• nossan

oktober

Tycker det verkar som alla andra månader har flera brudar och prat om bröllop, våra oktober trådar blir bara så tysta.
    Vart är ni och vart tar ni vägen??=)
    Är det bara jag som oktoberbrud som är så pratglad?

jag själv som ni säkert har sett gifter mig den 18 oktober i eskilstuna.
    Börjar bli lite nervös då det bara är 6 månader kvar, lång tid men ändå inte...hualiga.
    men ser fram mot det med glädje=)

så kom igen nu oktoberbrudar, visa att vi finns oxå=)))))

• Svar på tråden oktober
  • nossan

länge sen jag va inne på sajten men nu är jag här.....kommer ni någe vart med planerandet??

• Mrs Fr

Grrrr....
    Vi har strul med kyrkan så allt planerande står still! Här är det en kyrklig samfällighet, dvs flera kyrkor som har gemensam personal. Kyrkan vi vill ha är ledig, men schemat för personalen är inte klart så dom vet inte om dom har nån präst som jobbar den helgen. (Minst en jobbar, men han/hon ska viga ett annat par då).

Ska ringa nu och kolla om man kan ta en präst nån annanstans i från för att vara på den säkra sidan.

• karmag

Detta kanske vi har skrivit om tidigare.... Hur ska ni göra i kyrkan, ska ni ha bara axlar eller sjal,slöja, bolero etc.?
    Vet inte heller hur jag ska hitta några ytterkläder som jag gillar.... Tacksam för tips!

• Kärlek ger näring åt själen

Jag satt och funderade på det häromdagen.. jag har köpt sjal men jag vet inte hur jag gör inne i kyrkan om jag kör baraxlat och har sjalen när vi går ut ur kyrkan, dvs jag tar på mig den när vi går ut.. så den finns i ingången typ... Jag kommer iofs ha en kort slöja med.

Karmag när i oktober gifter ni er? För vi gifter oss i början och då brukar det vara lite varmare än i mitten/slutet av oktober..Men det finns ju så man kan köpa en päls, cape m m

• Mrs Fr

Jippie! Det har löst sig med kyrka & präst! En sak att stryka från planeringslistan. Bara typ 100 grejor kvar!

• Stardusty

Länge sen jag var inne på BT men nu kikar jag in!
    Fick ett telefonsamtal från kyrkan förra veckan där de säger att den 18e ska alla förtroendevalda i hela Stockholms stift på årsmöte så det kunde bli problem för oss att gifta oss då!! Jag kontrade med att vi faktiskt har ett kontrakt/avtal hemma som de skickat och då sa de att de ska se vad de kan göra. Tydligen kan de få fram någon pensionerad präst men hur kul känns det? Jag tror ju verkligen att de kommer lösa det så jag är inte orolig men lite sur blir man ju, varför skickar de då ut ett papper där vår vigseltid m.m. står med utan att veta om det funkar??

• karmag

Stardusty: Jag blev så orolig för egen del när jag läste ditt inlägg om kyrkan så jag var tvungen att kontakta min egen kyrka. Den är dock inte i min egen församling så tydligen måste jag ordna dit "egen" präst. Min egen församling kan för allt i världen inte förstå varför jag inte valt deras kyrka. (kan ju inte säga att den är ful, kal och trist)Vi får väl se...

kärlek ger näring åt själen: Det är den 18 som gäller här! Jag räknar INTE med fint väder. Jag såg en söt liten bolero-jacka hos lilly. Är det trist med jacka/bolero i kyrkan? Den är i typ satin ej i spets. har inte provat den till klänningen ännu så jag får se. Oj oj vilka lyxproblem man kan ha....=)

Karmag Okej

Hmm varför inte Kan vara ett snyggt kompliment till klänningen med bolero i kyrkan. Plus att det ser inte så Kallt ut iheller

haha verkligen

• karmag

När skickar ni ut inbjudningarna? Jag ska börja pyssla nu...

Karmag vi har börjat skicka ut våra reda

Fast iofs så var det mer för att jag/vi kände att det kan vara skönt att ha det över. Vi har iofs bara blommor, mat och tårta kvar nu *skrattar* så det känndes som evigheter som vi väntat längre ;)

Svar på tråden oktober