• viktualia

    Nu har jag gjort det igen... omgång 9

    Trådnummer 9 träder in! Kära nån så länge vi pladdrat tillsammas!!!

    Här har vi nu en nionde tråd där vi kan fortsätta diskutera allt mellan himmel och jord, hoppas att fredagsfesterna kommer igång igen och fundera över vad vi ska bli när vi blir stora. Slänga ut enkäter och diskutera snusk. Tipsa om presenter och kanske nojja över livets små och stora utmaningar! Diskutera IRL-träffar innan och efter de går av stapeln!

    Kram till er alla goa trådvänner och välkommen till tråd nummer 9.

  • Svar på tråden Nu har jag gjort det igen... omgång 9
  • MuffinsTönt

    Mrs B
    Har du blivit en rödtopp?!? Jag älskar rödtoppar,Mr G är ju det. För dig som är ny i tråden, låt mig presentera Mr G, även kallad Grabben är min söte pojkvän.

    Anne
    Varför har jag inte din blogg?!?

    Har pratat med Mr G nu ang Op på tors. Han sa att han kan ta ledigt från jobbet o va med mig hela dan om jag vill. Programmera kan man göra nån annan dag tyckte han.
    Själv tycker jag att han kan jobba fram till lunch. Jag ska inte opereras förrän efter lunch. Jag behöver honom inte förrän bedövningsprutan kommer fram. Men det var mkt omtänksamt av honom. Gjorde mig lite modigare.

  • Zozo

    äh Muffins; det är väl bâttre med en liten spruta än att ga runt med daligt knä! I synnerhet i sommarvärmen.

    Själv är jag sur och gnällig för jag har knappt sovit ngt i natt. Det var sa himla varmt och inte en vindpust! Vi bor pa en höjd sa när vi öppnar pa bada sidor sa brukar det alltid fläkta men icke ! Naja 7 arbetsdagar att ta sig igenom och sedan kan jag bo i duschen eller källaren eller nat..

  • Mrs  B
    MuffinsTönt skrev 2008-06-24 22:58:49 följande:
    Mrs BHar du blivit en rödtopp?!? Jag älskar rödtoppar,Mr G är ju det. För dig som är ny i tråden, låt mig presentera Mr G, även kallad Grabben är min söte pojkvän. AnneVarför har jag inte din blogg?!? Har pratat med Mr G nu ang Op på tors. Han sa att han kan ta ledigt från jobbet o va med mig hela dan om jag vill. Programmera kan man göra nån annan dag tyckte han. Själv tycker jag att han kan jobba fram till lunch. Jag ska inte opereras förrän efter lunch. Jag behöver honom inte förrän bedövningsprutan kommer fram. Men det var mkt omtänksamt av honom. Gjorde mig lite modigare.
    Jag är faktiskt rödhårig från början men en "mild" sådan, maken min är också rödhårig (mycket), men faktiskt inte våra barn. ????
    Brukar färga håret mot mahogny om jag gör det själv, hos frissan har det blivit många olika färger i olika nyanser från mörkt brunt till ljust. Det jag har nu kallas koppar, men är nog inget jag kommer att ha igen, gillar det inte till 100 %.

    Vad är det för operation som du ska göra????
  • MuffinsTönt

    Mrs B
    Ah! Va snygga ni är då, du och din man. Min kompis sa att det är 25% chans att ens barn blir rödhårig om man själv är det. Vet inte om det är sant. Jag ska göra en titthålsoperation i högra knät. Jag skadade ledbandet när jag åkte skidor i början av april. Nu tror dem det är en menisk som är sönder o sitter i kläm.

    Zozo
    Du har rätt. Jag är inte lika orolig för operationen som för sprutan.

    Det är imorrn, glöm inte pom poma för mig!

  • Mrs  B

    Muffins Tönt

    Ja, det ska bli kul och se om barnen blir rödhåriga sen också eller inte. Jag blev själv inte rödhårig förrän jag började Lekis.
    Ja, vi är så snygga vi..............

  • anne på grönkulla

    Åh, rödhårig vill jag vara! Jag har sån trist snusbrun, men hy och ögon som om jag vore rödhårig. Jag har fake-at i massor med år, dock. Nu fake-ar jag mer för att täcka min egen färg än för att dölja de grå strån som obönhörligt kryper fram, de gör mig inte så mycket.

  • Zozo

    Jag har varit mahogny eller koppar sen tidiga tonaren; är nagonslags brun med guldiga inslag i mig själv. Nu färgar jag mer at brunbruna chokladiga hallet. Jag tappader har pa en flâck uppe pa huvudet för nagot ar sedan och harstrana som växt tillbaka där är lite annorlunda i färg och har fatt flera gra där med.. sa det är vâl lite för bade och jag färgar jag Men även för att mitt har ar sa trist spikrakt och halkigt att jag just inte kan göra sa mycket frisyr med det - da är det kul att leka med färg iaf...

  • MuffinsTönt

    Åh, jag har försökt färga mitt hår rött men det funkar inte. Jag har mörkbrun som skiftar i olika nyanser. För att det ska funka med färgning måste jag bleka håret. Det är sååå skadligt. Nä, får titta på Grabbens hår o vara avis istället.

    Anne och Mrs B
    Har ni fräknar överallt? Grabben har det mest där han får solen på sig. Armarna och ansiktet. På kroppen är han nästan blek.

  • viktualia

    Pling!

    Vickan tillbaka efter lång jobbresa.... turné runt Sverige lite klämkäckt...

    Omsan - extremt bra fråga.... Anne och jag har som sagt kacklat via nätet om frågan väldigt länge, kul med givande samtal! Ett vettigare svar: Min biologiska klocka är KNÄPPTYST, motiven för att skydda sig är noll men jag har SJUKT skoj på jobbet...

Svar på tråden Nu har jag gjort det igen... omgång 9