• Mrs Fr

    Oktober

    Gamla tråden har stängt, så här är en ny!

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-08-19 20:40
    Här är listan i dagsläget:

    4 oktober:
    JohannaTotte
    Mrs Fr
    Kärlek ger näring åt själen
    Pingi
    sockerbollen
    gabriella jens
    mc lind
    gullolle
    mct
    Hippiefridolina
    Fru Oktober
    lindan 77
    Oktober4

    11 oktober:
    snaily
    Lakritspuck
    MrsNorell2b
    20081011
    hgav
    Snödrope08
    friida
    sötis1985

    18 oktober:
    jolpe
    karmag
    oktober 18
    LCDS
    metoo

    25 oktober:
    zizzi79
    HelenaOlivia 25/10 2009

    Hemligt datum i oktober:
    Nedina

  • Svar på tråden Oktober
  • Kärlek ger näring åt själen

    Jadu.. ingen aning.. Vi sa från början att de som inte svarat innan OSA tänker vi inte påminna. Eftersom vi har haft ett OSA så bör man ju svara innan dess. Oftast så är folk duktiga på att svara direkt.. eller ivarje fall tidigt. Men jag hade nog ringt och frågat.. Känns så tråkigt att man ska behöva "jaga" folk för att veta.


    hippiefridolina skrev 2008-08-22 10:36:54 följande:
    Det här med OSA... Vi hade sista svarsdatum idag, posten kom precis så nu borde alla ha svarat. Men hur ser verkligheten ut? 22 stycken av 85 har skickat svar!!! Helt otroligt, kan inte fatta att det är sant. Hur gör man nu? Ska man börja ringa runt nästa vecka, eller ska man skicka en påminnelse? Vi vill ju börja med bordsplacering och annat, så det är verkligen dags att komma igång. Jag ska bort på kurs en hel vecka i september, så vi har inte så många dagar kvar...Hjälp mig!
  • hgav

    Horribelt! Så illa är det inte för oss. Problemet är väl att många av de som inte svarat tar det för självklart att vi ska veta om de kommer eller inte. Tyvärr kan man ju inte anta att 60 pers inte tänker komma.. för det blir ju väldigt jobbigt på middagen om de dyker upp...
    Jag skulle nog ringa och påminna dem (så får de skämmas lite oxå)


    hippiefridolina skrev 2008-08-22 10:36:54 följande:
    Det här med OSA... Vi hade sista svarsdatum idag, posten kom precis så nu borde alla ha svarat. Men hur ser verkligheten ut? 22 stycken av 85 har skickat svar!!! Helt otroligt, kan inte fatta att det är sant. Hur gör man nu? Ska man börja ringa runt nästa vecka, eller ska man skicka en påminnelse? Vi vill ju börja med bordsplacering och annat, så det är verkligen dags att komma igång. Jag ska bort på kurs en hel vecka i september, så vi har inte så många dagar kvar...Hjälp mig!
  • Mrs Fr

    Vi har osa den 7/9 och vi har också många som inte har svarat. Man kan ju be tärnan eller nån annan vän att ringa/maila och kolla läget.

    Angående ringen så var jag till guldsmeden igår för att bestämma de sista detaljerna. Den blir klar om ca två veckor. *längtar*

  • hippiefridolina

    Vilken bra idé att be tärnan eller toastmaster att ringa. Flera stycken vet vi ju kommer, men de har ändå inte svarat "ordentligt". Hälften har vi ingen aning om.

    Jag ska träffa min tärna ikväll, vi får prata om det då.

    Tack för tipset!

  • Nedina
    hippiefridolina skrev 2008-08-22 11:32:37 följande:
    Vilken bra idé att be tärnan eller toastmaster att ringa. Flera stycken vet vi ju kommer, men de har ändå inte svarat "ordentligt". Hälften har vi ingen aning om. Jag ska träffa min tärna ikväll, vi får prata om det då.Tack för tipset!
    Jobbigt när allt inte kan flyta på i planeringen och att inte veta ens ungefär hur många gäster som kommer är ju en jättestor bit.

    Hoppas att du kan få hjälp av din tärna att ringa runt och att gästerna skäms lite för att de inte hört av sig!

    Vi ska inte ha vår fest förän 25 okt, så vi har osa 25 sept. Men de flesta har faktiskt svarat att de kommer.

    Jag ska hämta ut min ring 29 augusti. Vet inte hur jag ska bära mig åt för att låta bli att springa och prova den hela tiden!
    Tror jag får be m2b att gömma den på något bra ställe!
  • miracles0607

    Tack så mycket=)


    MrsNorell2b skrev 2008-08-21 15:06:25 följande:
    Miracles0607: Välkommen hit! =)
  • miracles0607

    Läser om era osa.. vi har satt ett datum där dom bara behöver svara några dagar innan. vsrar dom inte innan dess så får dom räkna med att maten eller plattserna tar slut.

    låter kanske hemskt att tänka så men känner att jag "tjatar" om jag ringer runt och frågar...

  • karmag

    Även här går det trögt med beskeden... 12 st har tackat nej...Trist men i de flesta fallen är det släktingar som bor utomlands så det hade vi räknat med, annars är det var ca 10 st som svarat ja av 74 inbjudna. Hoppas att det blir några fler i slutet... Tunn fest det blir annars, haha. OSA 15 sep så det är ju gott om tid än. Orolig blir man dock.

  • Mrs Fr

    Vi har massor med kompisar som tackat för inbjudan, men inte sagt rakt ut att dom kommer... *suckar* Jag vill ju veta!!

  • mct

    Här så är det 32 st som har svarat ja av 44 st bjudan och OSA är den 4 sep. Ingen har tackat nej än så länge. Vet endel som ska komma men som inte har svarat än. Dom har ju några veckor på sig sen så är det bara till att ringa runt och fråga. Tycker inte att det är att tjata, vill ju veta hur många som kommer. Det är min mamma (värdinnan) som har hand om inbjudan så det blir hennes jobb att ringa runt.

Svar på tråden Oktober