• AoM

    Camebridgekuren - tråd 10

    Gamla tråden är stängd, här är den nya!

    Tråd nr 1: brollopstorget.se/Forum-2-19/m1429039.html
    Tråd nr 2: brollopstorget.se/Forum-2-19/m1615410.html
    Tråd nr 3: brollopstorget.se/Forum-2-19/m1790451.html
    Tråd nr 4: brollopstorget.se/Forum-2-19/m1928984.html
    Tråd nr 5: brollopstorget.se/Forum-2-19/m2007383-1.html
    Tråd nr 6: www.brollopstorget.se/Forum-2-19/m2202889-1.h...
    Tråd nr 7:www.brollopstorget.se/Foru m-2-19/m2381116.html
    Tråd nummer 8: www.brollopstorget.se/Forum-2-19/m2541880.html
    TRåd nr 9: www.brollopstorget.se/Forum-2-19/m2654293.html

    Joina oss på viktresan!

  • Svar på tråden Camebridgekuren - tråd 10
  • dragonesse

    Jag kan inte låta bli att väga mig, det blir som en drog... Och faktiskt, som du säger, så såg jag skillnad i spegeln imorse mot igår. Nu börjar nyckelbenen kika fram! Dem har jag inte sett förut! Och vågen visade 65,9 imorse!!!


    MyStyle skrev 2008-04-07 22:29:46 följande:
    Jag ska inte väga mig förrän om en vecka egentligen, köpte för två veckor när jag var hos konsulenten. Så jag får kämpa på ordentligt denna veckan och motionera osv. Har lite svårt för att få tiden att räcka till bara.Fast 60 kg är ju 6 kg till, det är ju en hel storlek Kanske gör stor skillnad. Nu är du ju nere på så låg vikt att ett par kg gör lite större skillnad. Alltså märks lättare Jag ska hålla tummarna för dig att du är under 66 imorron, hade varit jättekul för dig Lycka till!Nä, nu kallar sängen Vi snackas vid igen imorron allihop!
  • AoM

    God morgon tjejer!

    Imorgon börjar jag ren kur, är riktigt laddad! Dock är jag så dålig på att kombinera den med motion. I vanliga fall går jag mycket med hunden men han är nyopererad och får inte motioneras. Så jag ser det som en ursäkt att stanna inne :)

    Kanske ska leta fram min pilatesboll och göra lite magövningar!

  • MyStyle

    Jaaaa, ett stort GRATTIS Dragonesse!!!! Va kul, under 66 kg


    dragonesse skrev 2008-04-08 07:05:48 följande:
    Jag kan inte låta bli att väga mig, det blir som en drog... Och faktiskt, som du säger, så såg jag skillnad i spegeln imorse mot igår. Nu börjar nyckelbenen kika fram! Dem har jag inte sett förut! Och vågen visade 65,9 imorse!!!
    Jag skulle väga mig imorse, men försov mig så jag glömde det i all hast. Annars har det gått bra! Fast bokade precis ett lunch-möte med chefen... Så imorron måste jag ät lunch, men jag får väl ut och gå en mil eller nåt när jag kommer hem hahaha.
    Iom mötet så missar jag ju promenaden på lunchen oxå så, ja, jag får nog gå typ en mil eller två...

    AoM- låter precis som jag! Varenda gång jag startar om, ooops låter som jag gör det ofta , så tänker jag:"Denna gången ska jag vara duktig på att motionera så det går snabbt" o varje gång får jag tvinga mig ut...
  • EllaM

    Jag har aldrig testat mixer, utan kör med shakern som man kunde köpa hos konsulenten. Tycker det blir jättebra! Har en på jobbet och en hemma så man inte behöver släpa emellan och då är det ingen risk at man glömmer den heller (har också ett litet förråd av soppor på jobbet så att jag alltid ska ha tillgängligt och inte riskera att ha glömt ta med mig mat). Jag mixar först med 1 dl ljummet vatten och sedan med en mugg varmt vatten från kaffeautomaten (när jag är på jobbet alltså) - funkar jättesmidigt!


    vitulina skrev 2008-04-07 22:24:34 följande:
    Förresten!Måste man skaffa en mixer eller räcker det med en shaker? Inte direkt så att jag kan ta med mig en stavmixer till jobbet... Finns det ett annat bra sätt att lösa pulvret??
  • EllaM

    Vågade knappat väga mig imorse efter helgens utsvävningar (igår vågade jag inte väga mig). Hade gått upp 0,4 kilo. Får anses vara helt ok med tanke på tre dagars frossande! Åt kombinerad kur igår (två cb och en sallad med mycket proteiner, ingen dressing utan avokadon fick stå för nyttigt fett och så färskt frukt till dessert där det naturliga fruktsockret fick stå för kolhydratintaget) och tänker fortsätta på kombinerad. Kommer att resa mycket den här veckan och kan inte påverka lunchernas inenhåll, men känns ok eftersom de andra måltiderna blir cb.

    Jag har nu 4 kilo kvar till målvikten. Fast drömvikten ligger ytterligare 2-3 kilo unden den vikten. Vi verkar vara många som har en målvikt och en drömvikt! Målvikten är den vikt där jag kommer att vara hyfsat nöjd när jag når den, och de övriga kilona hoppas jag kunna ta genom att äta nyttigt och träna (och de kan gott få ta tid att gå ner).

  • EllaM
    AoM skrev 2008-04-08 09:54:51 följande:
    Blir det inte klumpigt i shakern?
    Nej, inte för mig. Eller jo, om jag inte skakar ordentligt. Men om jag först tar i en dl kallt eller ljummet vatten(inte pulvret i först, då fastnar det liksom i botten) och sedan skakar riktigt ordentligt blir det inte klumpigt, därefter har jag i varmt vatten eller kaffe efter smak och skakar riktigt ordentligt igen. Bra träning av armen! tänk bara på att trycket förändras när man har varmt vatten i, så se till att locket är ordentligt påskruvat. Jag brukar också hålla tummen över lilla "flärp-locket" så att det inte ska hoppa av. Inget kul med kakaostänk i hela köket.....
  • AoM

    TAck för tipset om flärp-locket!! Det är annars ngt jag skulle kunna lyckas med, kakao över hela köket :)

  • Cissit

    Jag tycker det blir sååå mycket godare i mixern...kör i med riktigt mkt is så det blir kallt, tjockt och fluffigt, sen låtsas jag att det är milkshake ;)

  • Mica o Krille

    Nån här inne som vet om man kan köpa gildfärgade rosblad nånstans?

Svar på tråden Camebridgekuren - tråd 10