• AnnaochHenrik

    Jämtlandsbrudar 2008!

    Visst borde vi brudar 2008 från Jämtland/Härjedalen ha en egen tråd där vi kan utbyta tips, idéer och bara prata strunt? Det tycker i alla fall jag, så jag startar upp en tråd och hoppas att ni hänger på!

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-04-22 17:52
    Här är nästa tråd: www.brollopstorget.se/Forum-5-66/m2868077.html

  • Svar på tråden Jämtlandsbrudar 2008!
  • ditte1

    Nianna: Ja vilken strl har du :)! Köper den gärna. ha ha!

    Är det någon som har information om Högfors slott??
    Vet att det är Mats Sundkvist som äger det, men hyr han ut det och hur kontaktar man honom?
    Vill gärna vara på ett slott, men det är inte så gott om dem här i Jämtland. Ska kolla med Verkö slott också.

  • Nienna
    ditte1 skrev 2008-03-17 10:29:39 följande:
    Nianna: Ja vilken strl har du :)! Köper den gärna. ha ha!Är det någon som har information om Högfors slott??Vet att det är Mats Sundkvist som äger det, men hyr han ut det och hur kontaktar man honom?Vill gärna vara på ett slott, men det är inte så gott om dem här i Jämtland. Ska kolla med Verkö slott också.
    Känner inte till stället, men jag googlade lite och hittade bilder, och jag undrar om det inte var en tjej från stan som hade sin fest där. Ska kolla lite...
  • Nienna

    Nu hittade jag igen henne, hon heter Eriks fru här på BT och deras hemsida hittar du här: www.saraocherik.se/ Du kan ju alltid skriva en rad i deras gästbok och fråga hur de gjorde för att hyra stället.

    Ang. klänningen så ska den vara i storlek S-M, så jag hoppas verkligen att den passar...

  • Mys84

    Nienna.: Hur länge tar det innan man får sin beställning. Tänkte eventuellt beställa tärnklänningar och ett ombyte till mig därifrån.? Verkar de ok?

  • Nienna
    Mys84 skrev 2008-03-17 12:03:22 följande:
    Nienna.: Hur länge tar det innan man får sin beställning. Tänkte eventuellt beställa tärnklänningar och ett ombyte till mig därifrån.? Verkar de ok?
    Menar du från gojane? Jag har ingen aning eftersom mina klänningar inte kommit än, det står mellan 2-4 v på deras hemsida. Mina klänningar skickades den 3/3, men troligen ligger de i tullen nu då en annan tjej som beställde sina efter mig redan fått sina. Men kommer de denna vecka så har det tagit ca 3 v från att jag beställde.

    Annars så verkar de helt ok, har googlat lite och hittat många som beställt därifrån och varit nöjda. Det är många som beställt tärnklänningar tydligen och Knight dress verkar vara populär.
  • Mys84

    nienna.: Ja, precis. Gojane. glömde skriva
    Är tullen inräknad i fraktpriserna eller tillkommer det, det kanske du inte vet ännu. Men du får gärna uppdatera när du fått klänningarna.

  • Nienna
    Mys84 skrev 2008-03-17 13:01:37 följande:
    nienna.: Ja, precis. Gojane. glömde skriva Är tullen inräknad i fraktpriserna eller tillkommer det, det kanske du inte vet ännu. Men du får gärna uppdatera när du fått klänningarna.
    Tullen tillkommer eventuellt, om man fastnar där vill säga, många grejor slinker igenom. Men det bästa är ju att räkna med tull så man inte blir besviken om man fastnar, man får se det som en glad överraskning om man slipper.

    Tullavgiften är på 37% av paketets värde (inkl. frakt) sen brukar Posten lägga på en avgift också (ca 100 kr). Så jag har räknat ut att jag kan få betala ca 400 kr om jag fastnat i tullen med detta paket.
  • Mys84

    Ok.. Tack för svar.. ska sätta mig med min brudtärna o titta vad vi ska köpa

  • AnnaochHenrik

    Hoppsansa! Var övertygad om att inbjudningarna inte skulle komma fram förrämn imorgon, men nu mailade syrran och tackade för inbjudan... Så de kom fram snabbare än jag trott! Det blir till att gå in och korrekturläsa bröllopshemsidan omedelbums för att se att allt ser rätt ut!

Svar på tråden Jämtlandsbrudar 2008!