• Maliinka

    - 5 kg

    Här samlas vi som vill gå ner litegrand i vikt!

    Vi diskuterar vikt och träning, peppar och gläds med varandra och stöttar varandra i motgångar! Ibland slinker det in andra ämnen än vikt och träning också

    Välkomna, gamla som nya!

  • Svar på tråden - 5 kg
  • Nalle Puh 40

    Har slutat räkan antal ggr jag blivit tillsagt att inte cykla på trottoaren och cyklar jag på vägen så gnäller de oxå...

    Var ska man egentligen cykla om det inte finns cykelväg?

  • Cantaton

    På vägen.

    Nalle Puh 40 skrev 2008-10-07 12:35:41 följande:


    Har slutat räkan antal ggr jag blivit tillsagt att inte cykla på trottoaren och cyklar jag på vägen så gnäller de oxå...Var ska man egentligen cykla om det inte finns cykelväg?
  • Mikabella

    Vad bra att alla har hittat hit Hej på er. Nu har jag galopperat på stranden. Mmmmm underbart Lite träning för låren o magen iaf. Sista dagen på CB xå. Imorgon ska jag äta knäckebröd med ost

  • Hvidbrud

    BRAVO!!


    SandrahjärtaTony skrev 2008-10-06 21:47:35 följande:
    Härligt ! Här kämpas det på med andrade matvanor och träning på crosstrainer. Ner 0,8 kg på 6 dagar !
  • SandrahjärtaTony

    Tack ! Känns underbart skönt. Har varit på samma vikt länge, men förra veckan fick jag ny energi att ta tag i det !

    Någon som har något tips på något nyttigt mellanmål ? Kan behövas på jobbet

  • Maliinka

    Hvidbrud
    Det låter jättehärligt med yoga!

    SandrahjärtaTony
    Frukt! Äpple, apelsin, ananas...

    Mikabella
    Låter härligt att galoppera på stranden... Men själv är jag lite rädd för hästar, de är så stora och starka, och jag har varit rädd att ramla ner, eller att hästen ska få tokspel, de få gånger jag suttit på en häst...

    Själv har jag varit rätt lat med stegen (har ju som mål minst 7500 steg/dag) och har inte räknat points på några dagar... Men att jag slutat räkna beror inte på att jag struntar i vad jag äter, utan jag känner att jag har fått hyfsad koll på vad jag kan/bör äta utan att räkna till punkt och pricka!

    Har minskat 3,5 cm över magen och 1 cm runt midjan sen jag började för fyra veskor sen, är nöjd! Detta beror på att jag äter bättre, ej på motion, så det är det jag ska ta tag i nu. Promenader, hopprep och styrka hemma får det bli...

    Pushar för en fråga jag ställde i den förra tråden, nämligen var man egentligen ska mäta när man mäter omfånget... Själv mäter jag midjan där jag är som smalast, typ under revbenen, och magen mäter jag över naveln... Är det rätt tänkt, eller var "ska" man mäta?

  • ingenjörsbruden
    Maliinka skrev 2008-10-07 16:45:30 följande:
    Pushar för en fråga jag ställde i den förra tråden, nämligen var man egentligen ska mäta när man mäter omfånget... Själv mäter jag midjan där jag är som smalast, typ under revbenen, och magen mäter jag över naveln... Är det rätt tänkt, eller var "ska" man mäta?
    Finns nog inget rätt eller fel ställe att mäta på....bara du mäter på samma ställe varje gång!
    Låter vettigt att mäta där du är smalast o ha naveln som riktmärke på det andra måttet!

    Poängen är ju att man ska kunna "se" resultat!

    Nu ska jag ta o gå hem....1 mil men det är SÅÅÅÅÅ härligt väder!!
  • SandrahjärtaTony

    Maliinka: Frukt är ju verkligen ett bra mellis, men enligt mig lite tråkigt i längden. Funderar på om man ska slänga ihop en god fruktsallad istället.

    Nu har jag varit ledig från mitt jobb i en vecka, precis då när jag började träna. Och då har jag kunnat träna ca 30 minuter varje dag, får se hur det går nu när arbetet drar igång igen ! Helst ska jag orka träna innan jobbet (jobbar 12-timmars pass) eftersom jag kommer hem sent på kvällen. Men som sagt, det återstår att se. Självdisciplin är ju inte mitt främsta karakärsdrag !!!

Svar på tråden - 5 kg