• viktualia

    Nu har jag gjort det igen... omgång 9

    Trådnummer 9 träder in! Kära nån så länge vi pladdrat tillsammas!!!

    Här har vi nu en nionde tråd där vi kan fortsätta diskutera allt mellan himmel och jord, hoppas att fredagsfesterna kommer igång igen och fundera över vad vi ska bli när vi blir stora. Slänga ut enkäter och diskutera snusk. Tipsa om presenter och kanske nojja över livets små och stora utmaningar! Diskutera IRL-träffar innan och efter de går av stapeln!

    Kram till er alla goa trådvänner och välkommen till tråd nummer 9.

  • Svar på tråden Nu har jag gjort det igen... omgång 9
  • Zozo

    Godmorgon alla flickor

    Tillbaka pa jobbet efter langhelg (här var det som sagt helgdag igar).. och nu aterstar endast 8 arbetsdagar! Det ska bli saaa skönt med semester och sedan ledighet av annat slag. Jag far alltid grav hemlängtan till sommaren och till jul av nagon anledning.

    Vi har slutligen kommit oss för med att köpa de första sakerna till den annalkande flickan. Det känns VÄLDIGT mysko att ha en tom barnsäng hemma hos OSS..; Inte ska väl vi liksom... LOL! känns som om jag kommer att fa en chock i september..

    Pa fradag tar vi taget mot Nantes och svärfamiljen för att riktigt RA OM varandra en hel helg. Jag fasar redan... Makens bror firar förlovning storstilat med kyrka o hela baletten.
    En helg i "spiritualitetens tecken" - aaargggh! Missförsta mig rätt; jag ÄLSKAR att diskutera religion och livsfragor med troende vänner och andra, även om jag själv är ateist, eller kanske just därför. Men när man gar ut med "nu ska vi vara spirituella" sa blir det bara krystat och tillgjort. Makens bror har en stor tendens till det och mamman hänger pa för hon är överlycklig för att ngn vill hänga med till kyrkan (Hon är den enda aktivt troende i familjen).
    Naja, det blir kanske inte sa hemskt som det känns.. men jag är övertygad om att svârmor kommer att vara som KLISTRAD vid mig. Hon är banne mig MEER fascinerad av min graviditet än vad JAG är. Jag har faktiskt inte lust att bara prata om det.. Näe usch vad grinig och hemsk jag är.. *gar och drar nat gammalt över mig*

  • nennesjuttioåtta

    Zozo
    oh Jag har varit en gång i Nantes! Vi bodde i en by en bit därifrån som heter Le Polugien (?!?!) och det var fantastiskt trevligt! Bor dina svärisar där? ÅÅÅh jag ser framför mig hur min svärmor och svärfar skulle bete sig om jag gick omkring med en kula. De gillar verkligen korsförhör och att kommentera hur man ser ut (men det gillar inte när det blir omvänt) *rys*

  • Zozo

    nenne; nja svârisarn abor i en hala mellan Tours och Le Mans; Det är svagern som bor i Nantes. Vi ska vara i stan pa fredagen och sedan aka 2h i bil (blâh) till en liten hala uppe i Bretagne).
    Svärmor sitter som klistrad vid ens sida och jag far bara inte luft!

  • MuffinsTönt

    Tack Anne!

    Mrs B
    *ssscchh* Inte så högt. Jag hänger där mest för att alla andra hänger där.

    Zozo
    Ibland stämmer "vissa" fördomar! *klapp på axeln*

    Nu ska jag köpa gå till apoteket o köpa sånt där bakteriedödande tvål som man ska löddra in sig med innan O-dagen.

  • nennesjuttioåtta

    muffins
    glömde nog skriva, men vad skönt att du fått en tid så snabbt! Det kommer att gå toppen, ska du se! Sen kommer du att skutta runt som en riktigt välgräddad cupcake!

  • MuffinsTönt

    Tack Nenne! Men jag tolkar "välgräddad" som solbränd och inget annat (typ som storlek ellet ngt).

  • Mrs  B

    zozo
    Vad glad för det för här är det blåsigt och en bit under 20 grader!!!!! ;-(
    Men jag fattar vad du menar......
    Tidningarna skriver att det kommer hit nästa vecka. Vi får väl se...

    Själv har jag varit hos frissan igen, var där i onsdags men blev inte nöjd. Ville ha ljusa slingor men blev en morot istället. Så nu är jag en morot med ljusa slingor istället.

    Äter popcorn nu och tittar på "Medan du sov".

Svar på tråden Nu har jag gjort det igen... omgång 9