• AnnaochHenrik

    Jämtlandsbrudar 2008!

    Visst borde vi brudar 2008 från Jämtland/Härjedalen ha en egen tråd där vi kan utbyta tips, idéer och bara prata strunt? Det tycker i alla fall jag, så jag startar upp en tråd och hoppas att ni hänger på!

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-04-22 17:52
    Här är nästa tråd: www.brollopstorget.se/Forum-5-66/m2868077.html

  • Svar på tråden Jämtlandsbrudar 2008!
  • östersund080823

    Va spännande att ni skickat inbjudningskorten! Jag tänkte försöka göra klart våra innan påsk och försöka skicka iväg dom första veckan i april. Dottern fyller år då så jag tänkte vi skulle ha hennes kalas innan vi skickar inbjudningarna.

  • AnnaochHenrik

    Jag blev alleles nervös när jag lagt dem på lådan... Fick typ känslan att "nu kan vi inte backa ur"... Det sista jag vill är förstås att backa ur, men just då var det tanken jag fick
    Men nu är de på väg i alla fall, nu är det allvar!

  • ditte1

    Hejsan!
    Jag hittade just er tråd, är en äkta jämtlandsbrud to be. Vi har inte spikat datum än och ingen mer än vi vet att vi ska gifta oss, så jag håller mig lite hemlig än...
    Men HUR gör man för att beställa en kinaklänning?
    Har läst tips och kollat på tipsade hemsidor, men hur vet man att de gör costume made?
    Är det bara att maila en förfrågan?
    Vad skriver man och vad heter offert på engelska!!??
    Känner mig urkorkad men vill gärna lära mig för jag vill beställa. Får man priset då också?
    Tacksam för svar.
    Ska naturligtvis skriva mer när jag vet mer om planerade bröllopet och det blivit officiellt!
    MVH dittlina

  • Nienna
    ditte1 skrev 2008-03-16 20:21:58 följande:
    Hejsan!Jag hittade just er tråd, är en äkta jämtlandsbrud to be. Vi har inte spikat datum än och ingen mer än vi vet att vi ska gifta oss, så jag håller mig lite hemlig än...Men HUR gör man för att beställa en kinaklänning?Har läst tips och kollat på tipsade hemsidor, men hur vet man att de gör costume made?Är det bara att maila en förfrågan?Vad skriver man och vad heter offert på engelska!!??Känner mig urkorkad men vill gärna lära mig för jag vill beställa. Får man priset då också?Tacksam för svar. Ska naturligtvis skriva mer när jag vet mer om planerade bröllopet och det blivit officiellt!MVH dittlina
    Jag mailade till tre olika Kinaföretag, skickade med en bild och frågade typ "How much would it cost to make this dress?". Sen valde jag det företag som kändes bäst och beställde därifrån. Jag fick då fylla i alla mina mått och sen betalade jag via Paypal.

    De företag jag kontaktade var 1koo.com (som jag beställde från), millybridal.com (beställde dotterns näbbklänning) och kanaccasbridal.com/.

    Min klänning kan du se bilder på i min blog: brollopsplanering.blogspot.com och det är bara att fråga om du undrar något mer.
  • jeslin

    Jag har lite smått panik här har ingen aning om vart vi ska ha vigseln,vi hade tänkt ha den hemma med bara 2 vittnen o deras respektive,men så blev min sambos mamma så sur för att hon inte skulle få vara med..Så fick ju tänka om så nu blir vi 21 pers totalt...Bor i lilla skitbyn ytterhogdal vart fan kan man ha vigsel där???

    Några tips på vart man kan vara eller nått annat tips om man skulle va hemma 31/5 kan det ju fortfarande va snö här om man skulle va ute PANIK

  • ditte1

    Tusen tack!
    Har hunnit läsa igenom det mesta av kinatråden också nu... puh vilket jobb!
    Är verkligen jättesugen på att beställa -massor av klänningar helst!
    Ha ha men några blir det nog.
    MVH ditte

  • ditte1

    Jo Nienna, jag tjuvkikade lite på din blogg. Vilken jättefin prickig klänning du har beställt på gojane! Vill oxå ha!
    Men hittar den inte, tror du att den är slut?
    Har du koden kvar?
    Hej från dittlina

  • Nienna
    ditte1 skrev 2008-03-17 09:15:04 följande:
    Jo Nienna, jag tjuvkikade lite på din blogg. Vilken jättefin prickig klänning du har beställt på gojane! Vill oxå ha!Men hittar den inte, tror du att den är slut?Har du koden kvar?Hej från dittlina
    Ja, jag beställde nog den sista prickiga klänningen, för den fanns bara att beställa i en storlek och när jag beställt var den borta. Jag är dock lite orolig att jag inte kommer kunna ha den, så ev. kommer den att vara till salu senare. Koden var spring17 men jag vet inte om den fortfarande fungerar.

    jeslin - Tyvärr har jag inga tips på ställen då jag inte är hemma i de där trakterna.
Svar på tråden Jämtlandsbrudar 2008!