• Maliinka

    - 5 kg

    Här samlas vi som vill gå ner litegrand i vikt!

    Vi diskuterar vikt och träning, peppar och gläds med varandra och stöttar varandra i motgångar! Ibland slinker det in andra ämnen än vikt och träning också

    Välkomna, gamla som nya!

  • Svar på tråden - 5 kg
  • 4ever2

    Denna veckan har jag bestämt mig för att både träna och äta nyttigt, för detta ska jag i helgen belöna mig med att gå på vin och chokladprovning på lördagen och göra en efterrätt till middagen på söndag. Tycker det är lättare med motivationen om man "dealar" lite med sig själv.

    Så sätt en belöning till helgen och kör stenhårt fram tills dess!

  • Maliinka

    Dagens +
    100 hopp med hopprep
    60 sit-ups
    30 benlyft
    30 nötknäckare
    30 armhävningar
    (inte mycket jag vet, men iaf en början)

    Dagens -
    2 bullar
    10 skumsockerbitar
    bara 6000 steg

    Tips på övningar för mage, midja m.m. mottages tacksamt! Ska försöka komma igång med lite hemmaträning nu, har inte hållit på med det på åratal...

  • Cantaton

    Ni är helt underbara allihopa! Tack söööta ni. Jag lyckades äta nyttigt fortsättningsvis idag. Mellis blev en satsumas och några cashewnötter och middagen blev grillspett med bulgur och tzatziki.

    Och jag kom faktiskt iväg till gymmet och crosstrainade

    Nu ska jag bara fortsätta så här också. Tack snälla ni för idag!

  • Godisråttan

    Igår kväll gick det lite bättre än på jobbet under dagen Åt en grapefrukt och en proteindrink så det var hyffsat! Nu ska jag försöka vara lika duktig idag Köpt ett nytt proteinpulver med hallonsmak som är supergott!

  • Ninnispinnis

    Duktig!

    Bra mat och träning, heja dig! Jag kom också iväg till träningen igår kväll, och åt osötat rågbröd med avocado, lax och ägg till kvällsmat. Det var väl ok?

    Nu har du ju kommit igång igen, sen går det av bara farten Blir det någon träning idag?


    Cantaton skrev 2008-10-13 21:49:26 följande:
    Ni är helt underbara allihopa! Tack söööta ni. Jag lyckades äta nyttigt fortsättningsvis idag. Mellis blev en satsumas och några cashewnötter och middagen blev grillspett med bulgur och tzatziki.Och jag kom faktiskt iväg till gymmet och crosstrainade Nu ska jag bara fortsätta så här också. Tack snälla ni för idag!
  • MulleNuh

    Hej alla duktiga!!! Va bra ni är som tränar och rör på er!
    Jag bara bantar för tillfället. Vill bli av med överflödigt fett och sen tighta till mig lite!

    Det går superbra!! Har på 1 månad gått ner 6-7 kilo.

  • chamor
    MulleNuh skrev 2008-10-14 07:59:33 följande:
    Hej alla duktiga!!! Va bra ni är som tränar och rör på er!Jag bara bantar för tillfället. Vill bli av med överflödigt fett och sen tighta till mig lite! Det går superbra!! Har på 1 månad gått ner 6-7 kilo.
    oj! Vad har du gjort?
  • MulleNuh

    Jag kör på nutrilette. Körde först hårt 1 vecka. Sen åt som vanligt i 2 veckor för att se om jag behöll vikten. Och nu börjat HÅRT igen.


    chamor skrev 2008-10-14 08:08:37 följande:
    oj! Vad har du gjort?
  • ingenjörsbruden

    Va ni är duktiga tjejer!!!

    Är med i en stegtävlig på jobbet....så igår fick jag svart på vitt att jag går ca 14000 steg per dag när jag går min kvällsrunda.

    Känns göttigt! O här ska pinnas på!!!

  • Cantaton

    Ninnispinnis,
    den middagen lät jättegod
    Ja, sambon och jag ska träna på gymmet idag.

    MulleNuh,
    det var inte dåligt! Grattis!

    ingenjörsbruden,
    jag tror också på det där med stegtävling på jobbet. Gör ni det enskilt eller i lag? Jag är ju egenföretagare, så jag har liksom inga andra att tävla emot

Svar på tråden - 5 kg