• nennesjuttioåtta

    Lös biljett till barnkarusellen!

    Välkomna nya som gamla tivolibesökare!

    Nu drar en ny tur av barnkarusellen igång! Kliv på och du får uppleva en galet snurrig tid: Att bli illamående, spy, klämma ut vattenmeloner genom små hål och vinna högsta vinst på Tombolan och efteråt tycka att det var en jäkla häftig upplevelse och direkt efter det sätta sig i den familjevänliga berg- och dalbanan. En del tycker den är hysteriskt rolig, även om vissa bitar av turen kan kännas lite jobbiga. Men hur vanligt är det att få sova när man är på nöjesfält - EGENTLIGEN? Det är bara att gilla läget, och har du väl klivit på kommer du aldrig av!

    Vissa av oss har, enligt lagen om all tings jävlighet, ställt oss i fel kö och väntar fortfarande på att få kliva på...

    Men i väntan på att det ska bli dags för nästa tur så finns ju förstås Flumride som alla får åka med gratis (även de som redan sitter på bergbanan får respit för en tur då och då, utan att passera Gå). En helt fantastisk skapelse där vi glada i hågen får åka stock, bli våta och få en hisnande avslutning som killar rejält i magen, förhoppningsvis med en hel del sprut och om det känns bra så får vi åka ett varv till.

    Nu åker vi!

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-11-02 17:37
    Attans, jag glömde ju nämna att vi som står i fel kö såklart hamnar av misstag i kön till Fritt fall ibland. Otäck upplevelse men vet inte om väntan innan nedsläpp är värst eller själva nedfärden. *ryser* Dock landar vi med fötterna på jorden till slut, mycket tack vare alla ni andra som tar emot oss så vi landar mjukt.

  • Svar på tråden Lös biljett till barnkarusellen!
  • Page

    Tack för en supertrevlig eftermiddag!! Hahaha, jag trodde knappt att jag skulle orka upp så tidigt, men det gick ju bra!

    Telis, tack igen för inte bara sovplats utan också en väldigt mysig kväll!

    nenne, Anemonen kommer jag skratta åt länge!

    Mugglan, visst är boken bra!! Jag läste den ca en vecka innan filmen hade premiär, utan att veta om att den skulle upp på bio. Det är överraskande med en sån handling i svensk miljö...roligt! Har du sett filmen?

    Det är lite synd att man inte hinner prata/lyssna med/på alla på dejterna. Man skulle kanske kunna införa snabbdejtingsregler till nästa gång? 20 minuter vid varje station?!

  • Liten med Mindre

    Heeej!

    Håller med alla föregående - tack för en jättemysig brunch! Det är alltid så skoj att träffa er alla. Måste ju säga särskilt trevligt att träffa AM, Oms och Page som jag inte träffat tidigare.

    Vilka pärlor ni är allihopa!

    Avslutade också dagen rejält mätt efter köttgryta och diverse för- och efterrätter hos föräldrarna. Jag tycker att det är så otroligt kul att se hur glad Mindre blir av att se dem, att hon känner igen dem från gång till gång. Armarna går som väderkvarnar och benen sprattlar.

    Nu får maken inga lugna stunder hemma längre heller. Lillskruttan har till slut fått koll på hur man reser sig upp mot olika saker. Och eftersom vi inte vill ha några fler fall på huvudet på ett tag, så gäller det ju att vara där och passa - för det är ju så spännande att stå att man måste släppa taget och vifta lite med armarna...

  • Liten med Mindre

    Frejis - 20 orkidéer?! Då klår du mig i antal i alla fall. Gissar att du inte känner för att adoptera fler? Jag har lite fullt i fönstret, men kan ju inte slänga dessa älsklingar - så det blir ett darwinistiskt förhållningssätt med de starkas överlevnad. Fjäskar inte längre med extra vatten till torrisar eller omplantering för de som håller på att trilla ur...

  • Liten med Mindre

    En liten blomma får förresten ompyssling - är väldigt glad att slutligen fått min bläckfiskorkidé att blomma. En fantastiskt söt liten krabat som jag tycker liknar ett litet svävande spöke - passande så här i allhelgona- och halloween-tider.

