• Astriden

    Underbara Göteborgsbrudar blir fruar en efter en - Del 4

    Nu är det dags för vår fjärde tråd
    vi har hippat varndra & blir fruar en efter en.
    Underbart att vi fortfarande håller ihop!

    Astriden 2008-04-05 ~ Stora Holms Säteri
    Barba 2008-05-10 ~ Masthuggskyrkan - Bryggan Under bron
    Majsis 2008-05-31 ~ Rådhuset - Zenithgården
    31 Maj 2008 - 2008-05-31 ~ Tofta Bränneri
    Stenbruden 2008-06-06 ~ Aspenäs Herrgård
    Långserud 2008-06-07 ~ Långseruds Kyrka - Långseruds Bygdegård
    Malinlars 2008-06-07 ~ S:t birgittas kapell - Aschbergska Eken
    Carinokenneth 2008-06-20 ~ Rådhuset
    Stjärngudinnan 2008-07-05 ~ Kungslena kyrka
    Mrs D 2008-07-19 ~ Lysekils Kyrka
    Grund 2008-08-02 ~ Grundsunds Kyrka - Gullmarstrand
    Valkyriana 2008-08-08 ~ Kapellet Stenungsund
    Amor 2008-08-30 ~ Kungälvs Kyrka - Aschbergska Eken
    Cristal 2008-10-18 ~ Carl Johans kyrka
    Aybees 2008-10-25 ~ Torslanda Kyrka

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-05-19 15:48
    Tråd 1:www.brollopstorget.se/Forum-5-46/m2507957.html
    Tråd 2:www.brollopstorget.se/Forum-5-46/m2616312.html
    Tråd 3:www.brollopstorget.se/Forum-5-46/m2735459.html

  • Svar på tråden Underbara Göteborgsbrudar blir fruar en efter en - Del 4
  • BarbaBruden

    Håller med: Oj, vad ni skriver!

    Astriden
    Usch, vilka tråkiga grejer....Aldrig lätt sånt där alls
    Ang. bröllopet så är det svårt att råda utan att veta er relation. Min farmors hade jag inte avstått för nått i världen och mormor tvärtom....
    Du måste själv känna efter i hjärtat.....
    Inte mycket till hjälp, jag vet...
    Varm kram!

    Amor
    Gott att höra att du repat dig! Min farmor brukade alltid säga: "Ont krut förgås inte så lätt"
    En kram till

    31Maj
    Jaha, vad ska man säga? Vilken underbar man!!!

    Elisabeth
    Säg att vårt kuvertpris hamnade på ca 700:- p/p. ungefär.
    Absolut värt varenda krona!

  • Amor Eterno

    Halloj tjejer!!

    Mrs d- såg era kort och gud så fina ni var, vilken underbar bröllopstårta ni hade oxå!! Vill se mer mer och mer.

    Astrid - Alltid tråkigt när någon så nära går bort hon är i himmelen nu och ser ner på er och att ni snart får tillökning i er famil.j, som Barba säger följ ditt hjärta gumman!

    31 maj - Gud så underbar man du har vilken härlig överraskning.
    Visst blir man lycklig när blommorna kommer oväntat.

    Grund - Tänker på er och att det är sååå nära nu!

    Är så glad att fått träffa så underbara tjejer som ni alla är, alla är unika men alla har något gemensamt vi älskar våra män och bröllop såklart!!!

  • valkyriana

    Tjejer, när blir det ni ska träffas nästa vecka???
    Jag kan på onsdag efter 4,samma på torsdag, men det verkade som om ni skulle träffas tidigare va?

  • Stjärnis

    Amor: Nej, vad tråkigt att din bror inte kan/vill komma. STOR KRAM till dig!

    31Maj: Härligt med sparkar från den lille och överraskningar från din man

    Astriden: Tråkigt att höra om din farmor! Tänker på dig! Inte lätt att veta hur man ska göra. Det är svårt att ge något annat råd än att du måste följa ditt hjärta.

    MrsD: Vilka härliga bilder! Ni var jättefina

    Valkyriana: Jag börjar jobba igen dne veckan så jag hade nog tänkt mig efter jobbet, typ 16:30. Om det passar er andra?

  • Elisabeth81

    Tack allehopa för tipsen :) :)

    Amor - vilken fin hemsida ni har gjort. Är det svårt göra en sådan hemsida? :)

    Jag var idag för första gången i en bröllopsaffär o spanade in lite klänningar. Man bör tydligen beställa sin klänning minst ett halvår innan. 4 månaders leverans. Det var länge...

  • Grund

    Astriden: Men lilla gumman. Jag tycker så synd om dig. Inte nog med att farmor gått bort, utan det krockar med bröllopet. Förstår att det är svårt att välja och jag önskar jag kunde råda dig, men det kan jag tyvärr inte. Jag vill ge dig en stor kram iaf. *KRAM*

    Idag är det 10 dagar kvar...

    Igår var jag förbi MrsD och köpte hennes vita paraply (som inte jag heller tänkt att använda )
    Stackarn skulle jobba natt.

    Annars hade vi en bra dag igår också. Var i "vår" chokladbutik och köpte vita chokladhjärtan som vi ska ha i våra favorspåsar. 1,3 kg, *mums*
    Sen sydde jag klart tjejernas väskor och jag är riktigt nöjd om jag får säga det själv. Hade ju inget mönster eller någonting *skryt skryt*
    Vi gjorde klart alla vigselprogram, skönt, samt fixade en bordsplacering, ännu skönare.

    Elisabeth, hemsidan är inte alls svår. Gå in på www punkt weddingannouncer punkt com. Skulle det bli problem kan du alltid fråga oss

  • Långserud

    Godmorgon flickor!

    Astriden! Stor kram till dig! De andra flickorna har sagt många kloka ord. Men jag skulle resonera som Barbafru att beror lite på relation. Känn efter i magen, ofta tycker jag sådana beslut vill man inte ta för långt innan och man kan inte för det är för mkt tankar och man kan inte känna efter. Kan ni ha det på lut till ngn/ngr dag/dgr innan?

    Amor! Stor kram till dig med! Supertrist att han hoppar av. Men helt rätt resonemang av dig och alla andra här. Jag hade också ett sånt avhopp till vårt bröllop men på ett sätt så är det bra, då vet man vart man hamnade i den personens prioritering. Så resonerade jag i mitt fall men upp till dig och ditt hjärta hur du känner. Men jag är helt övertygad om att ert bröllop kommer bli helt underbart och han kommer ha ångest 2000 över att ej vara där! Han kanske inte tycker om choklad? (hihi tänker på er fontän!)

    31 Maj! Du har hittat en underbar man och oj vad spännande med kickarna! När kommer du till Götet nästa gång så vi får se magens utveckling!?

    Mrs D: Åhh jag vill också se bilder! Var?

    Grund: Nu kommer sommmaren! Vädret ser ju kalas ut framgent! Jihaaa!

    Nu jobba jobba jobba!

  • Långserud

    Ett till inlägg från mig:

    1. Åhhh vilken mensvärk jag har! Bläää!

    2. Jag behöver köpa en ny fön med "pigg-tratt", ngn som kan rek. ngt märke eller modell?

    Kramen!

  • Långserud

    Annan fundering:

    Våra män kan enkelt gå in på nätet när de sitter på jobbet ochs kicka ett blomsterbud. Min man som inte uppslattar blommor överdrivet mkt, vad skickar man till honom som ett tecken på sin kärlek?

    Tips?

    PS; En stor stark går ej att skicka pga alkohollagen...

Svar på tråden Underbara Göteborgsbrudar blir fruar en efter en - Del 4