky winky gick inte försiktigt i snön. Gå försiktigt Tinky winky - snö kan vara väldigt haaaalt"? ) och nu verkar hon titta på Bolibompa också om det skulle råka komma. Så nu investerade vi i Pingu - för vår mentala hälsas skull måste vi variera oss lite.

  • Fru E

    Lapinette-hehe ni har varit min livlina när maken tröttnat på mitt nojjande var månad!
    Han har en mer tillbakalutad inställning till allt att det händer när det händer medan jag inte har så mycket tålamod...

    Nenne-kamma håret vad ska de vara bra för? Själv sitter jag i soffan med laptopen i knäet och jobbar, precis som det ska vara

  • Lapinette

    Julklappar, vad är det?

    Mamma har precis kommit hem efter 3 veckor i Indien. Ska kanske höra med henne vart vi ska fira jul i år. I min familj köper vi inga julklappar utan brukar skrapa trisslotter istället MEN det slinker alltid med något litet iallafall och sen köper vi alltid till barnen (som i detta fall är brorsans två tonårssöner). Jag råkar ju ha min brors, mammas och min pappas (fast honom kan jag ju räkna bort numera) födelsedag precis efter jul så jag lägger istället ned pengar och köper rejäla födelsedagspresenter.

    Makens släkt däremot ... där måste man köpa julklappar! I år firar vi inte där och jag hoppas vi kan undvika åka ned i närheten av jul (för då blir det ju bara att man ska fira en annan dag). Har istället sett till att svärmor kommer hit så jag slipper (för det blir ju jag som springer omkring och köpet till hans farmor, mormor, faster, moster ... bara damer kvar i den släkten).

    Sorry, stort ego-jul-inlägg.

  • muggles

    EA: men är inte det en typiskt manlig inställning?! Jag tycker mig känna igen den från.... min man!

  • Lapinette

    EA&MJ - ja, hade jag inte haft tjejerna här inne så hade min familj och mina närmaste vänner blivit tokiga. Tänk dig att tjata om ägglossning, mens, hormoner i 2,5 år!!!

  • MSW

    I min familj är vi syskon rätt bra spridda! fyra syskon där det skiljer 15 år på äldsta och yngsta! Kommer bra överens med alla, men har mest vardagskontakt med mina systrar.. med min ena syrra bråkade jag mycket, mycket med, men det slutade vi med när jag flyttade hemifrån!
    när jag var yngre ville jag ha fyra barn (en son sen tvilling döttrar och sen en son till).. Nu känner jag att tre nog är det jag önskar, om man får som man vill.. Och jag har alltid velat bli mamma ung och få barnen tätt.. (helst innan jag blir 30) Och det känns fortfarande ok, med en hyffsat lätt graviditet i bagaget och en "lätt" (hittills iaf) son!
    Men man ser juh på mina syskon barn (5 o 2½år) att det blir så mycket mer tjaffs och mer omständligt med två!

    Ea&mj: välkommen!

    *håller tummarna för alla som närmar sig bim*

  • _koko_

    mugglan - hmmm, där sa du nåt... Conny har alltid varit intresserad av tv, han är väl vår avkomma liksom...
    Teletubbies är jättebra, men så fort det kommer ett inslag med barn (dvs när själva teletubbiesarna inte är med) tappar han intresset direkt. Vi har spelat in en massa avsnitt (hejja WMC) bara för att ha. Igår testade jag bamse, som vi också hade inspelat, och det funkade bra det med. Eftersom han är så aktiv är det jättemysigt att sitta en stund med honom i knät och titta på tv, man får inte så många såna chanser annars.

    EA&MJ - Fattar inte att vi ska vara så PÅ vi tjejer (jag skulle gärna ha den avslappnade stilen...), men det är väl kanske för att det är våra kroppar det handlar om?

Svar på tråden Lös biljett till barnkarusellen!