• nennesjuttioåtta

    Lös biljett till barnkarusellen!

    Välkomna nya som gamla tivolibesökare!

    Nu drar en ny tur av barnkarusellen igång! Kliv på och du får uppleva en galet snurrig tid: Att bli illamående, spy, klämma ut vattenmeloner genom små hål och vinna högsta vinst på Tombolan och efteråt tycka att det var en jäkla häftig upplevelse och direkt efter det sätta sig i den familjevänliga berg- och dalbanan. En del tycker den är hysteriskt rolig, även om vissa bitar av turen kan kännas lite jobbiga. Men hur vanligt är det att få sova när man är på nöjesfält - EGENTLIGEN? Det är bara att gilla läget, och har du väl klivit på kommer du aldrig av!

    Vissa av oss har, enligt lagen om all tings jävlighet, ställt oss i fel kö och väntar fortfarande på att få kliva på...

    Men i väntan på att det ska bli dags för nästa tur så finns ju förstås Flumride som alla får åka med gratis (även de som redan sitter på bergbanan får respit för en tur då och då, utan att passera Gå). En helt fantastisk skapelse där vi glada i hågen får åka stock, bli våta och få en hisnande avslutning som killar rejält i magen, förhoppningsvis med en hel del sprut och om det känns bra så får vi åka ett varv till.

    Nu åker vi!

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-11-02 17:37
    Attans, jag glömde ju nämna att vi som står i fel kö såklart hamnar av misstag i kön till Fritt fall ibland. Otäck upplevelse men vet inte om väntan innan nedsläpp är värst eller själva nedfärden. *ryser* Dock landar vi med fötterna på jorden till slut, mycket tack vare alla ni andra som tar emot oss så vi landar mjukt.

  • Svar på tråden Lös biljett till barnkarusellen!
  • Telemarkgrrl

    Cicci, håller tummarna för att Victor blir frisk snart. Han är så söt den lilla firren!

  • FruCicci

    Gulle dig Telis!
    Tack, jag hoppas jag med.
    Han har varit sjuk ganska mycket under hösten, om jag för en gångs skulle verkligen tänker efter och inte bara tittar på det positiva... men men så är det fram till de är 2 som jag förstod det...

  • viktualia
    Oms skrev 2008-11-10 09:58:14 följande:
    att du nu håller dig undan dina fertila dagar är ju som om du kör skyddat utan hans vetskap - har du tänkt på det? jag tror att det kan leda till ett onödigt problem om han kommer på detta utan att ni pratat om det.
    Det kan du absolut ha rätt i.. hm.... inte helt ärligt eller vänligt.. samtidigt.. OM han gjorde nån invit till att ha sex någon "fertil" dag så skulle jag nog inte backa.. problemet är att inte bara initiativ till prat är mitt projekt....

    ... och jag VEEEEEEET att man ska ta tag i sånt här innan det gått av banan... blir bara så trött över att allt sker på mitt initiativ..
  • viktualia
    Telemarkgrrl skrev 2008-11-10 16:22:55 följande:
    muggles, det låter som om du och Vickan har ganska mycket gemensamt.
    *fnitter fnitter*
  • Fru E

    Gläntar försiktigt på dörren: knirr, knarr : är kusten klar?

    Smygläsaren sen första trådens start viskar försiktigt, hej...........
    Har ännu inte provat Nennes "snurrande kontorsstol" än men kan svara på en av de obligatoriska frågorna som Ore fick (kommer inte ihåg de andra....)om skostorlek: 36/37 =)
    Bebisverkstan startade vi på allvar i början av sommaren och nu försöker jag få koll på min ÄL........

    Stänger försiktigt igen dörren och pustar ut, det gick ju bra

  • nennesjuttioåtta

    Cicci
    aahahaha, ja men det är väl bra om det är omvänt! För oss, alltså!
    Ajdå! Hoppas att Victor kryar på sig snart!

    EA&MJ
    Men HUR har du kunnat hålla dig så länge från att kliva in?!?!?
    Välkommen!!!

    Frejis
    GAAAAAAAAAAH!! Men luttrad som jag är så avvaktar jag kraftfullt tills motsatsen är bevisad men står här med heliumet redo för ballongerna.

    Mitt Cv är på en sida, men då har jag inte skrivit särskilt utförligt. Dock har jag fått goda ord om att det är väldigt överskådligt och tydligt (och snyggt, moahaha). Men jag borde skriva mer om hur jag jobbat på varje ställe, lätt kortfattat, tyckte Manpower. Så då blir det 2 sidor för nu är det verkligen på marginalen att det ska få plats. Ciccis CV måste ju vara på 18 sidor, hahhahah!!

    Nu ska jag äta med maken. Har varit ute på promenad.... hejrå!

  • viktualia

    Men EA&MJ - Nennes snurrande kontorsstol var ju inte direkt igår... fniss fniss.. minns och fnissar lite lagom.... jaja.. VÄLKOMMEN!!!

  • _koko_

    Wiiii, en smygläsare till!!! Var det du som satt i baren och spejade på oss igår??

    Cicci - Stackars Victor. Inte roligt alls att vara så sjuk! Hoppas han mår bättre snart, att det ska vara så jobbigt med dagisstart...

    frejis - *humdidumdidum* Säger ingenting...

    Jag är 0+, vilket betyder att jag verkligen borde bli blodgivare eftersom jag kan ge till alla (utom rh-negativa om jag förstått det rätt?), men bara kan ta emot samma blodgrupp. Har tänkt ta tag i det, men avvaktar nog tills jag är färdig med reproduktionen. Tror förresten cicci är på rätt spår ang AB (sv.wikipedia.org/wiki/Blodgrupper).

  • Fru E

    Ja alltså man måste ju repa mod innan man vågar sig in i erat "coola" gäng =) (hmmm måste nog öva upp min förmåga att göra fina gubbar)............

    Tänkte att nu när verkstan är igång så kunde jag våga mig in här för att nojja av mig lite så maken inte tröttnar!

    Japp, första parkett i baren var det som gällde för att spana in er!

Svar på tråden Lös biljett till barnkarusellen!