• nennesjuttioåtta

    Lös biljett till barnkarusellen!

    Välkomna nya som gamla tivolibesökare!

    Nu drar en ny tur av barnkarusellen igång! Kliv på och du får uppleva en galet snurrig tid: Att bli illamående, spy, klämma ut vattenmeloner genom små hål och vinna högsta vinst på Tombolan och efteråt tycka att det var en jäkla häftig upplevelse och direkt efter det sätta sig i den familjevänliga berg- och dalbanan. En del tycker den är hysteriskt rolig, även om vissa bitar av turen kan kännas lite jobbiga. Men hur vanligt är det att få sova när man är på nöjesfält - EGENTLIGEN? Det är bara att gilla läget, och har du väl klivit på kommer du aldrig av!

    Vissa av oss har, enligt lagen om all tings jävlighet, ställt oss i fel kö och väntar fortfarande på att få kliva på...

    Men i väntan på att det ska bli dags för nästa tur så finns ju förstås Flumride som alla får åka med gratis (även de som redan sitter på bergbanan får respit för en tur då och då, utan att passera Gå). En helt fantastisk skapelse där vi glada i hågen får åka stock, bli våta och få en hisnande avslutning som killar rejält i magen, förhoppningsvis med en hel del sprut och om det känns bra så får vi åka ett varv till.

    Nu åker vi!

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-11-02 17:37
    Attans, jag glömde ju nämna att vi som står i fel kö såklart hamnar av misstag i kön till Fritt fall ibland. Otäck upplevelse men vet inte om väntan innan nedsläpp är värst eller själva nedfärden. *ryser* Dock landar vi med fötterna på jorden till slut, mycket tack vare alla ni andra som tar emot oss så vi landar mjukt.

  • Svar på tråden Lös biljett till barnkarusellen!
  • Telemarkgrrl

    gosnosen, ja, det är klart att du ska följa med på brunch! Det vore jätteskoj att få träffa dig!

    Izzie, min man är helt såld på Topspin (tennis), kan det vara nåt?

  • Izzie

    Tack för tipsen om spelen! Inte lätt när man inte så intresserad själv...

    Blev övertalad att köpa ett PS3 när vår DVD gick sönder. Maken menade att det var billigare att köpa spelet än en ny blu-ray spelare, eftersom spelet klarar blu-ray...

    Topspin kanske kan vara något. Maken gillar tennis (både att titta på och spela) i verkliga livet iallafall. Fifa 08 hade han till sitt förra PS2, så det kanske kan vara kul med åt helt nytt.

  • Liten med Mindre

    Tackar AM!

    koko - måste fråga - hur klarar du abstinens efter Conny?? Eller har du månne ingen sån?

    Fastän det är jätteskönt att slippa de bökiga matstunderna med Mindre, så saknar jag henne så att jag kan börja gråta vid bara tanken, för att inte tala om när maken och hon är i telefon.

    Antar att jag jobbar för lite som hinner tänka på sånt...

  • Oms

    herregud! 35 minuter tog det att läsa igenom det som skrivits sen runt 13-tiden igår tills nu...*behöver jag säga att arbetsmoralen är typ NOLL hos os nu?* kul läsning som vanligt och några kommentarer blev det!

    Page o MSW mfl - jag blir också sådär löjligt nervös när jag är i närheten av poliser etc, jättekonstigt för jag är superärlig av mig men känner ändå att nej, tänkt om de tror att jag gjort ngt eller ännu värre "jag har väl inte gjort ngt?" jag har dagligen kontakt m myndigheter så däri ligger inte problemet utan just poliser. Stora dottern har 2 klasskompisar vars pappor är poliser (en på säpo o en som är narkotikaspan) och jag skämtar inte men det känns som om de står o analyseraren hela tiden när man träffas - superlöjligt ju! vad fjantig jag är, haha

    Cissi - Jag tolkade inte dig fel,förstår precis vad du menade, jag har oxå suttit m väninnor o snurrat ihop det sådär, men jag har också en väninna som varit m väääldigt många män av just den anlednignen, hon har haft ett par dejter m dem o sen har det runnit ut i sanden och när man börjar räkna så kommer man upp i ungefär 20st under bara 1 år och det var inte det mest aktiva året... i övrigt tycker jag du är superhäftig som har hunnit med så mkt i livet redan! herregud du e ju bara 1 år äldre än mig och har redan pluggati flera länder o rest till många andra - Vilket rikt liv!

