• mrsD

    Underbara GöteborgsBrudar - Del 5

    Nu är vi inne på upploppet och endast några få kvar som fortfarande har dagen B framför sig!

    Astriden 2008-04-05 ~ Stora Holms Säteri
    Barba 2008-05-10 ~ Masthuggskyrkan - Bryggan Under bron
    Majsis 2008-05-31 ~ Rådhuset - Zenithgården
    31 Maj 2008 - 2008-05-31 ~ Tofta Bränneri
    Stenbruden 2008-06-06 ~ Aspenäs Herrgård
    Långserud 2008-06-07 ~ Långseruds Kyrka - Långseruds Bygdegård
    Malinlars 2008-06-07 ~ S:t birgittas kapell - Aschbergska Eken
    Carinokenneth 2008-06-20 ~ Rådhuset
    Stjärngudinnan 2008-07-05 ~ Kungslena kyrka
    Mrs D 2008-07-19 ~ Lysekils Kyrka
    Grund 2008-08-02 ~ Grundsunds Kyrka - Gullmarstrand
    Valkyriana 2008-08-08 ~ Kapellet Stenungsund
    Amor 2008-08-30 ~ Kungälvs Kyrka - Aschbergska Eken
    Cristal 2008-10-18 ~ Carl Johans kyrka
    Aybees 2008-10-25 ~ Torslanda Kyrka

    Tråd 1:www.brollopstorget.se/Foru m-5-46/m2507957.html
    Tråd 2:www.brollopstorget.se/Foru m-5-46/m2616312.html
    Tråd 3:www.brollopstorget.se/Foru m-5-46/m2735459.html
    Tråd 4:www.brollopstorget.se/Forum-5-46/m2916681.html

  • Svar på tråden Underbara GöteborgsBrudar - Del 5
  • Astriden

    men va lustigt Aybee men viktigast är ju att ni gillar henne och tycker att det passar.
    Kul med mötet, känns speciellt när man går igenom vigseln.

  • Astriden

    Min chef ringde igår & idag ska jag iväg på en intervju.
    Ett jobb för Gunnebo som blir ungefär en månad.
    Får se vad dom säjer när vi ses kl 10

  • AyBee

    Ahhhh vad bra Astriden!!! Hoppas hoppas hoppas att de vill ha dig. Då får du lite att göra innan flytt o bäbis.

    Ja jag gillade prästen skarpt. Har ju ett hjärta för Norge så att hon var norska var bara positivt. Smälte bara hon öppnade munnen. Plus att jag tycker det är kul med en kvinnlig präst - de är så få som de är. Åhhhh vad jag längtar nu!

  • Grund

    Såklart... God morgon alla ni andra också

    Aybee, vad roligt att hon var så trevlig. Ni kommer säkert få ett bra samtal om det kändes så bra på telefon

    Snacka om att det inte blivit lugnt efter bröllopet. Att flytta och fixa är verkligen energikrävande, men roligt också.
    Idag kommer några och ska slipa våra golv i hall och vardagsrum så sen kan vi börja med allt annat; måla, tapetsera, köpa skåp, byår, soffa, bord, gardiner mm mm huja...

    Men vi hämtade vår nya bil igår. Den var så fin så!
    Nu måste vi bara sälja vår fina lilla Woody så känner ni någon som vill ha min söta S40 så får ni hojta

  • AyBee

    Godmorgon till dig med Grund

    Ja ni har fullt upp ni. Vad duktiga ni är. Ska bli kul att se eran nya lägenhet sen när ni kommit iordning!

  • BarbaBruden

    Godmorgon Brudar!

    Många som har flytt att vänta! *Avis*......M a o; inget hus i våran ägo än. Håller på och bjuder på ett som vi väldigt gärna vill ha men tror att det är många som vill ha det. Var nog 40 anmälda på intresselistan. Spännande!

    Grund; kämpa på med renoveringen! Du ska se att det blir jättejätte fint och att det är jättejätte värt det. Vi kommer gärna och hälsar på snart

    Grattis Aybee....du ser att det löste sig med prästen! Känslan är så viktigt!

    Så nu har du säkert ett jobb Astriden....Känns ok eller? Hur ska du hinna med allt?

    Nu ska jag åka till Ullared, tjejer!
    Har en ledig dag så här mitt i veckan. Vet dock inte om det var speciellt genomtänkt att spendera den på Gekås dock......

    Kramen till er alla!

  • 31 maj 2008

    Hej tjejer!

    Roligt med flytten, Grund! Även om det är mycket att göra, så är det ju så kul att börja om på nytt.

    Det blir inte något radhus för oss... Vi besiktigade det i fredags, och fick veta att ett badrum måste bytas för att det är felaktigt gjort. Så det skulle innebära 100-120 tkr till, och säljarna vägrade pruta en krona. Då är det inte värt det, så vi drog oss ur. känns bra, men får lite panik eftersom vi helst skulle bo i hus när lillkotten kommer, men det ordnar sig. Vill ju inte rusa in i någonting heller... Ja ja, det löser sig.

    Hoppas det går bättre för er, Barba! Vad är det för hus och var?

    Amor - ni var fantastiskt fina, Grattis! Så roligt att du la upp bilder så snabbt, Astriden!

  • Grund

    God morgon alla!

    Det ekar nästan så tomt här är sedan igår

    Barba, nu smakar jag din favvo Peach/Mango. Hade ingen frukostmat hemma så jag smet in på P-byrån för att köpa en drickyoghurt och fick se din favorit så jag var bara tvungen att testa. Inte så dum faktiskt

    31 maj 2008: vad trist med radhuset men skam den som ger sig. De kanske ändrar sig och sänker priset ändå. De är ju trots allt skyldiga att redovisa bristerna nu för nästa köpare.
    Jag håller tummarna för att ni hittar ett fint hem. Kram!

    Astriden: väntar nyfiket på hur det gick igår...

  • Grund

    Aybee: Hur gick det med bilderna på Amor? Det funkade inte eller?

Svar på tråden Underbara GöteborgsBrudar - Del 5