• Mrs Fr

    Oktober

    Gamla tråden har stängt, så här är en ny!

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-08-19 20:40
    Här är listan i dagsläget:

    4 oktober:
    JohannaTotte
    Mrs Fr
    Kärlek ger näring åt själen
    Pingi
    sockerbollen
    gabriella jens
    mc lind
    gullolle
    mct
    Hippiefridolina
    Fru Oktober
    lindan 77
    Oktober4

    11 oktober:
    snaily
    Lakritspuck
    MrsNorell2b
    20081011
    hgav
    Snödrope08
    friida
    sötis1985

    18 oktober:
    jolpe
    karmag
    oktober 18
    LCDS
    metoo

    25 oktober:
    zizzi79
    HelenaOlivia 25/10 2009

    Hemligt datum i oktober:
    Nedina

  • Svar på tråden Oktober
  • friida

    Hej!
    Har nog bestämt musik i kyrkan nu... Mendelssohn lutar det åt men har hört en lite lättsammare låt av wagner. Som utgångsmarsch kan det bli canon in D, men funderar på något mer glädjefullt. Ska ha canon in D när gästerna kommer ihop med lite annan musik för att bygga upp stämningen. Ska prata med prästn och lantor innan jag bestämmer mig helt. Har fått tag i en solist som ska sjunga För kärlekens skull av Ted Gärdestad. Sen så är vi inte helt överens om det blir Sonja Aldén eller Cecilia Vennersten som låtnr. 2.

    Är ledig en hel vecka nu enbart för bröllopsplanering och det kan nog behövas... Har gjort servettringar hela dagen men de blev väldigt enkla och fina!

    Är inte långt kvar nu!

  • Kärlek ger näring åt själen

    friida. Vi ska ha tvärtom Vi ska Cannon D in och Mendelsson ut hihi känner att jag vill nog ha en pampig låt ut.. Wagner är iofs också fin men jag vet inte än.. Får se vad prästen o kantorn säger.. Annars så blir de Wagner in och mendelsson ut..

    Jag skulle själv behöva en veckas ledighet att styra upp allt hihi

  • friida

    Ja vi har inte heller bestämt oss. Vill ha en pampig entré och något lättsamt och vackert ut! Ska liksom vara lite lyckligt när vi går ut ur kyrkan. Får väl diskutera detta med prästen och kantorn...
    Är mycket trevligt att ha en hel vecka att bara ägna åt bröllop! Vi har inte planerat så mycket än så det kan behövas! Har förresten OSA i morgon och alla har redan svarat. Är fyra stycken som inte kommer och det är yngre barn... Så det blir nog en trevlig fest med mycket folk och härlig stämning!

  • 20081011

    Kärlek ger näring åt själen:Tackar så mycket får väll se om jag får det att gå ihop! Haha

    Frida: ohh låter skönt att ha en veckas tid att planera!skulle jag också behöva men jag har inte mycket mer semester att ta ut så får snällt jobba heltid plus att jag har en liten 1.5 åring så min planering blir på kvällar!

    och ovanpå allt detta så kommer svärföräldrarna och ska bo hos oss i en vecka.....så vi får se hur mycket vi får gjort den kommande veckan!

  • Sötis1985

    Vad kul att höra att allt rullar på tjejer!
    Själv väntar jag förväntasfullt på svaren på inbjudningarna som skickades ut för cirka en vecka sedan... gästerna kan osa fram till 1:a september men svaren börjar droppa in.

    Annars så rullar det på, ska ner till skåne i helgen och kolla vad som finns i festlokal och exakt hur allt ser ut och efter det så blir det full fart igen med mer saker som måste ordnas. Men vi träffar prästen i helgen och ska planera cermonin så det ska bli skänt. Men det känns som om man har en del kvar att ta tag i, blommor, tårta, placering mm. Tur att det en en stund kvar...:)

    Är det någon som har tips på musik vid ingång och utgång i kyrkan, och var man kan lyssna på de olika alternativen?

  • Snödroppe08

    Och äntligen blev korten klara.... puhhh...

    Skönt att höra att allt knallar på för er alla, nu känns det som det gör det för oss också, vi låg ju lite på efterkälken med inbjudningskorten...

  • Mrs Fr

    Oj, vad ni har skrivit tjejer. Vi har precis varit en vecka i Grekland och det var så skönt. Nu är vi hemma i vardagen igen, och det är hög tid att ta tag i alla lösa trådar. Igår träffade vi cateringfirman och idag har vi träffat fotografen. Det kändes bra allting och det är skönt!

    Angående barn: Vi har själva två barn (1 år samt 3½ år). Dom kommer att vara med under vigseln och en stund under middagen. Sen kommer dom att lämna festen tillsammans med mormor, farmor eller faster som nattar dom hemma hos min bästa kompis. Sen kommer mormor/farmor/faster tillbaka till festen och min kompis mamma är barnvakt. Lite trist att nån måste åka iväg för att lägga barnen, men det är alldeles i närheten och borde inte ta så lång stund.

  • oktober18

    Beställt blommor idag! Och praliner till kaffet...

    Har de hört av sig från er kyrka än? Börjar bli lite spänd över den lilla detaljen...

  • Kärlek ger näring åt själen

    Vad blev det för blommor *nyfiken*

    Jag ska ringa prästen på Torsdag. Då vi skulle återkomma efter semesterarna :)


    oktober18 skrev 2008-08-19 20:43:29 följande:
    Beställt blommor idag! Och praliner till kaffet...Har de hört av sig från er kyrka än? Börjar bli lite spänd över den lilla detaljen...
  • Nedina
    oktober18 skrev 2008-08-19 20:43:29 följande:
    Beställt blommor idag! Och praliner till kaffet...Har de hört av sig från er kyrka än? Börjar bli lite spänd över den lilla detaljen...
    Har inte hört någonting. Det skulle dimpa ner ett brev efter semestrarna, borde ju vara snart tycker jag.

    Har suttit och kikat på psalmer idag, svårt att välja! Hur många psalmer har ni tänkt er? Och vilka?
Svar på tråden Oktober