• MuffinsTönt

    Nu har jag gjort det igen,Tråd nr 10!!!

    Så var det dags igen för tråd nr 10. Nu kan vi fortsätta diskutera livets mysterium. Vintips, After work-hak och snuskhistorier. Häng på tjejer, dags att ta tag i dagens I-lands problem!

  • Svar på tråden Nu har jag gjort det igen,Tråd nr 10!!!
  • anne på grönkulla

    Vad har ni för bank? Är ni nöjda? Jag är just nu superarg på Nordea som jag hittills använt för en hel del (vi har Skandiabanken också) - vilka alternativ finns och är de bättre?

  • chamor

    anne på grönkulla skrev 2008-10-08 06:52:30 följande:


    Vad har ni för bank? Är ni nöjda? Jag är just nu superarg på Nordea som jag hittills använt för en hel del (vi har Skandiabanken också) - vilka alternativ finns och är de bättre?
    Har haft nordea och handelsbanken men inte varit nöjd. Nordeas personal här är SÅÅÅÅÅ fruktansvärt inkompetent! Haft swedbank i typ ett halvår nu och hittills nöjd. Gubben har alltid haft dem och har inget att klaga på.
  • MuffinsTönt

    jag har swedbank, det funkar för mig hittills. Jag har ju inga ärenden egentligen. Enda gången jag gick dit var för att skaffa internetbank. Det gick ju hur bra som helst.

    förresten, om man har internetbank,kan man få alla sina räkningar elektronisk? Det är inte samma som autogiro va?! jag har inte så bra koll på det. Är ju så tråkigt!

    Hej Chamor och välkommen! *skakar hand*

  • Telemarkgrrl

    Jag har SEB och Handelsbanken, är nöjd med båda. Även om jag varje år, när jag får div sammanställningar, blir förbaskad på alla avgifter dom tar ut på allt möjligt och omöjligt.

    Muffins, autogiro är när dom drar pengarna automatiskt varje månad utan att du behöver göra något. E-fakturor är som vanliga räkningar bara att dom hamnar i din internetbank istället för i brevlådan, du måste gå in och godkänna dom för att dom ska bli betalade. Det går att få många räkningar som e-fakturor men inte alla (än).

  • viktualia

    Jag har haft Swedbank och Länsförsäkringar. Maken hade Skandiabanken. Numera har vi Handelsbanken.

    Jag är SÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅ irriterad över Handelsbankens USLA internetbank. Där är Swedbank och framförallt Skandiabanken otroligt mycket smidigare.

  • Zozo

    Hitta rätt, Anne? Jag vet inte - ibland ja och ibland nej.. det är sa himla nytt och osäkert. Mest rädd âr man ju att göra ngt fel.. men Léa tycks ma bra och vi far sova hyfsat med. Jag hoppas fa in lite mer rutin sa att jag far bättre tid att göra saker och lite mer tid över med maken, men det kommer väl!

  • anne på grönkulla

    Det jag stört mig på nu är taskig attityd mot och information till mig som kund. Att inte ge korrekta besked i kundtjänst t ex (pratade med 4 personer, blev hänvisad kors o tvärs, olika besked varje gång om hur mitt ärende skulle skötas, vem som kunde hjälpa mig, om det alls gick att göra...). Det visade sig att det första jag fick veta var korrekt, men jag fick 4 olika, motsägande andra besked på vägen till att förverkliga det - är inte det himla oproffsigt? Himla mycket "ja, lilla gumman du måste ju förstå att det kanske inte är så lätt" fick jag höra på vägen också... - om saker som sen visade sig inte ens stämma!

    Har ju engagemang i Skandiabanken (som vi är väldigt nöjda med, men de har rätt begränsade tjänster ändå - de kunde inte heller göra detta åt mig - men då sa de åtminstone det!) och ärvda fonder i Handelsbanken också... ska fundera på hur jag ska ha det.

  • chamor
    viktualia skrev 2008-10-08 20:46:11 följande:
    Jag har haft Swedbank och Länsförsäkringar. Maken hade Skandiabanken. Numera har vi Handelsbanken.Jag är SÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅ irriterad över Handelsbankens USLA internetbank. Där är Swedbank och framförallt Skandiabanken otroligt mycket smidigare.
    Ja handelsbankens internettjänst SUGER. Det enda som funkade för mig var att sitta vid MIN data.. Usch. Med svedbank kan jag göra överföringar mellan mina egna konton från vilken data som helst i världen... När man reser mycket är det guld värt. Man vill ju inte ha för mycket pengar på kortet om nåt skulle hända..
  • Telemarkgrrl

    Grattis till bilen, anne! Vad blev det? Törs du köra bil ensam där nu?

Svar på tråden Nu har jag gjort det igen,Tråd nr 10!!!