• nossan

    oktober

    Tycker det verkar som alla andra månader har flera brudar och prat om bröllop, våra oktober trådar blir bara så tysta.
    Vart är ni och vart tar ni vägen??=)
    Är det bara jag som oktoberbrud som är så pratglad?

    jag själv som ni säkert har sett gifter mig den 18 oktober i eskilstuna.
    Börjar bli lite nervös då det bara är 6 månader kvar, lång tid men ändå inte...hualiga.
    men ser fram mot det med glädje=)

    så kom igen nu oktoberbrudar, visa att vi finns oxå=)))))

  • Svar på tråden oktober
  • Kärlek ger näring åt själen

    Hehe okej Nja jag kom på att det lätt kan bli för mkt

    Vi har färgtema blått Jag köpte blockljus i blått men jag vet inte om jag ska ha dem eller om jag ska köra värmeljus.. hehe ibland så känns det lite som om man över köper sig bara för att

    ni då?

  • snaily

    MrsNorell2b - gifter oss utanför Norrtälje. Där blåser det alltid! Måste också se till att skaffa nåt slags ytterplagg eller schal eller cape eller nånting. Inte så snyggt om man blir helt blå av köld... Kommit ganska långt i planeringen vad gäller inköp av saker, nu klurar jag på festprogram och frisyrer och blommor och sånt så det nästan ryker ur öronen...

  • MrsNorell2b

    Kärlek ger näring åt själen: Vi gör det enkelt och har hösten som tema bara. Orange, brunt och rött... Ja, du har helt rätt i att det lätt blir att man överköper sig. Jag har en massa saker liggandes eftersom att jag hade kommit på en briljant idé, köpte sakerna och sedan ångrade mig. Får försöka sälja sånt sen... :)

    Snaily: Haha, nej en blå brud till en vit klänning kan nog lätt se lite "lik" ut. :) Festprogrammet har vi gjort nästan klart. Det finns en prototyp iaf. och sedan ska vi väl eventuellt byta ut lite allsånger om vi orkar författa några nya. De är så tråkiga alla bröllopsallsånger tycker jag. Frisyr och blommor funderar jag också över. Det är lättare nu när jag kommit på vad jag ska ha för klänning.

  • Kärlek ger näring åt själen

    Haha Okej vi tänkte på det efteråt men så är jag sådan att jag älskar blått.. o tyckte det var en fin färg. Även om det är en färg som kanske inte passar sig såå jättebra på hösten.. men det piggar upp lite

    Precis.. jag har redan fixat så jag blir av med lite av sakerna redan efter bröllopet hehe


    MrsNorell2b skrev 2008-05-29 11:32:01 följande:
    Kärlek ger näring åt själen: Vi gör det enkelt och har hösten som tema bara. Orange, brunt och rött... Ja, du har helt rätt i att det lätt blir att man överköper sig. Jag har en massa saker liggandes eftersom att jag hade kommit på en briljant idé, köpte sakerna och sedan ångrade mig. Får försöka sälja sånt sen... :)
  • MrsNorell2b

    Jag tycker att det kan vara lite häftigt att ta en färg som blått som ingen förväntar sig på en höstbröllop. Förresten är blått och orange motståndsfärger (?) vilket gör att de framhäver varandra jättebra. Så era dekorationer kommer att bli jättefina mot det orange utanför fönstret! Så egentligen skulle man kunna säga att blått är den bästa färgen att ha på hösten! (Det finns argument för allt!) :)

    Härligt att bli av med lite. Jag har en hel flyttkartong med saker vi nog inte kommer att använda. Blocket kommer att bli mitt liv efter BT. :)

    Kärlek ger näring åt själen skrev 2008-05-29 11:39:27 följande:


    Haha Okej vi tänkte på det efteråt men så är jag sådan att jag älskar blått.. o tyckte det var en fin färg. Även om det är en färg som kanske inte passar sig såå jättebra på hösten.. men det piggar upp lite Precis.. jag har redan fixat så jag blir av med lite av sakerna redan efter bröllopet hehe
  • karmag

    Vi ska också ha höst-färger som tema. Ganska bred marginal men det passar ju bra med gul-orange-brun-röd-grön...man kanske inte ska blanda så mycket utan hålla sig i mitten någonstans. Jag vill iallafall ha en färgsprakande bukett med bär och andra höst-detaljer! Tärnorna ska ha chokladbruna klänningar och jag hoppas att det blir snyggt till blommorna! Jag hoppas bara att det finns löv kvar i parkerna så att fotona blir höstiga+ att man kan få tag på lite dekorationer. 18 oktober blir det. Tror ni att hösten finns kvar i Malmö?

