• Miss Blue

    *^*¨¨080823 DEL 3¨*^* ...nu närmar vi oss målet!! :-)

    Välkomna alla brudar som gifter sig den 23 augusti i år! Nu närmar sig sommaren och bröllop med stormsteg!!!!! Snart har vi nått målet brudar!!!!!!! Vi fortsätter väl i vår lilla tråd att diskutera och tipsa

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-05-30 11:32
    Här är vi brudar som hänger här:
    Baccus 13:00 Göteborg
    Bröllpo2008 14:00 Malmö
    Miss Blue 15:00 Katrineholm
    Therece 15:00 Trelleborg
    Anna&Henrik 15:00 Östersund
    A wife to be 15:00 Hardeberga (S Sandby)
    Jenbor95 15:00 Malmö
    Hofsan 15:00 Eslöv
    LLJÖ 15:30 Sigtuna
    Nicolina2008 16:00 Vaxholm
    fru augusti 2008 16.00 Kungsbacka
    Voilen 16:30 Edsbyn

  • Svar på tråden *^*¨¨080823 DEL 3¨*^* ...nu närmar vi oss målet!! :-)
  • Bröllop 2008

    Vi köpte limstift, det gick jätte bra nu är nästan hälften limmande och klara

    nicolina2008, det är svårt det där med barnfritt. Vi har också barnfritt och vi kommer säkert få den frågan också.

    Vissa föräldrar tycker det är jätte trevligt att få en "egen" helg utan barn, andra kanske inte kommer för att de inte får ta med sig sina barn. Men som vi brukar säga - det är vårt bröllop

    Hade vi haft barn på bröllopet hade det blivit 35st barn.. och vi har inga själva så det var inte ett svårt beslut för oss.

  • Miss Blue

    nicolina2008 - ammar barnet? Isåfall är det lite mer meck att lämna bort....
    Vi har barnfritt förutom barn som ammas eller väldigt små spädbarn

  • nicolina2008

    Troligen kommer hon väl göra det då med. Jag väntar och ser hur det utvecklar sig.

  • AnnaochHenrik

    Det måste verkligen vara något hela tiden... Nu har solisten backat ur, han kommer vara på semester då nämligen...
    Attans! Nåja, orkar inte ta tag i det nu, det får bli nästa vecka eller så...
    Hur går det för er andra?

  • Miss Blue

    Vad säger mamman då?
    Jag ammade själv till min son var 9mån, men runt 5-6 mån hade jag nog kunnat lämna bort några timmar iallafall (mjölka ur), men någon festkväll är ju bara att glömma....

  • Miss Blue

    Jo vi svävar ju fortfarande i ovisshet om vi får den lokal vi bokat samt om prästen åtalas och vad det leder till, musik=dj är inte heller klart, så man kan väl säga att vi har lite problem, ja.
    Det känns så himla tråkigt när man planerat så långt innan och tror att just de här stora sakerna är klara, för att sen inte veta hur det ska bli.
    Även om de som hyr ut lokalen och församlingen säger att det inte kommer att bli något problem så litar jag inte på det förrän vi är i hamn!!!!
    Blääääää

  • nicolina2008

    AnnaochHenrik : Nä vad trist. Hade han ingen han kunde rekomendera istället?

    Just nu är det massa andra grejer som måste ta i tu med så bröllopsplaneringen ligger lite lågt nu. Men nästa steg är att ta tag i festprogramet. Ju mer som är klart innan sommaren desto bättre!

  • Miss Blue

    Jag håller på att räkna vad alkoholen kommer att kunna kosta - gahhh det rinner iväg........
    De viner jag tittat på blir inte mycket billigare i Tyskland så jag funderar på att köpa på systemet (då kan man ju lämna tillbaka det som blir över iaf).....suck det är ju toksvårt att beräkna till festen hur mycket som kommer gå åt!!!
    Till maten fick jag rådet att man räknar ca 1 flaska vin på två personer, men på festen vet jag inte alls hur mycket som kommer gå åt!! Till maten kommer vi bjuda på rött och vitt vin (ev öl?), sen till festen ska vi ha öl, vin och cider (samt alkoholfritt naturligtvis). Vi kommer att bli runt 30 pers....

  • AnnaochHenrik

    nicolina: Nej, han som skulle spelat är en sktduktig kille, som jag pluggar med nu (han har varit med i idol och så, hur duktig som helst). Så det känns ju lite extra trist att han inte kan av den anledningen, att jag känner honom privat och är kompis med honom. Han känner en massa duktigt folk, men de finns här, 100 mil från där vi gifter oss...
    Så det blir till att ragga duktiga musiker där uppe istället, ska höra lite med vänner och bekanta om de känner till någon...

Svar på tråden *^*¨¨080823 DEL 3¨*^* ...nu närmar vi oss målet!! :-)