• Maliinka

    - 5 kg

    Här samlas vi som vill gå ner litegrand i vikt!

    Vi diskuterar vikt och träning, peppar och gläds med varandra och stöttar varandra i motgångar! Ibland slinker det in andra ämnen än vikt och träning också

    Välkomna, gamla som nya!

  • Svar på tråden - 5 kg
  • Tjolinti

    Men jag e lite konstig. Älskar lönfeta män :) kanske för jag känner mig snyggare själv då :P hahaha ingen aning. Men älskar o ligga på lite fett när vi myser i sängen o ingen hård tvättbräda eller hårda revben :D

  • Cantaton

    Idag lyckades jag faktiskt träna utan att få massa hals- & öronont! Minskade vikterna lite och kortade ner programmet något, men genomförde det i alla fall! Skönt att vara på träningsbanan igen.

  • Ninnispinnis

    Hmm, Tjolinti, där tycker jag nog helt tvärtom (kanske inte revben, men tvättbräda...), men det är ju tur att vi alla är olika!

  • 4ever2

    När måste jag börja leta klänning? Antar att det är dedline för när man måste ha fått bort kilona...

  • tobiasochlinda

    hej hej, har inte hunnit skriva så mycket på internet sista dagarna, men har hållt mitt löfte och undvikit godis och gått mycket. så det känns bra faktiskt! kräks bara några ggr/v nu :) jätte skönt! nu ska vi åka på kryssning och jag ska undvika tax free godis! :) tänker ta med mig lite frukt och så.

  • Maliinka

    Cantaton
    Nej du har kanske rätt i att det blir knasigt att uppmärksamma dem under middagen... Men något vill vi ju ge dem någon gång på något sätt, får klura lite mer på det... Det var bra tips du hade!

    Tjolinti
    Jag är lite lika som du, jag väger inte heller mycket, vill mest forma om kroppen lite... När jag började här hade jag lite panik, vägde 49 komma någonting... Är bara 154 cm... Nu väger jag under 47 och är nöjd med vikten, vill mest forma om kroppen lite, byta goset mot lite muskler och få upp konditionen.

    Ååååhh vad jag moffade godis igår! Vi hade en liten tjejkväll och jag hade köpt smågodis till alla (ca ett halvt kilo) men det var nästan bara jag som åt av det (De andra åt chips och popcorn, men det är jag inte så förtjust i, smågodis är verkligen min grej...) Har bestämt mig för en dag i veckan då jag skiter i allt vad kalorier och points heter och då jag får äta precis vad jag vill. Hade längtat hela veckan efter att få moffa smågodis och det var sååå gott

  • Snoris

    Nu äntligen har jag hittat min motivation och ska nu bli smal och snärt, haha. Tittade på kort på mig själv igår och kände att de bannemej får va nog. Min startvikt är 80,7 (my god)! Men inte så länge till för nu är jag med i spelet igen, hihi.

  • Cantaton

    Usch, idag är jag så fruktansvärt ledsen. Jag har länge varit så besviken på mig själv för att jag jag gått upp så mycket i vikt (ca 20 kg). Och trots att jag bestämde mig för att gå ner har ju ingenting hänt... När jag började träna gick jag istället upp i vikt (antagligen muskler, så det är okej... men neråt pekade ingenting)...

    Sedan blev jag sjuk och tappade all motivation. Gick till gymmet två gånger i veckan och bara gick på bandet för att göra NÅNTING, men mat och sånt... ajaj. Och då inte nog med att jag är så besviken på mig själv redan. Idag kom nästa bakslag. Barnmorskan tyckte att jag hade för högt BMI, så hon ville inte skriva ut nya P-piller till mig... Det är av hälsoskäl, jag förstår det, men jag blev så ledsen. När jag kom hem mötte jag min sambo i dörren och då släppte allt, jag bara grät och grät och grät. Vikten är verkligen en öm punkt just nu. Snälla ni, kan ni hjälpa mig att hitta motivationen igen? Nu är jag i botten vad gäller självkänslan. Och jag är både jättemotiverad (bara för att något MÅSTE hända nu) och totalt omotiverad (för att allt är så dåligt och hopplöst) samtidigt....

  • Ninnispinnis

    Söta lilla du!

    Jag känner verkligen med dig... Ibland är det ju så att man måste ända ner på botten innan man kan börja ta sig upp. Det är kanske där du är nu?

    Du har ju motivation, och det handlar ju faktiskt om din hälsa. Kroppen är ju det värdefullaste vi har, och den ska ju vara med oss hela livet! Du ska självklart inte träna när du är sjuk, men du kanske kan försöka komma fram till varför du inte blir frisk? Sover du ordentligt? Får du i dig alla näringsämnen och vitaminer? Stressar du?

    Du har ju i alla fall en oerhört viktig hjälp: din sambo! Han verkar ju vara en förstående och kärleksfull person, som du verkligen kan få stöd av. Han älskar ju dig oavsett, men vill ju så klart ha dig frisk och stark.

    Börja med promenader, TVINGA ut dig själv varje dag, såvida du inte har feber... Du kommer att märka skillnad, både på kroppen och självkänslan.

    Och sist men inte minst: ANVÄND OSS! Precis som du gör nu. Vi finns här för dig!

    Stor kram och pepp, jag håller på dig Cantaton!

Svar på tråden - 5 kg