• Pyron

    19 juli

    Nu är datumet spikat, Festlokalen bokad. Nu är det bara kyrka ochg präst som ska bokas.

  • Svar på tråden 19 juli
  • Anja 19 juli 2008

    Waersta

    Korsetten är en underbust-corset, den går alltså ej över bysten. just passformen över bysten är skitsvår m korsetter + att det trycker upp tuttarna nåt fruktansvärt och man kan få helt fel look.

    Sedan ser man snäppet smalare ut om man har en underbust-corset tycker jag (iallafall jag) för man slipper den där successiva övergången från byst till mage, och sen har man helt enkelt en axelsbanslös bh som man lixom knäpper runt övre delen av korsetten som ju går precis till under brösten.

    Det blir skitbra... Hon var inte ens säkerp å att jag skulle behöva bh under klännigen för den är så stadig och har inbyggd variant med skenor och bysthållare lixom men ajg vill ha en lite vadderad grej för push-up effekt ändå, känns tryggare med bh oxå

  • Anja 19 juli 2008

    Alltså underbust korsetten går lika högt i ryggen som en vanlig korsett så det är bara precis sjäva bysten som ej är innesluten i korsetten. Rätt skönt för de blev väldigt hoptryckta

  • Waersta

    Häftigt!! Vad kostade den? Kanske en sån jag ska ha.. Det är ju midjan som jag vill åt. Tuttarna kan ju faktiskt en vanlig bh fixa..

    Anja 19 juli 2008 skrev 2008-02-17 15:05:08 följande:


    WaerstaKorsetten är en underbust-corset, den går alltså ej över bysten. just passformen över bysten är skitsvår m korsetter + att det trycker upp tuttarna nåt fruktansvärt och man kan få helt fel look.Sedan ser man snäppet smalare ut om man har en underbust-corset tycker jag (iallafall jag) för man slipper den där successiva övergången från byst till mage, och sen har man helt enkelt en axelsbanslös bh som man lixom knäpper runt övre delen av korsetten som ju går precis till under brösten.Det blir skitbra... Hon var inte ens säkerp å att jag skulle behöva bh under klännigen för den är så stadig och har inbyggd variant med skenor och bysthållare lixom men ajg vill ha en lite vadderad grej för push-up effekt ändå, känns tryggare med bh oxå
  • Paeonia

    Nu har jag smygit runt länge nog i er tråd

    Vi gifter oss 18 juli men det känns inte som det är mening med att starta en egen tråd för det datumet, får jag vara med er istället???

    Vi har kyrka, frisör/smink, sömmerska, bröllopsnatt och resa bokad. Hmmm var det något mer.....jo,ring klar och inbjudningarna skickade

    Här är vår sida paeonia.weddingannouncer.com/

    Idag var första gången jag träffade en del av släkten efter att inbjudningarna gått ut. Man känner att man vill prata bröllop hela tiden, det kanske inte är lika intressant för dom att lyssna på
    Så jag ska nog tjata lite här istället om det är ok.?

    Paeonia

  • katjakaj

    Vi gifter oss också den 19 juli!

    Vigseln kommer (förhoppningsvis) hållas utomhus, på Väsby kungsgård i Sala. Därefter bjuder vi på middag och fest.

    Har kommit en bit med planeringen men har mycket kvar...

    Inbjudningarna kom fram på Alla hjärtans dag, så nu har anmälningarna börjat droppa in. Jättekul!

  • Anja 19 juli 2008

    välkomna till tråden

    spelar ju ingen roll om man gifter sig 18 eller 19 Är ju så nära!

    Waersta

    den kostar 2.500 ungefär om man beställer från vollers men om du kontaktar dreambride.se och frågar ifall hon säljer den korsetten så kan hon nog köpa hem den åt dig. Hon tar aldrig mer än 1.800 för en korsett... Vet ej om det var för att jag köpte brudklänning av henne men det tror jag ej. Jag fattade det som att hennes policy är att ingen korsett kostar mer än 1.800.



    Lovar att en korsett TROLLAR

  • Waersta

    Shit!! Det tyckte jag var dyrt!!

    Anja 19 juli 2008 skrev 2008-02-18 12:40:49 följande:


    välkomna till tråden spelar ju ingen roll om man gifter sig 18 eller 19 Är ju så nära! Waerstaden kostar 2.500 ungefär om man beställer från vollers men om du kontaktar dreambride.se och frågar ifall hon säljer den korsetten så kan hon nog köpa hem den åt dig. Hon tar aldrig mer än 1.800 för en korsett... Vet ej om det var för att jag köpte brudklänning av henne men det tror jag ej. Jag fattade det som att hennes policy är att ingen korsett kostar mer än 1.800.Lovar att en korsett TROLLAR
  • Pimu

    Anja: Guuuuuud vilken vacker klänning du köpt!!!!!!!
    Korsetten såg lite knasigt ut men det är nog bara jag som inte fattade riktigt poengen med det hela*fniss*

  • Anja 19 juli 2008

    Pimu

    tack jag älskar min klänning, hihi...

    Korsetten sitter precis under bysten, man snörar den där bak så håller den lixom in allt (är stålskenor i den) så man får helt platt mage och riktigt snygg midja (jag är ganska överviktig, väger ca 20 kg för mycket och fick superfin kropp i den).

    Hade aldrig vågat ha, eller kunnat ha, en sådan klänning utan korsett

    Nu är det träna armarna som gäller, haha, för man kan ju ej snöra in kroppen och sen komma med helfeta, otränade armar

    hahaha...

    Waersta

    En RIKTIG korsett kostar tyvärr massor... HÅller med om att det är dyrt men för mig är det definitivt värt det. Är korsetten som gör att jag verklgien kommer känna mig VACKER m tanke på alla komplex jag fått sen jag blev överviktig Den räddar mig lixom... kämpar ju m övervikten och inget händer. Nu har jag en räddning, även om jag kämpar vidare m mitt fläsk lixom, haha...

  • Pyron

    Anja 19 juli 2008: Vilken snygg klänning du har köpt.
    En liten fråga. Vad går korsetten på?

Svar på tråden 19 juli