• linil

    Vinterbröllop 08/09

    Hej!

    Är det någon mer som gifter sig vintern 08/09 och vill dela tankar/ideer?

  • Svar på tråden Vinterbröllop 08/09
  • Zsarah

    här är en till som ska ha vinterbröllop. Var först menningen med ett sommarbröllop -09 men vi ändrade oss:D

  • sokkerstruten

    när ska ni har i slsutet av 2008 eller i början av 2009?


    Zsarah skrev 2008-03-15 22:26:36 följande:
    här är en till som ska ha vinterbröllop. Var först menningen med ett sommarbröllop -09 men vi ändrade oss:D
  • Zsarah

    vi har tänkt ha det i februari -09, beroende på hur det är med kyrkan och där vi ska ha middagsbjudningen.

  • lillP

    klart man måste kunna lägga till det på själva bilderna? det mesta går ju att göra i datorn... vet inte hur duktig man måste vara på bildred.program, men det är en annan sak. Kolla med fotografen om den idén


    trampetroll skrev 2008-03-15 11:03:08 följande:
    Hej LillP!Menar du när man redigerar korten i datorn innan framkallning så kan man lägga på lite snö eller menar du inbjudningskorten? Är det ens möjligt att fixa snö på bröllopkorten själv i datorn alltså?!
  • c t
    Robina67 skrev 2008-03-15 13:53:11 följande:
    c t: Vilket läckert bröllop ni verkade ha på Ishotellet! Så romantiskt! Urlsnygga kläder - gillar pälsen!Jag drömmer om ett vinterbröllop oxå!Lite konfunderad bara vilken klänning man ska ha för att inte frysa.. Kanske räcker det med en cape/bolero om man är i en vanlig kyrka?? Vad tror ni?
    Tack!
    Vi var ändå uppe i Ishotellet och jag frös INTE trots axelbandslös klänning. Det räcker absolut med en cape eller en liten jacka. Jag blir nästan förvånad att inte fler sommarbrudar svimmar av värmen istället för det är många lager tyg i en klänning
  • Vinterbruden 08

    Hej tjejer.. Nu är jag i Stockholm i en vecka.. Bor på en tvärgata till Hornsgatan och där ligger det ju 3 brudsalonger så här ska det frossas Vad har ni för påskplaner då??

  • Zsarah

    Hej, nu har jag bokat kyrkan:D den 14 februari klockan 16.00 klingar klockorna:D

  • Ceasara

    Är det nån som vet när man bör ta in kostnadsförslag på catering? Känns som tidigt så här 10 mån innan bröllopet.

  • Soon to be Mrs P

    c t skrev 2008-03-17 08:08:17 följande:


    Tack! Vi var ändå uppe i Ishotellet och jag frös INTE trots axelbandslös klänning. Det räcker absolut med en cape eller en liten jacka. Jag blir nästan förvånad att inte fler sommarbrudar svimmar av värmen istället för det är många lager tyg i en klänning
    Just därför som jag valt ett vinterbröllop och inte sommar! Har provat brudklänningar förut och vet hur varma de är, och tänk på stackars brudgummen som oftast har både väst och kavaj! Jag var rädd att vi bägge två skulle svimma eller flyta bort i värmen...
  • Soon to be Mrs P
    Ceasara skrev 2008-03-17 10:25:24 följande:
    Är det nån som vet när man bör ta in kostnadsförslag på catering? Känns som tidigt så här 10 mån innan bröllopet.
    Jag hade nog börjat nu så att ni vet att de är "lediga" för att ta hand om er. Ni kan ju ta in kostnadsförslag från flera utan att specificera maten, den kan ni ju bestämma exakt efter sommaren.
Svar på tråden Vinterbröllop 08/09