• Maliinka

    - 5 kg

    Här samlas vi som vill gå ner litegrand i vikt!

    Vi diskuterar vikt och träning, peppar och gläds med varandra och stöttar varandra i motgångar! Ibland slinker det in andra ämnen än vikt och träning också

    Välkomna, gamla som nya!

  • Svar på tråden - 5 kg
  • Tjolinti

    aaa vad alla tränar, när jag väl kommer iväg till gymmet, typ 1 gång i månaden. Betalar dock 430 kronor i månaden. så avundas jag alla människor jag känner igen som verkar vara där varje gång jag e där. Då börjar jag undra, e dom människorna där varenda morgon innan jobb? blir så avundsjuk. Någon som vill träna med mig o tvinga mig till gymmet :D

  • SandrahjärtaTony

    Tjolinti: Jag har faktiskt funderat på ett gymkort, men insåg att jag aldrig skulle gå dit. Har testat Fungerade i en månad för mig, sen gick jag inte dit mer, haha ! Men jag hade sån tur att jag lyckades få tag i en crosstrainer billigt. En gammal kompis skulle sälja sin, såklart köpte jag den. Och visst verkar det fungera...

    Läste på aftonbladet.se att Jennifer Aniston tränar 1 timme på crosstrainer varje dag, så då tänkte jag att det vore en bra grej. Tyvärr är jag helt slut nästan direkt. Så jag kör egen komponerad intervall träning, haha.

  • Ninnispinnis

    Jag har haft en usel dag, fick börja med att skrapa is från bilrutorna, har stött på för många sura männinskor, projektet går inte riktigt som jag vill, jobbade över 2 timmar, har varit allmänt trött och på dåligt humör... I-landsproblem med andra ord

    Åkte och tränade yoga direkt efter jobbet, sen kändes det betydligt bättre

    Nu sitter jag i soffan med en kopp rött te med blåbär och tittar på Desperate Housewives, mysigt!

  • Maliinka

    Har bara skummat, har en otålig tvååring som ömsom rullar runt i sängen, ömsom hänger över mig, så det blir ett kort inlägg

    Men jag fick en tanke, så himla skönt att ha er, det peppar, skulle säkert ha ännu sämre disciplin utan er

    Ing
    Ja, du har rätt i att det är det viktigaste att mäta på samma ställe varje gång... Men undrar lite över måtten ändå Min mamma kanske vet, hon ska sy min brudklänning, så då behöver hon väl ta alla mått som går

    Tjolinti
    Här är en till som inte tränar på gym eller så, svårt att komma iväg med småbarn hemma... *Peppar, du är mycket bättre än jag på träning Utmaning kanske?!

  • chamor

    Skäms.. De blev glass igår igen.. lite mer denna gången dessutom.. Aja baja... Biter mig själv i svansen

  • ingenjörsbruden

    SandrahjärtaTony: Om vi någon gång skulle köpa en träningsmaskin så skulle det vara en crosstrainer.....har dock noll utrymme hemma att ha den på...så det får vänta tills vi bor i hus!

    Tjolinti: Det var ett dyrt gym.....de säger att det tar 21 dagar att skapa nya rutiner.....så det gäller väl att orka hålla i o ta sig ditt varje dag.....

    Maliinka: Härligt med 2åring....var får de all sin energi ifrån?!?! Ja va bra att din mamma ska sy din klänning! Hon om någon borde veta var måtten ska tas!!

    Ninnispinnis: Örk vilken dag.....men visst är det SÅ härligt att köra ett pass yoga efter en sådan dag!!! Känns som att man får ny energi o all dålig energi försvinner!!
    Kunde knappt titta på DH igår....ville bara strypa Mike´s mamma!!! *hahhaa* Så m2b satt o tittade medans jag halvläste en bok samtidigt!

    Chamor: Ajabaja!!! Friska tag idag eller hur?!

    Gick 1 mil igår i det härliga vädret!! Så skönt! Blev dock ngt irriterad när jag kommer hem o ser att i hälen i ena skon har gått i sönder!! Har bara haft skorna i 2månader så det är riktigt jäkla surt!!! Ska se om jag har kvar kvittot där hemma!! *Morrrrrrrrrrrrrr*
    Var inte hemma förrän 1900 o då hade m2b hunnit vika all tvätt o tömt diskmaskinen och satt igång ris på kokning!!! Så glaaaad! Så jag fixade kyckling i currysås!

  • september2009bröllop

    Hejsan allihopa..

    här är en till som tänkte gå ner lite i vikt.. tur att det är nästan 11 månader kvar till den stora dagen för det är baby steg som tas mot viktminskningen... än så länge har jag enbart slutat med socker i mitt te.. och tro mig de e en del koppar om dagen med ganska mycket socker.. i dag hade jag tänkt åka och hämta en crosstrainer från en vän så får hoppas att den inte bara blir stående.. har inte läst hela tråden men är det någon annan som använt crosstrainer för att komma i form?

  • Ninnispinnis

    Ingenjören, vilken kille!

    Idag känns det betydligt bättre. När jag kom till jobbet njöt jag av soluppgången över Öresundsbron precis bakom kontoret. Solen var helt blodröd, det var så vackert! Med en sån start kan det ju bara bli en bra dag

  • mme Plantier

    Hej! HÄr kommer en till som vill minska i vikt! Jag har en hel del att gå ner, nästan 20 kilo!! Men jag har börjat med Nutrilette som man dricker ist för mat. På 10 dagar har jag gått ner 3.1 kilo! Känns faktiskt mkt inspirerande!

    Jah har köpt en crosstrainer, dock inte använt den så mkt (nu skäms jag), men har tänkt att ta tag i det också nu för att ge vikten en extra skjuts åt rätt håll. Jag har min på altanen , så jag kan stå ute och trampa det tycker jag är rätt skönt..

  • Danninella

    Jag har också kommit igång efter en lite längre paus. Jag har dock som tur är inte gått upp så mycket utan mest stått still. Vill dock komma igång ordentligt. TYvärr är ju uppstarten jobbigast.

    Mitt mål är att gå ner lite i fettprocent. Vikten får komma i andra hand. Det är ganska skönt att väga sig på en våg som delar upp det lite. Man ser andra resultat. Men några kilo borde man ju fixa till nästa sommar.

    Hejja alla er andra som också kämpar!

Svar på tråden - 5 kg