• Mrs Fr

    Oktober

    Gamla tråden har stängt, så här är en ny!

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-08-19 20:40
    Här är listan i dagsläget:

    4 oktober:
    JohannaTotte
    Mrs Fr
    Kärlek ger näring åt själen
    Pingi
    sockerbollen
    gabriella jens
    mc lind
    gullolle
    mct
    Hippiefridolina
    Fru Oktober
    lindan 77
    Oktober4

    11 oktober:
    snaily
    Lakritspuck
    MrsNorell2b
    20081011
    hgav
    Snödrope08
    friida
    sötis1985

    18 oktober:
    jolpe
    karmag
    oktober 18
    LCDS
    metoo

    25 oktober:
    zizzi79
    HelenaOlivia 25/10 2009

    Hemligt datum i oktober:
    Nedina

  • Svar på tråden Oktober
  • MrsNorell2b

    Tjena brudar!

    Hur går det för er? Vi var och hämtade våra vigselringar häromdagen och det var tur att vi var ute i så god tid för min är för liten. Det hade ju varit festligt att upptäcka det i kyrkan. =D

  • Kärlek ger näring åt själen

    Oj! Jag sa till min m2b när han hämtade sin att prova den i butiken Jag kommer att göra likadant

    Jag har bokat tid med prästen idag Den 29/9 ska vi ha vigselsamtalet *nervös* han verkade super trevlig och väldigt lugn så det går säkert bra. Men ack va man är nervös ändå *skrattar* hihi Nu är det BARA 44 dagar kvar


    MrsNorell2b skrev 2008-08-21 15:05:12 följande:
    Tjena brudar!Hur går det för er? Vi var och hämtade våra vigselringar häromdagen och det var tur att vi var ute i så god tid för min är för liten. Det hade ju varit festligt att upptäcka det i kyrkan. =D
  • MrsNorell2b

    Kärlek ger näring åt själen: Ja, vi provade också i butiken men hon tyckte att vi skulle ta med ringarna hem och prova. Jag har provat nu, det går inte. Mitt finger ser ut som en prinskorv med kondom på (om man överhuvudtaget får på ringen). =D
    Ja, det börjar märkas att det närmar sig nu när gästerna berättar att de köpt kläderna de ska ha på sig och har bokat hotellrum i närheten och så. Ska iväg imorgon och titta på slöja och skor. Pirrigt! =D Hoppas att ni fått en bra prälle!

  • Kärlek ger näring åt själen

    Aha så var det med min f-ring *skrattar* Har gått upp alldeles för mkt under tiden vi har varit förlovade så den är inlämnad för att förstoras *S*

    Oj sådan lyx Här är det snarare klagomål över det ena och det andra om att de inte är bjudna och när de väl blir det så ska de bara komma till kyrkan *urk* Kunde klarat mig utan det

    Aha Lycka till Jag fyndade mina på Tradera *stolt* Slöjan köpte jag när jag köpte klänningen :)

    Jodå han verkar bra Lugn o så. Så det är skönt ingen hyper stirrig präst som gör att man känner sig ännu mer nervös

    Ni andra då? har ni bokat tid än?


    MrsNorell2b skrev 2008-08-21 21:41:58 följande:
    Kärlek ger näring åt själen: Ja, vi provade också i butiken men hon tyckte att vi skulle ta med ringarna hem och prova. Jag har provat nu, det går inte. Mitt finger ser ut som en prinskorv med kondom på (om man överhuvudtaget får på ringen). =D Ja, det börjar märkas att det närmar sig nu när gästerna berättar att de köpt kläderna de ska ha på sig och har bokat hotellrum i närheten och så. Ska iväg imorgon och titta på slöja och skor. Pirrigt! =D Hoppas att ni fått en bra prälle!
  • hgav

    Jag väntar på att få ringen vilken dag som helst nu (är beställd via nätet), så det ska bli spännande. vi ska ha borgerlig vigsel så nästa vecka ska vi boka in samtalet med honom. (Han har semester tills dess). Har dock pratat med honom tidigare och han verkar jättebra. I övrigt håller jag på att boka avstämningsmöte med stället vi ska vara på + att vi ska få komma dit i samband med att de har vigsel så vi kan titta på hur lokalen ser ut när den är "vigseldukad". Vi har sista OSA den 31/8 men det är fortfarande ganska många som inte svarat , så vi får väl se om man måste påminna i början av september.

  • sockerbollen

    Hjälp!
    Jag har en röd bröllopsklänning, mer ljus än mörk, med brodyr i silver och med vita pärlor. Har två tärnor och vet inte vilken färg de ska ha på sina klänningar! Undrar om nougat eller champagne passar eller om de kommer se "nakna" ut. Vad tycker ni?

  • hgav

    Jag tror att champagne skulle kunna bli jättefint. Annars kanske något i grön ton skulle kunna bli fint till det röda (om du vill ha mer färg)


    sockerbollen skrev 2008-08-22 09:16:51 följande:
    Hjälp!Jag har en röd bröllopsklänning, mer ljus än mörk, med brodyr i silver och med vita pärlor. Har två tärnor och vet inte vilken färg de ska ha på sina klänningar! Undrar om nougat eller champagne passar eller om de kommer se "nakna" ut. Vad tycker ni?
  • Kärlek ger näring åt själen

    Sockerbollen:
    Wow va häftigt!!

    Vad har ni för tema färger? Champange låter super fint men lika så nougat. Varför inte låta tärnorna bestämma själva vilken färg de vill ha?

    Hvag:

    känner igen det.. vi har inte fått in anmälningar ifrån ngra st och vi har samma datum.. Men vi sa att det får vara så jag vägrar stressa för att folk inte kan svara på Osa..

  • hippiefridolina

    Det här med OSA... Vi hade sista svarsdatum idag, posten kom precis så nu borde alla ha svarat. Men hur ser verkligheten ut?

    22 stycken av 85 har skickat svar!!! Helt otroligt, kan inte fatta att det är sant. Hur gör man nu? Ska man börja ringa runt nästa vecka, eller ska man skicka en påminnelse?

    Vi vill ju börja med bordsplacering och annat, så det är verkligen dags att komma igång. Jag ska bort på kurs en hel vecka i september, så vi har inte så många dagar kvar...

    Hjälp mig!

Svar på tråden Oktober