• Äldre 19 Jun 17:19
    67075 visningar
    569 svar
    569
    67075

    Nu har jag gjort det igen... omgång 9

    Trådnummer 9 träder in! Kära nån så länge vi pladdrat tillsammas!!!

    Här har vi nu en nionde tråd där vi kan fortsätta diskutera allt mellan himmel och jord, hoppas att fredagsfesterna kommer igång igen och fundera över vad vi ska bli när vi blir stora. Slänga ut enkäter och diskutera snusk. Tipsa om presenter och kanske nojja över livets små och stora utmaningar! Diskutera IRL-träffar innan och efter de går av stapeln!

    Kram till er alla goa trådvänner och välkommen till tråd nummer 9.

  • Svar på tråden Nu har jag gjort det igen... omgång 9
  • Muffin­sTönt
    Äldre 15 Sep 21:29
    nennesjuttioåtta skrev 2008-09-15 21:14:24 följande:
    Klippa upp vadå???
    Där syftade jag mer på byxor. MEn mitt hår ska också klippas upp.

    I och med färgningen så har jag typ förstört balsammetoden. Får börja om.
  • Muffin­sTönt
    Äldre 15 Sep 21:30
    nennesjuttioåtta skrev 2008-09-15 21:17:04 följande:
    Idag hade jag f ö möss- och vantpremiär! *hutter* Röven och låren frös till is när jag gick långpromenad men nu har jag snart tinat upp.
    Brrr. säg inte så! HATAR KYLA, HATAR SNÖ!!! *zombie röst*
  • Muffin­sTönt
    Äldre 15 Sep 21:30
    nennesjuttioåtta skrev 2008-09-15 21:17:04 följande:
    Idag hade jag f ö möss- och vantpremiär! *hutter* Röven och låren frös till is när jag gick långpromenad men nu har jag snart tinat upp.
    Brrr. säg inte så! HATAR KYLA, HATAR SNÖ!!! *zombie röst*
  • nennes­juttio­åtta
    Äldre 15 Sep 21:31

    hahah, ja jag måste börja om innan jag ens har börjat. *pinsamt* Var och klippte topparna och hann inte säga något förrän frisören hade haft i glansdroppar i hela håret. Och där satt jag med ett "Häpp" på läppen...

    Fast jag tror att det skulle vara grymt kul att vara hårmodell och se vad de kan göra!

  • Äldre 16 Sep 07:21

    Ja, hårmodell vore coolt, men oxå modigt!

    Jag färgar själv inte håret just nu (men har en dryg decimeters utväxt som jag inte låssas om) - jag har så tråkig hårfärg i mig själv men har hy och ögon som en rödhårig så jag har fejkat i många många år. de grå stråna som börjar komma stör mig dock inte så mycket, jag är ju över 30 och i min familj har många haft mycket mer långt före det - så jag ska verkligen itne klaga. Ålder och mognad har bara gett mig fördelar utseendemässigt (jag var ingen HOT tonåring) i övrigt, så.

  • Muffin­sTönt
    Äldre 16 Sep 11:59

    Japp, Jag måste bli modigare.

  • Muffin­sTönt
    Äldre 16 Sep 12:02
    nennesjuttioåtta skrev 2008-09-15 21:31:19 följande:
    hahah, ja jag måste börja om innan jag ens har börjat. *pinsamt* Var och klippte topparna och hann inte säga något förrän frisören hade haft i glansdroppar i hela håret. Och där satt jag med ett "Häpp" på läppen... Fast jag tror att det skulle vara grymt kul att vara hårmodell och se vad de kan göra!
    Apropå börja om, jag tvättade håret med endast vatten igår morse. Jag märker att mitt hår mår bättre utav det än med balsam eller andra metoder. Vatten tar bort smuts o fett precis lagom utan att torka ut håret. Den kan hålla upp till 4dar innan det börjar se fett ut. Jag är superglad! Hoppas håret återhämtar sig inom kort.
  • Sister of the Night
    Äldre 16 Sep 22:13

    *tittar in och kramas tillbaka med Nenne*

    Hej allihopa!
    Jag vill inte låta alltför negativ Muffin men att vatten tvättar bort fett övergår med ytterst god marginal de fysiologiska övertygelser jag utvecklat efter ett större antal år på planeten.
    *hummar misstänksamt*

    Men hallå..... Pullgnugg...?! Man rodnar ju!
    Men jag instämmer i hyllningskören som lovordar gamla damtrallor. Oh yes. They rock!!

    Höstkläder.... räknas det att jag plockat fram min gamla arbetsjacka? Den är varm ochgo och har inte kostat mig ett öre. Hållbar genom åren och alldeles, alldeles omodern. Me like.