    Nenne -här håller vi tummarna för att det ska fungera dena gång! ska bara skriva klart först så håller jag sen Bra reflektioner ang vickans situation förresten - tror det är ba om man väcker lite frågeställningar om sånt.

    Vickan - tack för pompomandet! i övrigt, knepigt läge! men din man är väl oxe va?(eller har jag snurrat ihop det nu?) o du vädur så det låter ju som om det är på dig det ligger att ta upp det.. jag tror att du faktiskt måste ta upp det m maken - att avvakta är inget bra sätt att lösa det på. även om du nu är ambivalent inför det hela så måste han väl få reda på det, du säger att han e den som borde ta tag i detta då det e han som inte vill - på samma sätt är det ju ditt ansvar då du verkar ha en tydlig åsikt om vem som vil mest - förstår du mig? barn eller inte barn är aldrig någons ansvar -det är en man två om så jag tycker du ska ta upp det och fråga vad han egentligen vill - hur han har tänkt sig hela processen - hur lång tid den" får" ta - om det inte fungerar, vad gör vi då? osv osv så att ni sätter ord på det... lycka till!

  • Oms

    Liten - ang abstinens efter bebis - det har man bara om man har lite o göra annars så hinner man inte - precis som du sa dagar när det e lungt eller att jag inte är motiverad vill jag vara hemma o vara mamma men andra dagar då det e mkt på jobbet så e det minst lika skönt att slippa det ansvaret- jag har dock inte vant mig vid att gå själv på stan UTAN barn än - det känns som om jag gör ngt förbjudet när jag gör det - på jobbet vet jag ju att hon inte kan vara med men på stan eller hemma hos vänner - där kan hon ju rent teoretiskt följa med ju.

    lillskruttan vinkar så glatt när man går på mornarna - men bara om hon har fått var m mig lite när jag sminkar mig o fixar frukost o så annars blir hon så hjärtskärande ledsen så att man känner sig som en bov! det ska bli så kul nu i helgen - maken jobbar o stora tjejen är på körläger så jag blir själv m minstingen -mysigt!!

  • Oms

    Ni m barn på dagis -

    hur fungerar det med sömn där? jag menar hur ofta och hur länge sover de minsta? är det fasta tider eller varierar det? sover de i samma rum eller i sina vagnar ute eller hur gör man på ERT dagis (vet att det kan variera mkt)

    Mathilda står ju i kö för att börja nu i februari så jag täntke försöka få ordning oå lite saker för att göra själva starten lite smidigare för oss alla. tex har hon helt av sig själv faktiskt - börjat sova 1ggr/dag istället för två som tidigare. hon brukar somna runt 12 numera (inte alla dagar men 3/4 ungefär) o sen sova i 2 timmar o sen vara vaken till 7 då det e sovdags för natten. dock så somnar hon bara i vagnen dagtid - altl annat är hon alldeles för nyfiken för att klara av (precis som storasyster har hon svårt att fokusera sig - bblir lätt distraherad)

  • Oms

    jomen just ja - igår ja....

    jo jag var ju på intervju eller rättare sagt en profilering som det så snyggt heter. Det innebär att rekryterare gör en profil på mig som tar upp hela mitt liv - alltifrån min skoltid, som plats i sykonskaran, val att inrikting i skola o arbete, vänner familj etc etc - mkt intressant men oj vilka frågor! det tog 2 timmar och efter allt så sa rekryteraren att jag är den första som passar för den roll jag sökt så hon skulla rekomendera mig och boka in en intervju m min ev blivande chef under nästa vecka, och fungerar vi ihop och att vi kommer överrens om lön o så så får jag jobbet då min behörighet redan är kartlagd o matchar anställningen.

    så nu får ni hålla tummarna under nästa vecka också!

  • MSW

    Oms: inget problem med tumhållning.. vi är vältränade när det gäller det... Roligt att det gått bra så här långt iaf!

    Nu ska jag se om jag hinner plocka i ordning innan syster med barn kommer för att bjuda på fika..

  • fru AM

    Oms: angående sömn på dagis. På Livias så går alla barnen och lägger sig i "lekrummet" som då är omgjort till "vilrum". Madrasser på golvet, nedsläckt och lugn musik. Alla barn lär sig mer eller mindre omedelbart (enl. Livias fröken) att man ligger still och försöker sova. De som behöver har napp/snuttekudde/gosedjur. Sedan skrivs det upp när varje barn somnade resp. vaknade så man vet när man hämtar. Vissa barn sover en halvtimme - andra två timmar ... Men alla somnar i alla fall ungefär samtidigt.

Svar på tråden Lös biljett till barnkarusellen!