• Pumpkin

    Snart fruar! Sommarbröllop 2008 spurtar mot målet.

    Tufftufftuff tufftufftuff TOOOT TOOOT – Nästa anhalt: Tråd nr. 10!

    Tänk att tiden har gått så fort! Nu är det snart sommar brudar, om ett halvår är vi alla fruar Förvånad Välkommen till vår härliga tråd! Här har en del av oss huserat sedan januari 2006 medans en hel del har hittat hit längs vägen, och alla är lika välkomna. Det är bara att armbåga sig in i gänget Flört De som mest frekvent hänger här just nu är:

    Med bestämt datum:

    080524 Brud 080524
    080620 Alvaerevahome.gamman.se/inahjärtaradam / www.alvaereva.blogspot.com
    080628 Bellanotebridetobe.weddingannouncer.com
    080628 AnneiLundvigifteross.weddingannouncer.com

    080705 Snitte - 5/7 2008rebeccaochmagnus.weddingannouncer.com
    080705 Pumpkinlarsandangelicaswedding.blogspot.com / foreverandever.weddingannouncer.com
    080705 Mitziemoe
    080705 Pärlplattan
    080712 Flamora
    080719 Anja 19 juli 2008anjasbrollops.blogg.se / anjaochdaniel.weddingannouncer.com
    080719 Niennabrollopsplanering.blogspot.com
    080719 Fröken Planera
    080726 Anettan73tobiasoanette.weddingannouncer.com

    080802 sommarbrud 080802steffiochtommy.weddingannouncer.com
    080802 GME76
    080808 Hedebris hedebris.weddingannouncer.com
    080808 Vidalila
    080809 Englaliandreasjohanna.weddingannouncer.com
    080809 KKC
    080816 Annimminnic.weddingannouncer.com

    Med mage istället för datum, men lika välkommen ändå:
    sajber.pillan
    home.gamman.se/pillanochkjelle

    Vi har även våra egna ”hustomtar” – dvs brudar som redan gift sig som hänger här med oss då och då Skrattande

    *Vi uppdaterar inte listan i tråden, det blir så himlans rörigt då*


    Vill också passa på och säga följande:
    Om jag har glömt någon är det inte för att ni inte är välkomna eller att ni på något sätt är mindre värda, det är bara svårt för mig att komma ihåg alla som kommer in i den här tråden och har ni då inte mailat mig så kan det hända att ni inte finns med på listan. Maila mig nästa gång så kommer ni med Flört

    Förra tråden: www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m2664811.html

    Dåså, låt planerandet och snackandet fortsätta!

  • Svar på tråden Snart fruar! Sommarbröllop 2008 spurtar mot målet.
  • Nienna

    Ja, han pratar jättebra (var tidig också), nu när vi var nere i Skåne fick han äntligen till R:en så nu uttalar han dem rrrriktigt så fort han säger nåt med r.

    Trist med sånt strul, förstår att du inte tar nåt med hormoner.

    Ja, har tänkt på våra brudar flera gånger idag, strax före 15 hade jag en lugn stund på jobbet och då tänkte jag på hur de måste känna sig precis just då (iaf Pumpkin som gifte sig kl. 15, vet inte vilken tid de andra hade)!

  • 20080614

    Åh! Nu är de fruar ju..! Hoppas dagen varit underbar för er som gifter er!

    Själv har jag varit på dop i hälsingland. Massa mys. Fick hoppa in med väldigt kort varsel och sjunga en sång med micke också, gick väl inte så himla bra men ganska kul att vi kunde hjälpa dem lite iaf.

    Englali: Har du provat TENS någon gång under mensvärk? TENS är en apparat som sänder ut svaga elektroniska impulser via elektroder som man fäster på kroppen. Går att få via sjukgymnast tex. Helt biverkningsfritt. Ska finnas vissa apparater med specialfunktion som ger kraftigare strömmar som är tänkt att använda vid svårt mensvärk och värkar vid förlossning. Har aldrig provat den funktionen själv dock så jag kan inte uttala mig om hur det känns, dock är den vanliga TENSen väldigt skön om man har ont.

