• Mikabella

    Stegräknare!

    ...Nu ska jag ha min stegräknare på mig hela tiden! Är ju jätte intressant att se hur många steg man tar per dag! Hur många tar du? Hur många steg resulterar din 2 timmars promenad i? Hur många steg tar du egentligen på jobbet? Började imorse och är nu uppe i 2486 steg...10000 per dag var det väl som rekomenderades ?

  • Svar på tråden Stegräknare!
  • Mikabella

    Lycka till! Puff puff!

    Själv ska jag försöka klämma in några steg mellan STCC racet m pojkvännen, fotbollen, och middagsbjudningen ikväll...Pust...Söndagsprommenaden får helt enkelt bli milslång. 1,2,1,2!


    tonårsmorsa skrev 2008-06-14 10:14:51 följande:
    Och så min rapport från gårdagen: 9392 steg. Nästan 10000, men jag har slarvat tidigare i veckan så jag får köra lite extra i helgen om jag ska nå veckans mål på 70000 steg.
  • Lunia

    Missade en 0 10502 var det faktiskt den dagen! Det sämsta jag har haft är något på 2000, men då var jag sjuk.


    Lunia skrev 2008-06-13 22:53:30 följande:
    Idag blev slutsumman 1502
  • Jessyt

    oekj,skönt att höra flera åsikter om detta. då vet man att man inte behöver stressa ihjäl sig för att hinna med 20000 steg


    tonårsmorsa skrev 2008-06-14 10:11:05 följande:
    Det är helt riktigt att det handlar om skillnaden vad man tar in och vad man gör av med. Men eftersom de allra flesta människor rör sig betydligt mindre än 20000 steg om dagen behöver de inte gå så mycket för att ändå öka motionen och därmed göra av med fler kalorier. Så jag lovar att man inte behöver gå så mycket för att gå ner i vikt. Det är klart att det finns de som går så mycket och ändå inte går ner i vikt. Men då handlar det fortfarande om att de äter mer (eller i alla fall lika mycket) som de gör av med. En person som rör sig mycket men är storätare går ju inte automatiskt ner i vikt. Det handlar ju alltid om att ändra sin egen balans mellan in- och utgifter. Om man nu inte ser till viktminskning utan bara till hur mycket man ska röra sig för att må bra så rekommenderas minst 7000 steg om dagen, men man bör sträva mot 10000. Sen är det bara bra om man presterar ytterligare lite till, men inte under.
  • Mikabella

    Idag har jag varit lite duktig...Sprungit 4000 steg och gått 2500. Jobbat i trädgården. Lyft stenar, rensat ogräs och fixat. Kanske inte över 10000 steg , men trött är jag.

  • Lunia

    Stegen för helgen:
    Lördag: 15007
    Söndag: 10023
    Idag än så länge :7307

  • Piggelinlover

    Idag blev mitt reslutat 11278 steg...Lite lagom för att bara ha jobba 5 timmar, cyklat 1,4 mil(har inte stegräknaren på då) och en promenad med hunden på 1 timme,
    Har tagit det lugnt idag....

  • Lunia

    Slutsumman idag 8930 helt okej med tanke på att jag mest suttit hemma!

  • Mikabella

    Igår jobbade jag länge, åt massor av mat kändes det som...hmmm är så van att stå upp så när jag sitter på möte känner jag mig gensat som en sockerbulle. Tog mig i krgena 21.30 igår och gav mig ut på en 35 min powerwalk/jogg runda...Kanske inte så mycket, men är sååå skönt när man får disiplin på sig själv! Total igår 8796 steg...

  • Lunia

    Idag har det varit bra!! 16871 steg har det blivit =o) 2*44 min promenad och en massa små runder. Har ju jobbat idag

  • Lunia

    Idag har det än så länge inte gått så bra, men jag ska ta en lååång prom ikväll!

Svar på tråden Stegräknare!