    Hårmodell - jag har sett någon annoons om det nyligen nånstans. Jag log lite för jag har visserligen kvalite nog på stråna för att de skulle ha något att bita i. Men jag tror ärligt talat att min nuvarande frisyr skulle avskräcka dem, och de übertrendiga påfund de skulle kunna tänkas ta sig till med mina mindre övertygbara lockar är nog inget man ska spekulera i.
    De allra trendigaste frissorna matchar inte min profil helt enkelt.

    Nä..... nu får någon annan skriva nåt

  • Äldre 16 Sep 22:19

    Tjena Sis!!!

    Nu ska jag gå och sova men måste vinka förbi en sväng!

    Vad gäller hårvård - jag skulle som sagt vilja ha lite nya slingor men jag måste ta mig samman och boka tid då.. ehum... och min almanacka är en kladdig läsning... hm.... dvs... mycket jobb och lite annat...

    Shoppingbehov just nu: Inredning till städskåp, hatthylla/hängare till hallen, ny soffa, sängram... tjaaa och allt annat... också... ha ha ha

    nääääee nu SKA jag sova! drar till huvudstaden imorgon, tvådagarsmöte väntar och alltså även en hotellnatt på ett nybyggt häftigt ställe...*nyfiken*

    simma lugnt!!!

  • Muffin­sTönt
    Äldre 17 Sep 12:43

    Sister of the Night skrev 2008-09-16 22:13:29 följande:


    Hej allihopa! Jag vill inte låta alltför negativ Muffin men att vatten tvättar bort fett övergår med ytterst god marginal de fysiologiska övertygelser jag utvecklat efter ett större antal år på planeten.*hummar misstänksamt*
    Hehe, så tänkte jag också ibörjan. Det gäller att vänja håret vid naturligare medel och tålamod.
  • Äldre 17 Sep 13:03

    Borde också gå till frissan. Men ikväll ska jag provköra en bil o se om jag vill köpa den...

  • Muffin­sTönt
    Äldre 17 Sep 20:32

    Nu har jag klippt mig! Shit va annorlunda jag ser ut nu. Kort i nacken med lång snedlugg. Hon har färgat hela håret med brunnyans för att ge lite lyster sen har hon slingat luggen med två olika nyanser av brunt. Supersnyggt, jag fattade inte själv att det var jag.

    Ska mejla er före och efter bilder å fort kameran funkar.

  • Mrs B
    Äldre 18 Sep 09:44

    Muffins Tönt
    Låter väldigt snyggt!!!!
    Hur hade du det innan???

    Är också väldigt sugen på att klippa mig, men min frissa är just nu mammaledig och hon jag gick till förra gången är jag inte nöjd med, så nu vet jag inte vem jag ska gå till....

  • Äldre 18 Sep 09:56

    Ooo, tjusigt. Själv borde jag hålla efetr nacken just nu - klippte upp det där (hade försökt spara lite läng först men det blev för slitet) i somras o de börjar växa ut nu...

  • Muffin­sTönt
    Äldre 19 Sep 10:27

    Mrs B
    Förut hade jag långt hår som är uppklippt. Det längsta är till midjan och kortaste är vid bröstet. Så det är mkt som har klippt bort.

  • Mrs B
    Äldre 19 Sep 10:42

    Muffins Tönt
    Då var det väldigt modigt av dig att klippa av allt hår.

    Jag brukar spara håret till axlarna ett par år och sen klipper jag av mig allt, sen sparar jag och sen klipper jag osv.
    Tycker det är kul med förändringar, men är kanske inte alltid så modig.
    Nu är jag sugen på att klippa mig rejält kort igen.....

  • nennes­juttio­åtta
    Äldre 19 Sep 10:51

    jag har rätt långt hår och tröttnar typ JÄMT men mit thår är så bångstyrigt (och jag lat, ingen bra kombination) så page funkar inte (har fall åt samma håll), Marie Fredriksson-kort var en katastrof. Jag såg bra ut i det, faktiskt, men jag har otroooooligt många fina små tunna hårstrå som växer rakt ut från alla håll så jag såg mest ut som en Monchichi oavsertt mängd vax. Och med virvlar i nacken såg det ut som att jag hade haft polo på mig för där växer håret uppåt. Jaja, nu är jag tillbaka i det gamla vanliga och det är så skönt att kunna sätta upp det i Helgafrisyr, flätor, hästsvans, tofsar, knoddar (tänk princessan Leia).... etc etc.
    Det är den frisyr som min man slipper höra mest klagomål och fula ord från sin fru också.

  • Muffin­sTönt
    Äldre 19 Sep 11:19

    Mrs B skrev 2008-09-19 10:42:18 följande:


    Muffins TöntDå var det väldigt modigt av dig att klippa av allt hår.
    Hehe, du skulle sett grabbens min när jag berättade att de fick göra precis vad de ville med mitt hår.
Svar på tråden Nu har jag gjort det igen... omgång 9