• Gable

    Äntligen fredag del 14

    Nu är det dag för en till! Välkomna!

    "tänk att det äntligen är fredag. vad ska man förgylla helgen med nu då...?
    motormässa...? *tror inte det*
    prommis *för hurtigt*
    tvtittande *för slött*

    nej ja vet; sitta å häcka framför datorn som en annan dönick och skriva kuliga saker i andras seriösa inlägg eller skämta om totalt opassande saker...

    nån som hakar på?"

    Varmt välkommen hem ni som varit här förut!
    Säger även hejsan till alla nyfikna - välkomna in!

    Tråd nr 1-12= 26141 inlägg.

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-07-06 15:33
    + 396 totalt: 26.537

  • Svar på tråden Äntligen fredag del 14
  • Fru Hilde

    Hej
    Nu sitter jag här med en betydligt piggare dumburk... ominstallerad och jättkvick och snabb numera.

    rystall här var det ju svårmors sambo som nyligen försökte detsamma. Med resultat att svårmor nästan blev kamperandes hemma hos oss. (Nackdelen med att bo stort och alla vill stoppa in krisande släktingar hos dig) . Jag reagerade först med att vara skitförbannad på svårmor, sambon och i princip hela världen utom min stackars ledsna make. Nu är kanske bliden mer nyanserad, men jag blir fortfarande rosenrasande på att föräldrar kan ha mage att mer eller mindre tvinga sina barn till att ta hand om deras egentillverkade dynga. Föräldrar ska vara föräldrar och inte belasta sina barn så hårt! OBS skillnad med föräldrar som åldras och pga ålder behöver hjälp... sådant hjälpbehov skapar inte skuldkänslor och annat samvetesont...

  • janos

    Det lät inte som en lätt historia på något håll Rystall! Jag tycker att apg kom med bra ord: förälskad får man vara, men frågan är vad man gör av det! Hoppas att allt löser sig på alla plan för det bästa. Det är ju inte alltid bra att bara hålla ihop för barnens skull, eller för att det ska vara så.

    Jag är själv skilsmässo barn, där min mamma försökte för våran skull, men borde ha lämnat pappa för LÄÄÄÄNGE sen. Det hade varit det bästa med facit i hand.

  • janos

    Själv så kan jag lätt gå och muttra på min man. Han är en klippa i stormen, men jag brukar undra vart han finns när det småblåser, då får jag klara mig själv

    Igår när jag jobbade kl 12-20 och sen storhandlade mat, så hade han förutom att ta hand om våran son, tvättat fönsterna, dammsugit, plockat i och ur diskmaskinen, spelat innebandy med sonen m.m......m.m.
    Han är verkligen en klippa i stormen och jag skäms ofta över att jag muttrar. Han är underbar och jag vet att han finns här för mig i grund och botten!!!

  • Fru Hilde

    Ojdå Rystall jag missade din sista mening där. Jag har tyvärr inga råd att ge för jag har inte varit med om något sådant själv. Fast jo ett råd kanske finns... svägerskan hade ju en liknande situation och den hade ju uppstått ur hennes väldigt dåliga äktenskap och tomheten som fanns där... så att det händer att man känner känslor för någon annan är kanske genska normalt om man har det trassligt... frågan är bara om det är så klokt att bestämma sig för något pga dem. Det viktigaste är nog att man bestämmer sig för en eventuell brytning utan att blanda in andra anledningar som t.ex. förälskelser.

  • äntligen på väg

    Å, kram Rystall. Önskar jag kund hjälpa dig på nåt sätt! Instämmmer oxå med Anne "förälskad kan man vara frågan är vad man gör av det och vad man eg vill"

  • janos

    Vad konstigt bt har varit sista dagarna. Igår kväll var jag in vid midnatt och kollade.....inga nya inlägg. Nu var det två nya........från IGÅR!!?!?! *märkligt*

    Igår var det inventering och jag ställde upp och hjälpte till. Vad hemma kl 0.35 och sov kanske vid kl 1.
    Kl 3 ville sonen ha välling och kl 6 slog han upp sina vackra blå och busade i full fart. Det har kännts som en låååång dag idag. Jag ska lägga mig tidigt ikväll.

  • Rystall

    Vi har det jobbigt här hemma och mina fötter sveptes undan av denna vackra man. Men ingenting har hänt och jag har tagit ett steg tillbaka. Vill inte att äktenskapen skall gå i kras av den anledningen. JAg vet vad jag har men inte vad jag kan få. JAg tror nog att jag är/var mer förälskad i situationen än kanske i honom. Maken har dock tillfälligtvis flyttat ut eftersom jag känner att vi behöver tid ifrån varandra så att jag får en chans att känna vad det är jag vill och inte vill med äktenskapet. Den vackra är helt utanför de funderingarna.

  • Rystall

    PS Har en högt dånande byggfläkt som gör mig galen, samtidigt som jag föröker plugga
    I 4-6 veckor!!!

  • mammacatta

    Det gick nästan att läsa mellan raderna när du kom tillbaka. Du, gör inget förhastat. Den Vackre är kvar om han är rätt. Fundera hur du vill ha ditt liv, ingår inte maken i det är det inget att göra annat än... Ja, du vet.
    Det är värre att lida i tvåsamhet än att vara ensam. Ensam är inte dåligt, bara annorlunda.
    Att du överhuvudtaget är öppen för förslag säger mer om äktenskapet än om dig.
    Men låt inte svärbitchen vara orsaken! Det är inte henne du är gift med(även om man tror det ibland).
    Gör rätt bara! Det är inte så svårt.

    Ska lägga mina fantastiska barn, de har blivit underbara nuförtiden!

    (det finns alltså en ljusning för småbarnsföräldrar!)

    Vi är fö i verkstan, nu om tre dar får vi veta. Finns en tråd för de jättenyfikna; "+ i början av september" heter den.


    Rystall skrev 2008-09-01 19:12:44 följande:
    Vi har det jobbigt här hemma och mina fötter sveptes undan av denna vackra man. Men ingenting har hänt och jag har tagit ett steg tillbaka. Vill inte att äktenskapen skall gå i kras av den anledningen. JAg vet vad jag har men inte vad jag kan få. JAg tror nog att jag är/var mer förälskad i situationen än kanske i honom. Maken har dock tillfälligtvis flyttat ut eftersom jag känner att vi behöver tid ifrån varandra så att jag får en chans att känna vad det är jag vill och inte vill med äktenskapet. Den vackra är helt utanför de funderingarna.
Svar på tråden Äntligen fredag del 14