  • Englali

    20080614: Jag har haft en TENS-apparat för min huvudvärk förra sommaren. SÅ jag har använt det, men dock inte i syfte för min mensvärk. Använde den dock inte så flitigt och fick bara ha den i 3 månader så det kändes lite lönlöst, huvudvärken kom ju tillbaka efter dom 3 månaderna iaf.

  • Englali

    Här var det väldigt lugnt ikväll! Fast det är klart... nästan halva gänget gifter ju sig

    Själv pysslar jag för fullt med bröllopsgrejer. A är och spelar o kommer inte hem än på några timmar, så jag försöker hålla mig sysselsatt. Är dock så trött, så snart blir det sängen och en komedi jag hyrt.

    Natti natti tjejer!

  • Anja 19 juli 2008

    Sådär

    nu har jag bänkat mig framför datorn...

    Har haft en mysdag med min syrra och hennes barn och min toastmistress och hennes barn. God middag ute på trädäcket, barnen som lekt, suttit och pratat och druckit kaffe (och vin faktiskt).

    Sedan slutade kvällen något abrupt med att min toastmistress skulle jaga min äldsta son på skoj, de sprang runt huset och hon kom tillbaka, jag trodde hon skrattade men hon grät. Såg då hur det rann blod ner över hennes ögonbryn och hennes hand. Hon hade fastnat m foten i någon vajer (de bygger ju här runt omkring) och slagit pannan rakt ner i betongen!

    Hon hade så fruktansvärt ont i sitt huvud. Jag blev riktigt orolig. Hennes söner som gått hem (de är 16 och 14) svarade ej i sina mobiler så jag följde henne hem och vi fick tag i sönerna som tog över och tog hand om henne. Jag sa till dem att minsta lilla hon får ondare, eller blir konstig så RING 112 och låt henne inte somna på några timmar!

    Undrar hur det är med henne nu. Hon mådde verkligen kasst.

    Blev ett snöpligt slut på en trevlig kväll. Stackarn...

  • Englali

    Anja: Men fy!! Åh det är så obehagligt när man slår i huvudet sådär. Du gav ju hennes grabbar helt rätt "order" iaf, om hur dom ska göra. Hoppas det inte är ngt allvarligt och att hon piggnar till snart!

    Nu ska jag göra ytterligare ett försöka att ta mig härifrån och i säng Jag är egentligen "jätte-jätte-trött" men så är det så svårt att gå o lägga sig när man är ensam hemma. Hade A varit hemma hade jag med största säkerhet redan sovit!

    Natti natti tjejer!

  • Anja 19 juli 2008

    Englali

    mmmm håller med... jag vill på nåt sätt inte lägga mig förrän D kommer hem för jag vet att jag kommer bli VANSINNIG om han är för full för att kunna vara tyst och väcker barnen eller mig, för jag ska jobba imorgon, så jag skjuter på sänggåendet korkat nog.

  • Nienna

    Här är en till som ska i säng... Jobbar delad tur i morgon (7,15-12,15 samt 16-21) och under mina lediga timmar ska vi träffa vår vigselförättare. Jag hade ju tänkt ligga på soffan på jobbet och vila men det var enda tillfället hon kunde träffa oss innan vigseln.

    Anja - Fy, vad läskigt! Hoppas att det inte är nån fara med henne!

    Godnatt brudar!

  • furillen

    blä.. skrev att aslångt inlägg så dog allt! vad irriterad man blir på BT ibland.

  • sommarbrud 080802

    Englali: Klänningen kommer i veckan.

    Anja: Usch vilket slut på dagen! Hoppas hon mår bättre idag iaf. Har du pratat med henne? Du får ett stort + för de du sa till sönerna iaf. Helt rätta saker.

    Nienna: Du har en lite stressig dag framför dig idag såg jag. Lycka till med vigselförättaren idag.

Svar på tråden Snart fruar! Sommarbröllop 2008 spurtar mot målet.