• BlygBrud

    Alla Hjärtans dag 2009

    "gamla" tråden är avstängd, så vi får väl fortsätta här!

    Hur går det tjejer??
    Lokalen bokad?
    Klänningen fixad?
    Vigselförättaren vidtalad?
    Menyn bestämd?

    I skrivandets stund är det 4 mån och 9 dagar kvar......

  • Svar på tråden Alla Hjärtans dag 2009
  • Alla Hjärtans Dag

    Jaha.. då var vi inne på 2009....närmar sig...

    God Fortsättning {#lang_emotions_heart}

  • Curly redhead

    Jag ska oxå gifta mig den 14/2 och har helt missat denna tråd...
    Jag och min m2b har fixat det mesta, bordsplacering, festprogram är ej klara och vi har inte skickat in hindersprövningen än, måste göra detta! Min m2b har haft lite vånda över hur han ska göra med efternamnet, tycker att det blir lite långt med både mitt och hans, men han tänkte kolla om det går att göra en "förkortning" av hans namn t.ex. L:gren som mellannamn istället för att skriva ut det helt, han vill inte riktigt göra sig av med det helt...
    Vi var ute i god tid med det mesta i planeringen M:s kläder är inte bestämt riktigt än...
    Kan ngn hjälpa mig med mitt galleri som jag inte tror syns för alla...

  • Curly redhead

    Det enda smolket i bägaren är att min m2b blev uppsagd från sitt jobb på, de sa upp 300 av 1000 och han hade bara jobbat där i 4mån... Men han är så positiv så jag tror nog att han snart har ngt nytt på G, risk bara att det blir på veckopendlingsavstånd, men det ska vi nog klara, ses nästan ingenting på veckorna ändå, för jag har så långa dagar...

  • VINTERBRUD 090214

    Ikväll har vi räknat på om vi sparar något på att åka till Tyskland, och vi kom fram till att mannen ändå åker dit trots att vi inte sparar så mkt som vi trott från början.
    Däremot har vi beslutat oss för att skippa sprit.
    Det blir vitt, rött, öl, likörer och whiskey.
    Ska räkna lite mer på hur mkt vi ska köpa.
    Vad tror ni om detta:
    5 vita bag in box
    5 röda bag in box
    8 plattor öl (kommer köpa 12 i tyskland men tar med 8 till festen)
    4 flaskor likör
    2 flaskor whiskey

    Jag tror det är väl tilltaget, men man vill ju inte att det tar slut.

    Då är vi 55 vuxna, men vi har ju några som kommer dricka alkoholfritt.

  • Mixit

    Curly redhead skrev 2009-01-01 12:19:58 följande:


    Min m2b har haft lite vånda över hur han ska göra med efternamnet, tycker att det blir lite långt med både mitt och hans, men han tänkte kolla om det går att göra en "förkortning" av hans namn t.ex. L:gren som mellannamn istället för att skriva ut det helt, han vill inte riktigt göra sig av med det helt...
    Usch vet precis hur det där är... Vi har ovanliga namn båda, vet inte alls hur jag ska göra, just nu lutar det åt att inte byta, eller lägga till alls!
  • VINTERBRUD 090214

    Curly redhead skrev 2009-01-01 12:19:58 följande:


    Jag ska oxå gifta mig den 14/2 och har helt missat denna tråd...Jag och min m2b har fixat det mesta, bordsplacering, festprogram är ej klara och vi har inte skickat in hindersprövningen än, måste göra detta! Min m2b har haft lite vånda över hur han ska göra med efternamnet, tycker att det blir lite långt med både mitt och hans, men han tänkte kolla om det går att göra en "förkortning" av hans namn t.ex. L:gren som mellannamn istället för att skriva ut det helt, han vill inte riktigt göra sig av med det helt...Vi var ute i god tid med det mesta i planeringen M:s kläder är inte bestämt riktigt än...Kan ngn hjälpa mig med mitt galleri som jag inte tror syns för alla...
    Jag har fått min m2b att byta till mitt efternamn. Han har ett vanligt -sson namn och jag har ett ovanligt som jag inte vill släppa.
    Men det tog lång tid att bearbeta, då han är mkt för det traditionella
  • BlygBrud

    Jisses!!!

    Insåg just.... I ÅR gifter vi oss!!!

    I år!!!!!!
    45 dagar kvar!!!!!

    Hjälp! Paniken sprider sig! *andas lugnt i en papperspåse*

  • Prommis

    Jag är SUPERNERVÖS när jag tänker på det!

    Vi har helt alkoholfritt.

    Är mest brudbuketten jag är lur på! Har inte bestämt mig.Har varit till min faster igår och hon hade fått en Supersnygg tulpanbukett som jag blev sugen på!

  • Vargtassa

    Nu har jag bokat tid för provsmakning av våran mat! Ett litet steg för människan men ett stort steg för vårat bröllop

  • VINTERBRUD 090214

    Snart far mannen iväg till Tyskland, lite orolig är jag allt att de ska åka på natten, men mne det går nog bra de är ju två som kör.

    Har även beställt ringarna idag, oj oj, dt händer lite.

Svar på tråden Alla Hjärtans dag 2009