• Maliinka

    - 5 kg

    Här samlas vi som vill gå ner litegrand i vikt!

    Vi diskuterar vikt och träning, peppar och gläds med varandra och stöttar varandra i motgångar! Ibland slinker det in andra ämnen än vikt och träning också

    Välkomna, gamla som nya!

  • Svar på tråden - 5 kg
  • Snoris

    Hej! Får man vara med här fast man har mer än fem kg att gå ner?

    Hur fixade ni med motivationen att börja? Jag letar febrilt efter min men de går inte. Ju mer jag tänker på att jag ska i den där jäkla bröllopsklänningen ju mer panik får jag och ju mer äter jag istället. Blir så trött på mig själv.

  • Hope2008

    Nu har förkylningen verkligen stigit mig åt huvudet....

    Läste igenom era inlägg och lyckades på något sätt få det till att ni alla skrev om sex som motion... Blev lite lustigt när ni skrev om att ni tidigare bara orkat i tio minuter men att SandrahjärtaTony nu orkade i 23 min... .. Jag satt här och snorade och funderade över hur man kan får för sig att ta tiden på en sådan aktivitet....

    Ber om ursäkt...

    (Det är i alla fall en väldigt rolig form av motion... )

  • PennyJenny

    Angående att orka vid konditionsträning, så hade jag en gång en tränare som sa att den första effekten man såg av det var inte att man orkade mer utan att man inte vad död lika länge efteråt. Alltså, om man kör 20 min och är helt död i 10 min efteråt så är den första effekten att man återhämtar sig snabbare och kanske bara är helt död i 7 minuter, sedan 5 min osv tills man faktiskt också ser en effekt på att man orkar bättre under själva passet. Och lite ligger det i det tycker jag. Man återhämtar sig snabbare när man får upp flåset lite även om jag flåsar lika mycket under tiden. Sedan kommer man över en tröskel och så orkar man mer undertiden också.

  • Ninnispinnis

    Haha, vad fel det kan bli!


    Hope2008 skrev 2008-10-09 08:56:45 följande:
    Nu har förkylningen verkligen stigit mig åt huvudet.... Läste igenom era inlägg och lyckades på något sätt få det till att ni alla skrev om sex som motion... Blev lite lustigt när ni skrev om att ni tidigare bara orkat i tio minuter men att SandrahjärtaTony nu orkade i 23 min... .. Jag satt här och snorade och funderade över hur man kan får för sig att ta tiden på en sådan aktivitet.... Ber om ursäkt... (Det är i alla fall en väldigt rolig form av motion... )
  • Ninnispinnis

    Välkommen!

    För mig var det motivation nog att visualisera mig själv vältränad och snygg i min fina brudklänning, och alla fina komplimanger jag skulle få...

    Jag lyckades nå mitt mål och jag kände mig precis så snygg som jag hade hoppats, och komplimangerna var en riktig ego-boost. Tänk på hur duktig du känner dig efter varje träningspass, och vilket tillfredsställelse det kommer att vara när du når ditt mål!


    Snoris skrev 2008-10-09 08:23:49 följande:
    Hej! Får man vara med här fast man har mer än fem kg att gå ner? Hur fixade ni med motivationen att börja? Jag letar febrilt efter min men de går inte. Ju mer jag tänker på att jag ska i den där jäkla bröllopsklänningen ju mer panik får jag och ju mer äter jag istället. Blir så trött på mig själv.
  • Snoris

    Åh, tack!

    Jovisst, tänker hela tiden på vad mycket bättre jag skulle må både fysiskt och psykiskt av att komma igång. Har kommit in i en ond cirkel just nu då jag bara äter ren skräp som består av snabbmat och godis. funderar till och med på om jag faktiskt är godisberoende, eller socker beroende.

    Näää, nu måste jag ta tag i mitt liv. Blir inspirerad av att läsa om er!

  • chamor

    Jag är också sockerberoende i perioder men nu har det varit ganska lätt att bryta.. Bara godiset försvinner och man äter andra alternativ går det ganska bra. Lite riktigt mörkchoklad finns alltid hemma och russin..

  • ElinDLB

    joinar här nu=) Har lyckats bli av med 11 kg och ja vill ju gå ner minst 20 kg. Gifter mig nästa år i september men tänkte att jag skulle börja i tid så man inte får panik sen=P
    Har faktiskt inte haft några problem med att inte kunna äta godis eller chips eller dylikt utan är mer sugen på typ olika sorters maträtter=P Typ spaghetti och köttfärssås skummaste suget nånsin haha=)
    Har blivit fruktoman istället! Känns som när man väl har bestämt sig så går det! Ha det bra och lycka till allihop!

  • PennyJenny
    chamor skrev 2008-10-09 11:59:17 följande:
    Lite riktigt mörkchoklad finns alltid hemma och russin..
    Russin sägs vara riktigt hemska i sin påverkan av blodsockret och får det att åka berg-o-dalbanan riktigt ordentligt. Något jag själv känner av för russin får mig något så grymt sugen på sött att jag har sluta äta dem. Jag sätter lugnt i mig en påse och det är ganska många kalorier i dem. Så det kan vara klokt att vara lite försiktig med dem och uppmärksam på hur man reagerar om man är känslig för socker.
Svar på tråden - 5 kg