• nennesjuttioåtta

    Lös biljett till barnkarusellen!

    Välkomna nya som gamla tivolibesökare!

    Nu drar en ny tur av barnkarusellen igång! Kliv på och du får uppleva en galet snurrig tid: Att bli illamående, spy, klämma ut vattenmeloner genom små hål och vinna högsta vinst på Tombolan och efteråt tycka att det var en jäkla häftig upplevelse och direkt efter det sätta sig i den familjevänliga berg- och dalbanan. En del tycker den är hysteriskt rolig, även om vissa bitar av turen kan kännas lite jobbiga. Men hur vanligt är det att få sova när man är på nöjesfält - EGENTLIGEN? Det är bara att gilla läget, och har du väl klivit på kommer du aldrig av!

    Vissa av oss har, enligt lagen om all tings jävlighet, ställt oss i fel kö och väntar fortfarande på att få kliva på...

    Men i väntan på att det ska bli dags för nästa tur så finns ju förstås Flumride som alla får åka med gratis (även de som redan sitter på bergbanan får respit för en tur då och då, utan att passera Gå). En helt fantastisk skapelse där vi glada i hågen får åka stock, bli våta och få en hisnande avslutning som killar rejält i magen, förhoppningsvis med en hel del sprut och om det känns bra så får vi åka ett varv till.

    Nu åker vi!

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-11-02 17:37
    Attans, jag glömde ju nämna att vi som står i fel kö såklart hamnar av misstag i kön till Fritt fall ibland. Otäck upplevelse men vet inte om väntan innan nedsläpp är värst eller själva nedfärden. *ryser* Dock landar vi med fötterna på jorden till slut, mycket tack vare alla ni andra som tar emot oss så vi landar mjukt.

  • Svar på tråden Lös biljett till barnkarusellen!
  • Liten med Mindre

    Vad är det för ungar i erat område koko??

    Jag tillhör de som tycker att det visst är kul att klä ut sig - men inget godistiggande eller busande med klister och krafs vid Halloween. Uppriktigt sagt blir jag irriterad när företag skriver att de har "halloween-stängt" och inte Allhelgona-stängt.

    Köper inte alla amerikanska seder med hull och hår. (Och i alla fall där jag var är "halloween" inte en helgdag, och det går fint att tigga godis - men de som har släckt ytterlyse vill inte ha besök och ska därmed slippa tiggeri och hyss. Märkte ingen som gjorde hyss faktiskt.)

    koko - det är nästan du klår mig i aktivitet. Och då tjuvstartade jag ändå förra veckan...

  • nennesjuttioåtta

    Jag har hört av min aku/barnmorska att man kan lyckas även om man träffar 5 dagar före ÄL. Så man borde inte vara så ÄL-fokuserad. Men likförbannat så är man ju det. Fast den här gången så slipper vi ta på varandra för vi ska använda en plastslang.

  • BrudSommar2006

    Nenne, var det en genomskinlig påse? Kan ju påverka val av peruk menar jag.

    Tänk, det är meningen att jag ska jobba...

  • nennesjuttioåtta

    BS
    hmmm... nej iofs, för att hela skulle få plats så blev det en vanlig konsum-kasse. Kanske klarar mig om jag drar ner luvan över ögonen.

  • BrudSommar2006

    Vilken tur Nenne, att ta på varandra kan ju vara riktigt otäckt har jag hört ryktas...

    Jag undrar förresten varifrån Iris har fått sin kladd-fobi, hon kan inte fortsätta äta om hon har kladd på händerna. Kladd, kladd, kladd upprepar hon som ett mantra och är jätteolycklig och håller upp händerna och så måste man hjälpa henne att torka. Sedan kan hon fortsätta äta. Jag kan inte tänka mig att de har tid att torka händerna på alla barn efter varje tugga.

  • Lapinette

    Det är därför vi normalt kör varannandagsmetoden och börjar en vecka innan BIM... bara det att jag var så satans trött i torsdags efter jobb, ansiktbehandling och IKEA . Men visst 2 dagar ska ju simmarna klara sig ... eller så den där akutomgången när ägget was on the mooooove.

    nenne ... ja, det är väl en så där 12 dagar till BOM. På tredje mensdagen så börjar jag spruta.

  • nennesjuttioåtta

    haahah jag älskar maskerader men hatar påskkärringar och utklädda barn som vill ha godis. Det är ju MITT! Här ska det bara bjudas på popcorn i 1 l påse eller mjöliga äpplen, moooahahahhaahhah!

  • Lapinette

    nenne - välkommen till den otroligt oromantiska delen i den här processen "att göra det på konstgjord väg".

  • Telemarkgrrl

    Lappis, jadå, AM stod där inne i affären när jag kom dit.

    AM, tack för tipsen, ska prova hemma.

    Koko, kul att första dagen på jobbet känns bra!

Svar på tråden Lös biljett till barnkarusellen!