• Maliinka

    - 5 kg

    Här samlas vi som vill gå ner litegrand i vikt!

    Vi diskuterar vikt och träning, peppar och gläds med varandra och stöttar varandra i motgångar! Ibland slinker det in andra ämnen än vikt och träning också

    Välkomna, gamla som nya!

  • Svar på tråden - 5 kg
  • Maliinka

    Soosse, låter inte alls kul Menar du att du dumpade henne bara igår eller "för alltid"? Hoppas det löser sig för er... Är ni sams nu igen du och din m2b då?

    Hvidbrud
    Jo det är väl så, men jag har liksom börjat tappa stinget helt, åt godis både igår och idag t.ex... Och pizza igår... Jag blir lite så när jag ser resultat - det blir typ som att "åh, var det så här lätt att gå ner/få hyfsad form, då gör det inget om jag slarvar för jag kan ju gå ner igen när jag vill"... Åååååhh vill ha tillbaka lite av min gamla disciplin...

    Cantaton
    Du har ju varit jätteduktig i veckan så att du missade igår gör ju absolut ingenting! Att somna i sin älsklings armar måste ju vara sunt och hälsosamt det med

  • Cantaton

    Vi kommer inte att gymma idag heller, men det är bara för att vi byter plats på lördags- och söndagsplaneringen. Hade ju tänkt gymma idag och gå promenad imorgon. Men idag har vi haft städförmiddag i föreningen och krattat och burit löv och grenar i 2½h så jag är bra svettig redan Vi tar en promenad senare idag och så gymmar vi imorgon. Känns som om jag har gjort mitt träningspass idag Härligt att få vara ute i det fina vädret!!

    Dessvärre åt jag en bit bulle tillsammans med grannarna efter städningen... men, men Jag känner ändå att jag har slitit med kroppen, så det känns inte så jobbigt.

  • Ninnispinnis

    Cantaton, var har du den solen? Här duggregnar det...

    Var ju på tjejmiddag igår med god mat och vin, mums och jättetrevligt! Dagen tillbringas med mannen, lite ärenden på stanoch fixande med tackkorten. Myshelg med andra ord!

  • Ninnispinnis

    Ja, det jämnar nog ut sig


    Cantaton skrev 2008-10-18 13:29:44 följande:
    Ninnis, i Stockholm är det jättehärligt väder. Men vi har ju haft regn o regn o regn tidigare i veckan.
  • Småland09

    Tillbaka från svärisarna, smörgåstårtan var inte god alls så det var rätt lätt att inte ta så mycket.. var lite förutseende och tog en smörgås alldeles innan så jag var inte görhungrig. Annars har det varit rätt ok mat under helgen, min blivande svärmor har gjort roliga efterrätter som inte var så onyttiga heller så det var helt ok.
    Och igår, alltså jag är så stolt över mig själv, så åt jag inte godis trots att det stod framför mig! De satte fram toffifee framför nosen på mig och jag satt där o våndades o våndades.. Men det som fick mig att stoppa mig var att tänka "ja, det smakar gott en stund, men a) tar man en så fortsätter man äta och b) är det inte bättre att skippa sånt där nu så att jag kommer i en snygg brudklänning istället" och det fick mig att inte ta.. Mycket nöjd med mig själv.
    Ingen träning av förklarliga skäl då men räfsade löv i svärisarnas trädgård i över en timma.. torde väl ha bränt några kalorier i alla fall

    Hur har er helg varit??

  • mme Plantier

    Jag måste bara få berätta!
    Jag har satt mig själv på en stäng Nutrilette diet och på 3 veckor har jag gått ner 5 kilo!!
    Åh vad jag är glad! Visserligen en låååång väg kvar till matchvikt, med fem kilo är ändå en väldigt motiverande start

  • Småland09

    mme Plantier: Vilket MINUS!! jättebra jobbat!!! Hur mår magen? Vet att min mage inte klarade av ren Naturdiet när jag körde det.. :-S

    Soosse: Vad var det som hände med kompisen? Usch låter ju jättesorgligt

  • mme Plantier

    Tack magen mår bra! Var skeptisk till detta med rena dieter men det går som tåget tycker jag och är betydligt enklare att genomföra än vad jag trodde. Hoppas denna farten nedåt håller i sig Ska börja "crosstraina" kommande vecka också för att öka nedåtgåendet ytterligare..