• nennesjuttioåtta

    Lös biljett till barnkarusellen!

    Välkomna nya som gamla tivolibesökare!

    Nu drar en ny tur av barnkarusellen igång! Kliv på och du får uppleva en galet snurrig tid: Att bli illamående, spy, klämma ut vattenmeloner genom små hål och vinna högsta vinst på Tombolan och efteråt tycka att det var en jäkla häftig upplevelse och direkt efter det sätta sig i den familjevänliga berg- och dalbanan. En del tycker den är hysteriskt rolig, även om vissa bitar av turen kan kännas lite jobbiga. Men hur vanligt är det att få sova när man är på nöjesfält - EGENTLIGEN? Det är bara att gilla läget, och har du väl klivit på kommer du aldrig av!

    Vissa av oss har, enligt lagen om all tings jävlighet, ställt oss i fel kö och väntar fortfarande på att få kliva på...

    Men i väntan på att det ska bli dags för nästa tur så finns ju förstås Flumride som alla får åka med gratis (även de som redan sitter på bergbanan får respit för en tur då och då, utan att passera Gå). En helt fantastisk skapelse där vi glada i hågen får åka stock, bli våta och få en hisnande avslutning som killar rejält i magen, förhoppningsvis med en hel del sprut och om det känns bra så får vi åka ett varv till.

    Nu åker vi!

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-11-02 17:37
    Attans, jag glömde ju nämna att vi som står i fel kö såklart hamnar av misstag i kön till Fritt fall ibland. Otäck upplevelse men vet inte om väntan innan nedsläpp är värst eller själva nedfärden. *ryser* Dock landar vi med fötterna på jorden till slut, mycket tack vare alla ni andra som tar emot oss så vi landar mjukt.

  • Svar på tråden Lös biljett till barnkarusellen!
  • Fru E

    *snurrar runt och gör en fin piruett som avslutning*
    och önskar alla god natt

  • Piggelin1

    EA&MJ - ahaaa, en smygis till! Som dessutom varit med from the very first beginning! Välkommen!!

    Cicci -lilla sjuka V, hoppas att han snart blir bättre. En kompis jag inte pratat med på länge ringde innan ikväll & vi kom in på detta att Amanda snart fyller ett. Väninnan undrade just om Amanda klarat sig undan att vara sjuk (vilket hon har, förkyld 2-3 ggr max) - deras pojk (numera 3½ år) åkte på inte mindre än fem (5) öroninflammationer & sju antibiotikakurer under sitt första levnadsår Jag vet ju sen innan att stackaren var mtk sjuk, men nu när jag har Amanda att relatera till, då inser man mer hur superjobbigt de måste haft det. ...och så en superenergisk två år äldre tjej i samma veva, som också behövde få uppmärksamhet. Men nu mår han mkt bättre, är verkligen glad för deras skull, hela familjen gick på knäna under en period.

    Jag är nummer fyra av fem syskon. 2-2½ år mellan varje. Slogs & bråkade mängder med min lillebror fram till högstadiet, men sen dess har vi bara blivit mer & mer bundis, förmodligen mkt för att vi levt ganska lika liv, medans våra äldre syskon alla stadgade sig betydligt tidigare än vi gjort. En hel del konkurrens mellan mig & min storasyster (hon är näst äldst) genom åren, men nu har jag för det mesta hyfsat bar distans & vi har en väldigt bra kontakt. Sen att jag får stänga av lite ibland när hennes extrema tävlingsinstinkt & storasystertendenser ("vet bäst") kommer fram lite väl mkt, det kan jag stå ut med. Syrran & lillebrorsan bor ju båda utomlands med sina familjer, men vi har ändå en väldigt bra kontakt. Min storebror (mellanbrorsan) bor bara tio min med bilen härifrån, men vi rings väldigt sällan & ses inte så ofta heller. Alltid kul när vi väl ses, men både han & hans fru är inte speciellt sociala av sig & trivs bäst med att vara hemma med sig själva & barnen.

    Hmmm, ngt mer jag skulle skriva? Det är det säkert, men kommer inte på ngt just nu...

  • Frejis

    Välkommen hit EA&MJ! Skoj med nya människor som vågar och vill skriva här

    Page & Muggles - vi såg premiären av "Låt den rätte komma in". Jag har tyvärr inte läst boken, men tyckte att filmen var lång och tråkig. Såg fram emot den, men blev faktiskt besviken.

