• nennesjuttioåtta

    Lös biljett till barnkarusellen!

    Välkomna nya som gamla tivolibesökare!

    Nu drar en ny tur av barnkarusellen igång! Kliv på och du får uppleva en galet snurrig tid: Att bli illamående, spy, klämma ut vattenmeloner genom små hål och vinna högsta vinst på Tombolan och efteråt tycka att det var en jäkla häftig upplevelse och direkt efter det sätta sig i den familjevänliga berg- och dalbanan. En del tycker den är hysteriskt rolig, även om vissa bitar av turen kan kännas lite jobbiga. Men hur vanligt är det att få sova när man är på nöjesfält - EGENTLIGEN? Det är bara att gilla läget, och har du väl klivit på kommer du aldrig av!

    Vissa av oss har, enligt lagen om all tings jävlighet, ställt oss i fel kö och väntar fortfarande på att få kliva på...

    Men i väntan på att det ska bli dags för nästa tur så finns ju förstås Flumride som alla får åka med gratis (även de som redan sitter på bergbanan får respit för en tur då och då, utan att passera Gå). En helt fantastisk skapelse där vi glada i hågen får åka stock, bli våta och få en hisnande avslutning som killar rejält i magen, förhoppningsvis med en hel del sprut och om det känns bra så får vi åka ett varv till.

    Nu åker vi!

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-11-02 17:37
    Attans, jag glömde ju nämna att vi som står i fel kö såklart hamnar av misstag i kön till Fritt fall ibland. Otäck upplevelse men vet inte om väntan innan nedsläpp är värst eller själva nedfärden. *ryser* Dock landar vi med fötterna på jorden till slut, mycket tack vare alla ni andra som tar emot oss så vi landar mjukt.

  • Svar på tråden Lös biljett till barnkarusellen!
  • Liten med Mindre

    Mindre fick en egen toaborste och diskborste att leka med i hopp om att orginalen ska få vara ifred. Vet inte om det funkat riktigt än. Borsten på öppna förskolans toa är ialla fall mycket intressant...

    Den hemma bor ovanpå ett skåp just för att slippa vara med om tandborstning.

  • Ore

    Grattis Telis, till godkännandet. Hoppas kön går jättesnabbt!

    Oms: Grattis till jobb-erbjudande, låter jättebra.

    Satt precis och drack en kopp te tillsammans med två kollegor, en av dem meddelade att han och sambon väntade tillökning i april. Grattis till dem, jag är avundsjuk...

    Lapinette: Tror också att glömska och virrighet är ett graviditetstecken, vi bestämde ju att vi är gravida (tills motsatsen bevisas), och jag är också virrig så det förslår... Felskickade internpostkuvert och annat...

    Gårdagens största bedrift: jag bytte till vinterdäck (och med jag menar jag alltså att maken bytte tre däck, och jag ett - högst motvilligt men ändå snabbt eftersom han spelade på min tävlingsinstinkt och erbjöd att helt själv byta tillbaka till sommardäcken när det är dags för det, om jag bytte "mitt" däck snabbare än han bytte "sina tre däck"...)

  • Ore

    Och toaborsthistorierna här ger mig rysningar och illamående... Eller är illamåendet ett graviditetssymptom? Eller en bieffekt av gårdagens influensavaccin?

  • fru AM

    Jag blir också illamående av toaborsthistorierna och jag är ju bevisat gravid så det är i såna fall ni andra också nu!

    (Bristande logik är ett annat typiskt symptom ...)

  • start september

    Oh, vad mycket underbart att läsa! Jag skrattade så att jag väckte make och lilltjej.

    Tråden is back! Lite ÄL-jakt utspridd på fler var vad som behövdes för att få igång 6-andet. Tjoho! Mer sånt!

    Telis - underbara nyheter. Ett steg framåt!

    Oms - hoppas att det kan bli något bra med den nya jobbchansen!

    Får också rysningar av toaborstehistorien och jag är definitivt inte gravid, här körs det gummikappor vilket inte är så kul. Men kanske blir det snart utan - maken propagerar för nya försök. Jag har inte sett tanten än, så det blir isåfall skott i blindo, vet inte riktigt om mina nerver klarar det. Vi får se framåt jul.

    Boris Beckers hårfärg, tänk vad man lär sig...

  • fru AM

    Och jag säger: HURRA FÖR OBAMA!!! Jag är så glad att det känns som om jag vunnit själv!

  • Oms

    Godmorgon!

    Hurra för OBAMA här oxå! skitkul! ju men glädjen blev lite smolkad av toabortshistorien fy vad äckligt!*ryser o gör grimaser*

    nu ska jag ta mitt influensavaccin o sen träffa en fackrepresentant o prata om vad jag bör tänka på iom nya jobbet - vi har ju så otroligt många förmåner här på mitt jobb så jag vil inte missa vad som kan vara bra at tänka på när jag lägger fram mian "krav" imorn...

    c u later!

  • fru AM

    Även lille Obama har nog gnagt på en eller annan toaborste i späd ålder. Och se hur det gick för honom!

  • BrudSommar2006

    Cicci, men hur gick det för stackars Victor när han ramlade ur vagnen, hoppas han klarade sig utan blåmärken?

    Jag är mer förkyld än någonsin och då kom mamma med den uppmuntrande historien att hon minsann minns ett år då hon blev förkyld på hösten och det varade ända inpå våren...

    Trist att ni alla ska ses på söndag när jag inte kan!

    Iris börjar bli väldigt förtjust i Bamse, det ska läsas bamsebok och ses på bamsefilm fast tålamodet tryter väldigt fort!

    Jag funderar på att försöka äta kalkon till lunch idag, det låter rätt så gott på menyn faktiskt och jag tror att det kanske skulle kunna vara något för mig men jag kan inte riktigt bestämma mig. Med det menar jag att jag varit halvvegetarian nu i 15 år och bara ätit fisk men länge tänkt att man kanske skulle börja äta fågel igen åtminstone eftersom det skulle vara lite lättare nu med Iris. Rött kött kommer jag aldrig att börja äta igen men som sagt, kanske fågel och kanske idag. Men tänk om jag tar kalkonen och sedan inte lyckas äta det hm... Fast jag tror att det kommer att gå bra, hm... Måste bestämma mig snart.

  • fru AM

    BS: slå till på kalkonen! Nu när du är förkyld är ju perfekt!

Svar på tråden Lös biljett till barnkarusellen!