• prinsessan no1

    Nya Göteborgsbrudar

    Hej Brudar!
    Några fler än jag här som är relativt nya på sida som kommer från Göteborg och inte tillhör någon tidigare grupp som t.ex. Göteborgsbrudar del 3?
    Vilket datum gifter ni er?
    Största fokus i er planering just nu?
    Skulle vilja har tips och råd vad gäller?

  • Svar på tråden Nya Göteborgsbrudar
  • Tit

    Låter härligt, vad är det för band ni känner? Nåt du kan tipsa om. Vi håller på att börja leta band, vill gärna ha nåt liknande swing jazz- storband.

  • busfia

    Tit-O JA priset e stor skillnad,Skansen e dyrare men jag växte upp i haga så det betyder mycket för mig.
    Vi får mycket mer för pengarna i Tjolöholm, Om man har festen på Slottet e det dyrare men det ska vi ju inte så.. Det finns en lokal som heter manegen ligger nedanför slottet som vi kanske ha men får svar om ca 2veckor.
    Tyckte Stor stugan var fin men då får man dela lite på gästerna för det består av två rum, okej en ganska stor öppning men lite tråkigt ändå:(
    Man kan stanna över natten finns små hus att hyra, men vi får nog lösa transport av något slag för gästerna, viket man inet behöver om vi e i stan! hmm

  • busfia

    Tit-bandet heter Coverall, vi vet ett annat band som heter Brunnslock men dom e inte riktigt lika dansanta men dom e grymt ösiga...

  • Tit

    Busfia; i skulle kunna låta vigseln vara på Tjolöhlm eller närliggande kyrka (vet inte precis hur när Stråvalla ligger men den är supersöt, 100 pers. fyller den) så slipper ni transportproblemet. Men om du är uppvuxen i Haga kanske det inte finns nåt alternativ. Vi har valt att ha bröllopet på Tjörn med fest på Billströmska folkhögskolan. Det är inte så flådigt men mysigt och man kan forma festen och maten själv, =ingen restaurang med färdigt konsept. Det viktigaste är dock att alla gästerna kan bo billigt på skolan! Ingen behöver vara chaufförsnykter eller tänka på hemresan. Nästa morgon fortsätter vi med gemensam brunch och tar presentöppningen då. Ett sånt koncept hade ju gått på Tjolöholm också. Vad är ni ute efter?
    Vi bor färresten nära varandra när jag är hos mamma i GBG, hon bor på Victoriagatan!

  • Mizty
    busfia skrev 2008-03-02 18:57:47 följande:
    Nu e problemet Skansen kronan eller Tjolöholm?vi ska räkna på det. Mity- Kan tänka mig att det var fint när ni förlova er där:)En annan sak,hur får ni dom roliga gubbarna att hamna i texten?
    : - ) ; - ) : - D : - ( : - o : - p : - [

    Fast utan mellanslag
  • Mizty

    Busfia - Ja, jag säger som Tit verkligen två helt olika ställen! Vi förlovade oss 9 okt, en underbar höstdag med strålande sol & underbara höstfärger Har ni kollat om tjolöholms kyrka är ledig den dagen? Den är SÅ fin!!

  • Tooticki

    Jag har hängt här ett tag men inte delatgit i någon Göteborgstråd. Vi gifter oss i S:ta Birgittas Kapell den 19 april -08. Nu är min första prioritet att hitta ett par skor för snart ska jag ha sista provningen av min klänning och då ska vi passa in längden. I övrigt känner jag mig ganska lugn, det ger sig efterhand...

  • Tit

    tooticki- de har rea på jedvik! bra kvalitet kan behöva lite rea... Affären ligger brevid Ljunggrens kafe, på Övervåningen eller längre ner på avenyn brevid Panduro hobby.

  • Mizty

    Vi får fortsätta att leta Får runt i väskaffärer & kika oxå!


    enyaenya skrev 2008-03-02 19:23:32 följande:
    Mitzyjag hittade placeringskort med denna tema på nätet, men inte lika fina som de du har på gallery. :(
Svar på tråden Nya Göteborgsbrudar