• AoM

Camebridgekuren - tråd 10

Gamla tråden är stängd, här är den nya!

Tråd nr 1: brollopstorget.se/Forum-2-19/m1429039.html
    Tråd nr 2: brollopstorget.se/Forum-2-19/m1615410.html
    Tråd nr 3: brollopstorget.se/Forum-2-19/m1790451.html
    Tråd nr 4: brollopstorget.se/Forum-2-19/m1928984.html
    Tråd nr 5: brollopstorget.se/Forum-2-19/m2007383-1.html
    Tråd nr 6: www.brollopstorget.se/Forum-2-19/m2202889-1.h...
    Tråd nr 7:www.brollopstorget.se/Foru m-2-19/m2381116.html
    Tråd nummer 8: www.brollopstorget.se/Forum-2-19/m2541880.html
    TRåd nr 9: www.brollopstorget.se/Forum-2-19/m2654293.html

Joina oss på viktresan!

• Svar på tråden Camebridgekuren - tråd 10
  • AoM

Jag behöver peppning idag, börjar nu på ren kur igen!
    Försöker fokusera på mitt mål... men det är såå svårt!

• dragonesse

Jag träffade en kompis igår kväll och vi gick till en restaurang och käkade. Jag hade tänkt ta en sallad och vara duktig, men det hade de inte. Det enda jag hittade som jag ville ha och som var i min prisklass var pasta... hmm. Och sen serverade de en massa bröd till med olika dippsåser. Hmm...... Och jag åt såklart för glatta livet!

Men vet ni vad? Imorse hade jag bara gått upp 4 hekto, och jag är fortfarande (eller kanske igen) i ketos, trots en massa kolhydrater. Härligt!!

Ikväll är det dock middag igen, men det är planerat sen flera veckor tillbaka. Efter det ska jag köra rent i cirka en vecka till, sen blir det kombinerat fram till målet...

• Anettan73

Ställde mig på vågen idag och det va -3 kg nu!!! Stog länge på 2..
    Jag äter inte ren kur. Har inte gjort det på 4 dagar då jag varit lite dålig. Mat jag har ätit är fullkornspasta med tomat gurka lök ochh lite sallad. Har ändå gått ner bra. Trivs bäst då jag kan äta det lilla. Skiter i Ketosen och det... JAg tar mina 3 shaker o min lilla "pastasallad" I varje fall som det känns nu...

• Mizty

Hej, hej!

Tänkte hoppa in här om det är OK?! Behöver nog lite pepping Började på ren kur idag... Ska göra allt jag kan för att gå ner 10 kg på 2 månader, tror ni det är möjligt?
    Sedan har jag ca 10-15 kg till som behöver bort, men det får bli senare. Vi gifter oss i Nov 6 klänningen är inköpt så det får inte bli för mycket heller

Har kikat in ibland & läst hur det går för er, ni är superduktiga!!

Thiaa - Grattis till nya jobbet

• AoM

Hej och välkommen till tråden!!

Vi kan peppa varandra, jag börjar också på ren kur idag!!
    Gick på ren kur i fyra dagar förra veckan men sen blev det galet med kalas och sådant. Så nu tar jag nya tag med start idag!!

Mizty skrev 2008-04-10 08:59:49 följande:
    Hej, hej!Tänkte hoppa in här om det är OK?! Behöver nog lite pepping Började på ren kur idag... Ska göra allt jag kan för att gå ner 10 kg på 2 månader, tror ni det är möjligt?Sedan har jag ca 10-15 kg till som behöver bort, men det får bli senare. Vi gifter oss i Nov 6 klänningen är inköpt så det får inte bli för mycket heller Har kikat in ibland & läst hur det går för er, ni är superduktiga!!Thiaa - Grattis till nya jobbet
  • Mizty

Tack Ja, men då kör vi!! NU SKA KILONA BORT!!

AoM skrev 2008-04-10 09:09:54 följande:
    Hej och välkommen till tråden!! Vi kan peppa varandra, jag börjar också på ren kur idag!! Gick på ren kur i fyra dagar förra veckan men sen blev det galet med kalas och sådant. Så nu tar jag nya tag med start idag!!
  • Cissit

Usch vad frustrerande...jag har stått still ett tag nu, känns som om det inte händer nått, känns inte så motiverande att fortsätta på ren kur då eftersom jag inte mår så bra av det, är helt slut hela tiden, blir helt yr när jag reser på mig och har jordens halsbränna o lite ont i magen. Tänkte att jag skulle börja trappa upp lite till kombinerad kur enligt deras upptrappningsschema, börja med 100gr protein om dagen i två dagar o sen lägga till lite sallad..o sen fortsätta så. Men frågan är om jag kommer gå ner nått överhuvudtaget på kombinerad kur när jag står still på ren kur. Känns skittrist :/ Men men, jag gick iaf ner 3 kilo de första dagarna, iofs så får jag väl räkna med att gå upp typ 2 av dem igen när jag börjar äta igen eftersom det är vätskekilon. What to do what to do? :(

• Thiaa

Mizty - Tackar tackar!! :) 10 kg på 2 månader ska inte vara några problem. Jag gick nämligen ner 10 kg på 1 månad - nästan iallafall!:P

Nu undrar jag... Om man lättare kommer in i ketosfasen när man redan har vart där och bara fuskat liiiiite?? Mådde skit igår, som ni ser på mitt inlägg tidigare, men idag mår jag som en prinsessa igen!! Kan det vara kuren eller den underbara solen?!?! :)

Ska på hälsokontroll för det nya jobbet på tisdag och då vill jag gärna pulvra så att allt ska se så bra ut som möjligt - är detta rätt tro? Efter att fått så bra resultat på alla prover när jag lämnade blod har jag nämligen fått för mig att jag mår bättre när jag pulvrar. kan detta stämma?? får ju i mig allt jag ska då...

• AoM

Jag blev riktigt peppad idag!
    Var och provade brudklänning idag (har visserligen beställt en från en annan affär men ville ändå visa min tärna vad jag har beställt). Kärringen i butiken sa hur som helst att jag var STOR!! Provade stl 42, kunde LÄTT ha den, om ngr kilo kan jag ha en 40. Men hon sa det iaf, att jag var stor!!
    Ojojoj

• Cissit
    AoM skrev 2008-04-10 18:56:44 följande:
    Jag blev riktigt peppad idag! Var och provade brudklänning idag (har visserligen beställt en från en annan affär men ville ändå visa min tärna vad jag har beställt). Kärringen i butiken sa hur som helst att jag var STOR!! Provade stl 42, kunde LÄTT ha den, om ngr kilo kan jag ha en 40. Men hon sa det iaf, att jag var stor!! Ojojoj
    Men shit strl 42 skulle inte jag räkna som stort..det är ju normalt. Vilken kärring! :P
Svar på tråden Camebridgekuren - tråd 10