• Mrs Fr

    Oktober

    Gamla tråden har stängt, så här är en ny!

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-08-19 20:40
    Här är listan i dagsläget:

    4 oktober:
    JohannaTotte
    Mrs Fr
    Kärlek ger näring åt själen
    Pingi
    sockerbollen
    gabriella jens
    mc lind
    gullolle
    mct
    Hippiefridolina
    Fru Oktober
    lindan 77
    Oktober4

    11 oktober:
    snaily
    Lakritspuck
    MrsNorell2b
    20081011
    hgav
    Snödrope08
    friida
    sötis1985

    18 oktober:
    jolpe
    karmag
    oktober 18
    LCDS
    metoo

    25 oktober:
    zizzi79
    HelenaOlivia 25/10 2009

    Hemligt datum i oktober:
    Nedina

  • Svar på tråden Oktober
  • 20081011

    ja nu blev det så!Oranga kallor i min bukett,m2b i hans kavaj fick och min tärna en mindre bukett med kallor sedan en gerbera på varje persons plats!så blir det presenten till de också!
    Kärlek ger näring åt själen skrev 2008-08-28 21:04:33 följande:


    Ja varför inte Jag kommer att ha gerbera i buketten och på borden
    igår hade jag en kompis till mig här som provade håruppsättning och jag säger bara WOW trodde verklgien inte att man kunde göra så fint med så kort hår som jag har.....mitt hår slutar vid öronen men hon fixade en frisyr som bara var WOW!så skönt! Hon ska även fixa alla blommor till oss så det beställer hon så det känns också skönt!*ler* hon jälpte mig även med dukningen och vi diskuterade fram hur vi ska ha det!så nu känner jag min några kilo lättare från planeringen...*ler* SKÖNT!
  • Kärlek ger näring åt själen

    20081011 Va bra! låter hur fint som helst

    Prata med en arbetskamrat igår och hon sa då till mig " Bara så du vet det är 5 veckor kvar nu" *GULP* hihi Det känns och märks Vi ska träffa Kantorn nästa söndag... Hur mycket har ni tjejer kvar nu?

    vi har bara att beställa tårtan och fixa dukar, vigselprogram och musiken

  • Nedina

    Igår hämtade vi ut ringen! Hann testa den tio gånger igår innan vi gömde undan den.

    I planeringsväg har vi kvar att köpa underkläder till mig, kläder till m2b (har kommit på att vi ändå ska köpa en ny kostym till honom), byxor till barnen, komma på vad jag ska ha för frisyr, fixa klart festprogram, träffa prästen, musik till festen, tror det var allt. Sedan ska ju maten lagas osv. när det närmar sig.

    Hur långt innan tog ni kontakt med prästen, eller prästen med er?

  • Kärlek ger näring åt själen

    Jag ringde prästen i mitten av augusti. Men jag ringde direkt när vi bestämde oss för dne kyrkan. Då bad han oss höra av oss efter semestern Så han ringde inte oss utan tvärtom. Ni kan ju ringa nu och prata med h*n nu så har du en sak mindre o tänka på

    Haha angående ringen min ring har provats ett antal gånger Fick min f-ring tillbaka igår efter att jag har förstorat den.. o då var jag ju bara tvungen att prova ringarna ihopa Ush nu är det verkligen nära!! :-d


    Nedina skrev 2008-08-30 10:08:48 följande:
    Igår hämtade vi ut ringen! Hann testa den tio gånger igår innan vi gömde undan den. I planeringsväg har vi kvar att köpa underkläder till mig, kläder till m2b (har kommit på att vi ändå ska köpa en ny kostym till honom), byxor till barnen, komma på vad jag ska ha för frisyr, fixa klart festprogram, träffa prästen, musik till festen, tror det var allt. Sedan ska ju maten lagas osv. när det närmar sig.Hur långt innan tog ni kontakt med prästen, eller prästen med er?
  • Nedina

    Kärlek ger näring åt själen skrev 2008-08-30 10:13:27 följande:


    Jag ringde prästen i mitten av augusti. Men jag ringde direkt när vi bestämde oss för dne kyrkan. Då bad han oss höra av oss efter semestern Så han ringde inte oss utan tvärtom. Ni kan ju ringa nu och prata med h*n nu så har du en sak mindre o tänka på Haha angående ringen min ring har provats ett antal gånger Fick min f-ring tillbaka igår efter att jag har förstorat den.. o då var jag ju bara tvungen att prova ringarna ihopa Ush nu är det verkligen nära!! :-d
    Ja, kanske ska göra det. Känns som att det kommer vara tillräckligt ändå på slutet. Ska nog baka lite pajer i morgon också och frysa in, som vi ska ha till buffén.

    Jobbar på att övertala m2b att åka och kika på kostym, men han är inte så sugen. Som alltid när det ska provas kläder...
  • Kärlek ger näring åt själen

    Hahaha ush jag hade nog fått panik *S* min m2b provade sina samtidigt som jag. Så det är avklarat.

    Nu är det bara fixa lite mat till buffén och baka lite bullar. Och fixa musik o vigselprogrma. Fast det är egentligen bara en psalm kvar och sedan skicka till prästen för godkänning


    Nedina skrev 2008-08-30 15:42:09 följande:
    Kärlek ger näring åt själen skrev 2008-08-30 10:13:27 följande:
    Ja, kanske ska göra det. Känns som att det kommer vara tillräckligt ändå på slutet. Ska nog baka lite pajer i morgon också och frysa in, som vi ska ha till buffén.Jobbar på att övertala m2b att åka och kika på kostym, men han är inte så sugen. Som alltid när det ska provas kläder...
  • Mrs Fr

    Jag känner mig lite låg idag. Det är flera par som hört av sig och meddelat att dom inte kan komma. Det är i och för sig inga av mina vänner, utan en arbetskamrat till min m2b, samt några kompisar i ett gäng som vi träffar ibland. De är ju egentligen inte våra nära vänner, utan mer vänner till vänner om ni fattar. Men eftersom vi träffas allihopa lite då och då så valde vi att bjuda hela högen. Nu har dom alltså tackat nej (med lite vaga anledningar) och det känns lite trist...

  • 20081011

    MrsFr: så trist!men du får tänka att de som väljer att fira er dag tillsammans med er är de som verkligen VILL vara där!!och då blir festen så mycket roligare!

    Vi har så himla mycket kvar att göra så jag vet inte när jag ska hinna.......väntar på att få papper itll mina placeringskort sen så ska det skäras,stämplas och vikas till tusen...*ler* servetterna ska också vikas....oj oj oj min mamma konstaterade igår att jag har ett stort kontrollbehov vad gäller detta bröllopet..men e det konstigt???

  • Mrs Fr

    Nej, jag har också svårt att delegera bort saker. Jag tror att det blir bäst om jag gör det själv... Skämt å sido så har jag insett att man kan pyssla och piffa i oändlighet och dagen blir nog inte bättre för det. Vi vill ha en underbar dag och en kanonrolig fest - det är huvudsaken. Om jag sen inte hinner fixa allt som jag vill så gör det ingenting, det blir nog bra ändå!!

  • Christino fino

    Åhhh... jag är också en 4e oktober. snabbt påkommet :)

    Ska läsa igenom inläggen ordentligt när jag har tid så skriver jag mer sen.

    kram kram

Svar på tråden Oktober