    Jag har inga syskon och för egen del så kan jag sakna en vuxen och fungerande syskorelation nu. Fast det innebär ju inte att jag skulle ha det även om jag hade syskon så det är egentligen bra som det är. Kände mig aldrig ensam som barn, fick väldigt mycket uppmärksamhet och var rätt så lillgammal (och väldigt busig, en pojkflicka emellanåt). Som enda barnet gällde det att kunna växla mellan olika roller man hade.

    Telis - när mamma berättade om pappas blodtrycksproblem kändes det hela väldigt "passande" med tanke på vårt samtal igår. Han har iaf varit hos doktorn idag, tagit prover, det är fel på hjärtat, förkalkade blodkärl, kraftig övervikt (fast han tycker inte det själv), fortsatt högt blodtryck, lite vinglig gång, lite rödblå i ansiktet.... Till råga på allt har gubben åkt till landet ikväll för att installera ett larm Jag har inga val, men jag tänker iaf inte ringa och skälla på honom. Eller så gör jag det imorgon bitti.

    Ore - när är det dags för BIM?

    Nenne - håller tummarna redan nu!

    Det är dag 28 idag så att tanten kommer förmodligen på tisdag eller onsdag. Hon har gjort så förut. Jag kan inte sluta förundras att kroppen är så konstig, jag som brukar ha en massa symptom, ömma bröst och annat innan mens känner inget förutom lätt mensvärk. Och det är verkligen inte ivf:ens fel, tanten har kommit på dag 28 när jag gjort båda ivf:erna. Skumt! men jag får en anledning att rapportera något imorgon kväll, det är väl bra

    Cicci - stackars V. Frågan är om han kommer att fixa att gå på dagis så bra, känsliga luftvägar kan göra det knepigt. Hoppas verkligen att ni får träffa en bra doktor imorgon.

    CV - mitt är på två sidor. Jag gillar inte att skriva personliga brev alls, tycker att det är så intetsägande och tråkigt. Kan man något om människor, hittar man mer info i Cv.

    Oms - lycka till imorgon!

  • muggles

    EA&MJ: välkommen in i SATC-gänget! Hrmm....

    Gött - har ikväll klarat av flera julklappar (fick en rabattkod till CDon som gav inspiration), tack för det intärrnätt!

    Och så fick jag till lite äppelplättar till Moa också.

    Vi handlade glögg idag och provade att köpa en chokladglögg (Lucia hette den tror jag), tja... Inte äcklig

    Frejis: åååhhhhhhh vad härligt det vore...! Say no more... *viskar: är inte du testoman?*

  • muggles

    Cicci: jag hoppas att V kryar på sig! Låter som om han har det väl jobbigt nu Vi hoppas lite på att Moa har fått lite immunförsvar av alla öppna-förskolan-besök (säkert naivt) så att dagisstarten inte ska bli för häftig men den som lever får c...

  • Frejis

    Muggles - har inte CB hemma och får köpa den först när tanten verkligen inte dykt upp. Onsdag är annars the day för henne, hon har gjort så ett par gånger. Hon gör så bara för att jag skulle ringa sjukhuset för FET så fort jag fått mens

    Var chokladglöggen god? Vi köpte en flaska av samma glögg i helgen och har inte öppnat den ännu, fortsätter att suga på karamellen och så fick jag tag på tre flaskor av årets Blossa. Tjoho!

    Hm, att jag missade att ta ett glas vin ikväll måste vara symptom... inte för sent ännu.

  • muggles

    Frejis: ta ett glas för 17 - kan vara sista gången på länge! *hoppas* Jodå den slank ner (som flickan sa) men inte mkt chokladsmak, kanske en aning i eftersmaken. Blåbärsglögg tycker jag låter riktigt äckligt faktiskt!

  • Oms

    Så här är det ang blodgrupperna

    Givaren
    har
    blodgrupp

    Mottagaren
    måste ha
    blodgrupp
    A - A eller AB
    O - A, B, O eller AB
    B - B eller AB
    AB - AB
    Följande kombinationer
    gäller för Rh-systemet:

    RhD+ - RhD+
    RhD- - RhD- och RhD+

    Om man ser från blodmottagarens sida blir dock kombinationerna annorlunda:

    Mottagaren har blodgrupp Givaren
    måste ha blodgrupp
    A -A eller O
    O -O
    B -B eller O
    AB -A, B, O eller AB

  • nennesjuttioåtta

    Jösses, jag hade verkligen HELT fel angående blodgruppskompatiblitet. Tur att jag inte behövt göra en personlig insats på plats...

    Frejis
    När ska du testa?

    *delar ut några krulltrumpeter lite diskret*

Svar på tråden Lös biljett till barnkarusellen!