    Bifogar foto på någon annans söta lilla spöke för den som undrar hur de ser ut:

    langberg.wordpress.com/2008/02/25/blackfiskorkide/

  • Telemarkgrrl

    Jag måste ju också tacka för en fantastiskt mysig brunch!

    Och minst en smygläsare såg vi - kom fram och hälsa nästa gång vetja!

    Vickan, om din man inte förstår hur ambivalent du är, kanske måste du försöka förklara bättre hur du känner och tänker? Du tyckte att det var hans jobb att ta upp barnfrågan eftersom det är han som vill, men uppenbarligen tänker du MYCKET mer på det än vad han gör, kanske det skulle vara bra för din själsfrid om du faktiskt kunde prata med honom om det här och komma fram till något som gör dig lugnare. Om han inte förstår att du inte vill kanske han tror att "det blir när det blir"? Det är nog inte alla män som genast börjar tänka på ÄL-stickor, tandborstsex och Bisolvon bara för att man har sagt att det är dags att börja försöka få barn.

  • Telemarkgrrl

    Liten, vilken liten söt orkidé! Synd bara att jag lyckas ta död på alla växter jag köper, jag skulle gärna ha en massa orkidéer annars.

  • Liten med Mindre

    Men Telis - det finns ju massor med INSTRUKTIONSböcker i hur man sköter orkidéer. Är du dålig på att läsa instruktioner...

    Du kan väl trösta dig med att det dör några här då och då också. Främst de lite mer intressanta varianterna förstås.

  • FruCicci

    Hej!

    Tusen tack för trevlig brunch, gott var det med
    Jag är så tacksam och facinerad över den vänskap som under åren har vuxit fram mellan oss, så annorlunda och coolt att man träffats på detta sätt.

    Hej Piggis o Muggles, kul att ni sågs i helgen med.

    BS; jo jag ska ringa BVC till att börja med idag.
    I går var Victor kanon dålig på eftermiddagen o jag hade så dåligt samvete för att jag drog med honom på brunch. Inte så konstigt att han inte var på humör.
    Ögon rinner värre än värst idag och i natt har han skrikit i ren panik. Helt otröstlig i går kväll med, så vi var tvungna att söva honom i vagnenn tillslut efter en timmes kämpande i sängen, vår säng o min famn.
    I dag är han lika ledsen, gnäller å gnäller. Hostar som en tok och ja, han mår skit.
    Jag är inte van vid detta, han som alltid brukar må bra trots att han är sjuk.

    Telis, jag är imponerad av ditt ödmjuka sätt, du är en kanon tjej.

    Lappis och Frejis, nu blir det augustibebisar för er och juli för Nenne, så ballt. NU jä-lar. Fast du kanske är gravid Freijs. så du med får i juli? Inga symptom är ju bra symptom

    Liten, var inte orolig för huvudet på mindre, o att hon trillat ur vagnen. Det händer alla familjer flera gånger om - att barnen åker ner från säng eller soffa o ur vagnar. Victor var ju bara 4 månader när han trillade ner från skötbordet, fick höra att det var den vanligaste fall-olyckan i den åldern o att de tål (som Nenne skrev) väldigt mycket.

    Nu är Victor less på att jag skriver, så jag hinner inte kommentera mer.

    Vi tog en 1h lå¨ng promenad i går efter brunchen och sen blev det pizzsa först framåt 21 tiden, jag var verkligen inte hungrig.

    Stora kramar till er alla underbara tjejer!

  • Telemarkgrrl

    Liten, jodå, jag är jättebra på att läsa instruktioner, jag är bara så förbenat dålig på att följa dom.

  • Lapinette

    Telis - det bästa med en orkidée är att man inte ska ta hand om dem. Jag menar det räcker med att bada dem typ varannan vecka. Själv har jag två på gång som kommer att blomma när som helst och i somras blommade de allihop samtidigt.

    Tack återigen för en supertrevlig brunch. Tänkte också på det där att vi kanske ska byta platser efter halva tiden. Jag satt dock i mitten men hade svårt att välja åt vilket håll jag skulle vända mig åt. Ena hållet en intressant luggdiskussion och åt det andra adoption.

Svar på tråden Lös biljett till barnkarusellen!