  • Kärlek ger näring åt själen

    Haha Ja jag älskar blått därför så Lika så gör min m2b

    Jo det stämmer nog.. jag har iofs köpt oranga kaffe kannor En var iofs blå och orange Hehe

    Ja egentligen. för blått kan även vara en färg som påminner som sommaren som varit och vintern som ska komma hehe

    Haha Ja jag tror det blir något sådant med för min del *skrattar* Fast iofs vissa saker behåller jag nog.. för om det är ngn i ens närhet som ska gifta sig

    Karmag Ja det tror jag det gör.. Hösten brukar ju komma senare där nere än i Småland t ex... Jag tror om jag inte missminner mig att hösten precis har börjat infinna sig vid den tiden.. *Var så ivarje fall när jag bodde i Malmö*

    Tjejer hur gör ni med buketten?? Ska ni köra som Karmag med en höst inspirerad bukett eller kör ni en vanlig?
    Jag har funderat på en rosbukett med vita och röda rosor.. eller så kör jag en med lite mer starka färger så det stämmer överens med hösten.. men jag vet inte än..


    MrsNorell2b skrev 2008-05-30 12:01:41 följande:
    Jag tycker att det kan vara lite häftigt att ta en färg som blått som ingen förväntar sig på en höstbröllop. Förresten är blått och orange motståndsfärger (?) vilket gör att de framhäver varandra jättebra. Så era dekorationer kommer att bli jättefina mot det orange utanför fönstret! Så egentligen skulle man kunna säga att blått är den bästa färgen att ha på hösten! (Det finns argument för allt!) :) Härligt att bli av med lite. Jag har en hel flyttkartong med saker vi nog inte kommer att använda. Blocket kommer att bli mitt liv efter BT. :) Kärlek ger näring åt själen skrev 2008-05-29 11:39:27 följande:
  • MrsNorell2b

    Karmag: Vi ska också ha chokladbruna klänningar på tärnorna så jag tror att det blir skitsnyggt. Har du hittat några fina bilder på buketter? Hittar knappt några alls jag...


    karmag skrev 2008-06-02 10:01:52 följande:
    Vi ska också ha höst-färger som tema. Ganska bred marginal men det passar ju bra med gul-orange-brun-röd-grön...man kanske inte ska blanda så mycket utan hålla sig i mitten någonstans. Jag vill iallafall ha en färgsprakande bukett med bär och andra höst-detaljer! Tärnorna ska ha chokladbruna klänningar och jag hoppas att det blir snyggt till blommorna!
    [/citat]

    Kärlek ger näring åt själen: Vi kör höstfärger med bär och sånt. Vet inte riktigt hur den ska se ut men det löser sig snart hoppas jag.

    Kärlek ger näring åt själen skrev 2008-06-02 11:27:14 följande:
    [citat]
    Tjejer hur gör ni med buketten??
  • MrsNorell2b

    Blev fel där med alla citaten.. :)

    Kärlek ger näring åt själen: Vi kör höstfärger med bär och sånt. Vet inte riktigt hur den ska se ut men det löser sig snart hoppas jag.

  • karmag

    Jag har några bilder på höstbuketter i mitt galleri, hittade dem på en bra sida:

    theknot.com/

    Sökte på orange buketter, det finns många färger att välja på!

    Lite inspiration, vet ej riktigt hur min ska se ut men talade med floristen igår och hon kunde fixa en fin bukett med bär, orange och mörkare röda toner + lite höstlöv mm för 750-850 kr beroende på hur stor jag vill ha. Jag tycker att hon verkar ha koll på läget+bra i pris...Det är ju en stund kvar till hösten så man får väl höra på fler ställen!

Svar på tråden oktober