• Pyron

    19 juli

    Nu är datumet spikat, Festlokalen bokad. Nu är det bara kyrka ochg präst som ska bokas.

  • Svar på tråden 19 juli
  • mia1968

    Vi ska också gifta oss 19 juli, vi ska ha trippelbröllop jag och mina systrar... blir inte med brudklänning och frack utan en enklarer cermoni med tillhörande middag och fest. Vi ska gifta oss utomhus

    Jag vet inte om vi är sent ute, jag tycker det verkar som om alla har hunnit göra så mycket redan.

  • snippy 19juli

    vi har kommit ganska så långt i planeringarna. menyn e klar, ringen beställd, smycken och kläder klara. vill gifta mig NU=)!!!

  • Sommarliv

    Hejsan
    Nu igår har vi bokat min ring..
    Sen lokalen o maten o sånt är bokat...
    Så lite har man kommit igång.. Hoppas det går bra för er..

  • Anja 19 juli 2008

    Mia1968

    Vad häftigt att ni gifter er alla tre!!! Tänk att ni har lyckats få till det så bra att ni alla är giftasfärdiga och har giftasfärdiga män på samma gång. Var det ett gemensamt beslut lixom eller var det så att alla männen friade på samma gång? Hade de kommit överens om det isåfall...

    Blir ju jättenyfiken

    Ska ni allihop ha likadana kläder eller ska vart par ha individuell klädsel, har ni något färgtema som ni alla sex följer etc... spännande

  • kära Karin

    Vi gifter oss också 19 Juli. I Kungsbacka nedanför GÖteborg, men vi bor i Stockholm.

    Vi har varit ihop i 11 år, förlovade oss i måndags, och har bokat lokal och kyrka. BÖrjat titta på bröllopsklänning, allt annat är kvar. JAg är cool. Det kan väl inte vara så svårt? Jag skall jobba på lite nu denna månaden, sedan skall jag ha många som hjälper mig. JAg har hjälpt till på säkert 10 bröllop.

    Har ni hört att det brukar regna den veckan.... fruntimmersveckan.
    / Karin

  • Anja 19 juli 2008

    Oj då... hade jag ingen aning om... Å andra sidan säger dom ju att regn på bröllop betyder tur

  • Waersta

    Härligt med så många 19/7 brudar!

    Vi har mycket klart och mycket kvar.

    Riseberga OK
    Kyrkan OK
    Ordenshuset OK
    Klänningen OK
    Ringen OK
    Frisör OK
    Smycken OK
    Tärnor OK
    Toastmadame OK
    Marskalk OK
    Hemlisar OK
    Gästlistan OK
    Bröllopsviten OK
    Maten OK

    Inbjudningarna är snart klara, sidenbandet som jag använder tig slut och när tygaffären skulle beställa mer så har de slutat tillverka just den färgen. Gah! Så nu har jag skickat en bit sidenband till tillverkar och de ska välja ut den som är mest lik..

  • mia1968

    Nja det var nog ett gemensamt beslut från oss alla, min ena syster bor i London och har pratat om att gifta sig flera år nu... min yngsta syster har väl också funderat på det men i så fall borglig vigsel... jag och min sambo har funderat lite fram och tillbaka men jag har antingen ammat, väntat barn eller haft riktigt små barn... (de är nu 3,7 år och 1,4 år) iaf. så hängde vi på... nu går det rätt bra, lite att kompromissa om är det ju förståss.

    Vi ska inte vara ha lika dant klädda utan klä oss utifrån vilka vi "är". Däremot ska barnen var likadant klädda och vi ska ha lika dana brudbuketter. Sen blir det en enkel vigsel utomhus på en pir, gästerna kommer däremot att få stå då det inte är praktskt möjligt att ta ut stolar till 100 pers.

    Anja 19 juli 2008 skrev 2008-02-08 11:36:16 följande:


    Mia1968Vad häftigt att ni gifter er alla tre!!! Tänk att ni har lyckats få till det så bra att ni alla är giftasfärdiga och har giftasfärdiga män på samma gång. Var det ett gemensamt beslut lixom eller var det så att alla männen friade på samma gång? Hade de kommit överens om det isåfall...Blir ju jättenyfiken Ska ni allihop ha likadana kläder eller ska vart par ha individuell klädsel, har ni något färgtema som ni alla sex följer etc... spännande
Svar på tråden 19 juli