• prinsessan no1

    Nya Göteborgsbrudar

    Hej Brudar!
    Några fler än jag här som är relativt nya på sida som kommer från Göteborg och inte tillhör någon tidigare grupp som t.ex. Göteborgsbrudar del 3?
    Vilket datum gifter ni er?
    Största fokus i er planering just nu?
    Skulle vilja har tips och råd vad gäller?

  • Svar på tråden Nya Göteborgsbrudar
  • Skonie

    Vi har hittat en vigselförrättare som inte är bokad! Nu kan vi äntligen börja sätta oss ner och diskutera hur vi vill ha vårt bröllop :)

  • busfia

    Hej igen!
    Nu ska vi åka och titta på Stor stugan vid Tjolöholm Slott....
    Spännande,kanske ska festen där.

  • enyaenya

    Misty, ja placeringskorten är väldigt fina och passar vårt tema :)
    Vet du var man kan beställa dem?

    Jag är sugen att träffas IRL, men jag jobbar i Lund så är inte lika lätt att träffas i GBG. Har du MSN förresten?


    Mizty skrev 2008-03-02 12:46:20 följande:
    Enyaenya - Kolla i mitt bildgalleri. Tänkte kanske att placeringskorten där passar ert tema Så snyggt! Jag vill ha sådana svarta.
  • Mizty

    Nä inte en aning vart dom kommer ifrån... Vill ha sådana svarta! Ska googla & se om jag hittar det någonstans! Synd att du jobbar så långt bort Ja, jag har MSN!


    enyaenya skrev 2008-03-02 14:50:20 följande:
    Misty, ja placeringskorten är väldigt fina och passar vårt tema :) Vet du var man kan beställa dem?Jag är sugen att träffas IRL, men jag jobbar i Lund så är inte lika lätt att träffas i GBG. Har du MSN förresten?
    Joji - Kul!! Älskar grodor Så jag vet hur det är!! Mina har dock fått flytta ner i kartonger pga av platsbrist... Alla våra filmer tar SÅ mycket plats + att vi bor i en tvåa med en tvååring!

    Skonie - Skönt att ni fått tag i någon!! Alltid en sten som faller när något blir klart!!

    Busfia - Åh, vad roligt Hoppas ni gillar det!! Det är så fint där ute! Jag & m2b förlovade oss därute
  • busfia

    Nu kom vi hem, det var jätte fint på Tjolöholm. Jag har aldrig varigt där.
    Man får föreställa sig hur det ser ut på sommaren för nu var det väldigt kallt,brrrr

    Om två veckor ska vi ha bestämt oss för sen måste vi skicka
    inbjudningskorten :) tjohooo va roligt!

  • Mizty

    Härligt att ni blev nöjda!! Det är underbart där


    busfia skrev 2008-03-02 18:43:57 följande:
    Nu kom vi hem, det var jätte fint på Tjolöholm. Jag har aldrig varigt där.Man får föreställa sig hur det ser ut på sommaren för nu var det väldigt kallt,brrrrOm två veckor ska vi ha bestämt oss för sen måste vi skicka inbjudningskorten :) tjohooo va roligt!
  • busfia

    Nu e problemet Skansen kronan eller Tjolöholm?
    vi ska räkna på det.

    Mity- Kan tänka mig att det var fint när ni förlova er där:)

    En annan sak,hur får ni dom roliga gubbarna att hamna i texten?

  • enyaenya

    Busfia
    Hur många ska ni bjuda? Är det enbart middag per pers som ni behöver betala?

    Mitzy
    jag hittade placeringskort med denna tema på nätet, men inte lika fina som de du har på gallery. :(

  • busfia

    Enyaenya- vi kommer bli 100per el 102 för vi hade glömt oss själva ha ha.
    Vi kommer undan väldigt bra för tex kompis e fotograf en ennan har rolig bil, en kompis spelar i ett GRYMT bra band+ att dom har ljud o ljus :=) så vi får hyra dom billigt.

    Vi ska ha middag 2 rätters o tårta lutar det åt. Det viktigaste för oss är en kanon rolig fest:)Man får betala för att hyra stället o ca 400-500 för mat pp men då gäller 3 rätters.detta gäller Tjolöholm,Stor stugan.

  • Tit

    Härligt at det går framåt med era planeringar! Det är svårt att hitta rätt plats och bestämma alla detaljer, det finns ofta för många alternativ som är bra.

    Busfia; Tjolöholm eller Skansen är svårt, två helt olika ställen. Det verkar roligt att vara mitt i stan och ett ställe som man ofta åker förbi och blir påmind om. Å andra sidan är Tjolöholm underbart naturställe, där är så vackert om sommaren och med havet så nära. Ska gästerna bo över i närheten? Kanske någon blir sugen på morgondopp. Var vill ni bo på natten? Är det stor skillnad i pris?

Svar på tråden Nya Göteborgsbrudar