• Pyron

    19 juli

    Nu är datumet spikat, Festlokalen bokad. Nu är det bara kyrka ochg präst som ska bokas.

  • Svar på tråden 19 juli
  • Anja 19 juli 2008

    Låter superroligt att kunna gifta sig tillsammans på det sättet för att inte tala om att det faktiskt är praktiskt rent ekonomiskt... istället för att stå för hela kalaset ensam så är ni tre par som delar...

    Vi har ju oxå nästan 100 gäster, puuuh, och det blir ju EN hel del pengar om man säger så

    Hur ska era buketter se ut? Kul att ha samma, men att välja kläder utifrån vad man själv vill ha och gillar... Kommer bli supervackert tror jag!

  • dolly10

    Jag och min blivande skall också gifta oss 19 juli på zanzibar. Vi har nog planerat klart allt, det enda som skall fixas är hans kläder och mina kläningar skall sys in och läggas upp. Vi kommer alltså att gifta oss på zanzibar och ha bröllopsmiddag när vi kommer hem i augusti. Ser fram emot det jätttttemycket!!!

  • mia1968

    vi har inte riktigt bestämt hur de ska se ut förutom att vi ska ha vita kallor och rosor i buketterna. Jag ska ha en beige klänning som jag känner mig nöjd med, vet att min andra syster ska ha en designklänning.... däremot den yngsta tror jag inte har bestämt än.

    Ja det blir ju massor mycket billigare, ändå tycker jag att det blir dyrt *S*

  • Pimu

    Ojjj vad många 19 Juli brudar det finns här...och här är en till:)
    19 Juli ska jag blir fru och det mesta är faktiskt redan klart:

    *Klänning färdigt köpt
    *Ringarna köpta
    *Lokalen bokad
    *Kyrkan bokad
    *Make Up & Frisör bokad
    *Fotograf NÄSTAN klart
    *Inbjudningarna skickade
    *Mina smycken & Tiara klart
    *Mina skor klart
    *Mina underkläder klart
    *Massa dekoration till festlokalen & kyrkan inhandlat
    *Catering & mat klart
    *Dricka " klart"=Tyskland resa i juni.
    *Brudnäbb kläder,skor osv Klart
    *Hans underkläder klart
    *Bröllopssviten klart

    Jaa jag hunnit med en del men då har vi planerat och inhandlat grejjer i över 1-år redan:D
    Det som ska göras nu är att bli klar med vilken fotograf det ska bli och att jag ska få hem mina pussklockor:D
    Nu håller vi på mest och planerar inför bröllopsresan:P

  • Anja 19 juli 2008

    En sak till avbockad

    Idag har jag köpt brudklänning och korsett och jag är så grymt nöjd. Älskar min klänning. Den är rena drömmen! trodde aldrig jag skulle hitta en sån perfekt klänning.

    Min klänning, framsidan

    shop.textalk.se/se/articleimage.php&image=181454&fullwidth=0&fullheight=0

    Ryggen på min klänning

    shop.textalk.se/se/articleimage.php&image=181455&fullwidth=0&fullheight=0

    min korsett:

    www.vollers-corsets.com/product_info.php

  • Brollop15juli

    Tyckte mig läsa mig till något om regn vecka 29?!
    Statistiskt, brukar det det?!

    INTE aktuellt!

  • Anja 19 juli 2008

    Jag har ju bröllop och fest inomhus så jag känner att regn inte spelar så stor roll (om man bortser från fotograferingen som då blir lite trist, fast även den hade nog kunnat bli riktigt häftig) och det sägs ju att regn på bröllpsdagen betyder tur och rikedomar eller nåt sånt?

    men visst fattar jag att man itne vill ha regn! Speciellt om man ska vara utomhus! Ska ni det?

    För att svara på din fråga så har jag ingen aning och OM någon person redan skulle ha förutspått vädret för v.29 så hade jag inte trott på det för ett ögonblick. sådana tidiga väderrapporter tror jag bara inte på! Mycket kan hända som inte går att förutspå.

    Oroa dig inte, ta dagen som den kommer... Vädret kan vi ju ändå inte styra över. Se till att ha en plan B ifall ni ska vara ute bara. Typ tält som går snabbt att spänna upp över vigselplatsen tex...

  • Brollop15juli

    Nej det ska vi förvisso inte.
    Men ogillar regn starkt!

    Dessutom får vi garanterat inte tillgång till logen om det regnar, dem är väldigt rädd om den.

    Men regnar det så gör det. Det blir ju som det blir.
    Men menade mer att någon hört att det brukar regna då eller liknande. I gbg regnar det jämt, så det går inte att räkna in(kommer från gbg).

  • Anja 19 juli 2008

    Haha aaah ok

    Nej jag har inte hört något om att det brukar regna då!

    Oroa dig inte i förväg. Måste fråga, nu när det är någon i denna tråd. Såg du mina bilder ovan (länkarna)... Vill ha någons åsikt, haha, är så euforisk ikväll... måste få PRATA PRATA PRATA om min klänning *asg*

    Varför skulle logen ta skada ifall det regnar, du menar att det skulle bli smutsigt, vått därinne?

  • Waersta

    Super duper snygg klänning!! Underbar! Korsetten förstår jag mig inte på rigktig. Varför har de skortor på sig? Var gör man av tuttarn?

    Anja 19 juli 2008 skrev 2008-02-16 23:58:04 följande:


    Haha aaah ok Nej jag har inte hört något om att det brukar regna då! Oroa dig inte i förväg. Måste fråga, nu när det är någon i denna tråd. Såg du mina bilder ovan (länkarna)... Vill ha någons åsikt, haha, är så euforisk ikväll... måste få PRATA PRATA PRATA om min klänning *asg*Varför skulle logen ta skada ifall det regnar, du menar att det skulle bli smutsigt, vått därinne?
Svar på tråden 19 juli